משרד ראש הממשלה פירסם בקשה לקבלת מידע (RFI) פרוייקט “מחשב לכל ילד”

משרד ראש הממשלה פירסם (13.12.2021) בקשה לקבלת מידע (RFI) פרוייקט “מחשב לכל ילד”. המועד האחרון להגשת התייחסויות הוא 27 בנובמבר 2021.

בבקשת המידע נאמר בין השאר כי “בשנת 1996 החליטה ממשלת ישראל בישיבתה מיום 1.11.1996 על הקמת פרוייקט “מחשב לכל ילד”. לצורך מימוש החלטת הממשלה וביצוע הפרוייקט ביקש משרד ראש הממשלה להתקשר עם גורם שיעמוד בתנאים הבאים: תאגיד ללא מטרות רווח שמטרות הפרוייקט עולות בקנה אחד עם מטרותיו; תאגיד בעל יכולת גיוס תרומות בהיקפים כספיים גבוהים ממקורות לא ממשלתיים; תאגיד המסוגל לספק תשתית מלאה לפרוייקט אשר כוללת אספקת מחשבים, תוכנות ההפעלה, לומדות חינוכיות, חיבור לאינטרנט, מערך שירותי הדרכה ומתן שירותי תמיכה; יכולת מעקב ובקרה אחר ביצוע הפרוייקט; ביצוע סקרי שביעות רצון בקרב המשתתפים ובקרות על אודות איכות השירות הניתן במסגרת הפרוייקט.

“במסגרת הפרוייקט: אספקת מחשבים [נייח, נייד (היברידי), טבלט, מוחדש] הכוללים תוכנות ולומדות חינוכיות )מערכת הפעלה, חבילת “אופיס”, תוכנות אנטי וירוס, מנוי לתוכנת הקראה ותמלול לשלוש שנים, מנוי לספריות ואתרי לימוד מקוונים, כפי שיקבע בהסכם ההתקשרות; מתן הדרכה בהיקף של 45 שעות לימוד לילד ולבן משפחה בשפות שונות בנוסף לעברית )ערבית, רוסית, אמהרית); התקנת המחשבים בבתי הילדים;  חיבור לאינטרנט למשך שנה; מתן שירותי תמיכה טכנית ואחריות למשך 3 שנים בבתי הילדים; ביצוע סקרים: עמידת הפרוייקט בייעודו, איתור אוכלוסייה והשפעת התוכנית בבתי-ספר.

“הליך איתור ומיון הילדים הזכאים להשתתף בפרוייקט נעשה על ידי הרשויות המקומיות ובאחריותן, בכפוף לקריטריונים שנקבעו. רשימת הילדים המומלצים על ידי הרשויות נבדקת על ידי העמותה ויש לבצע סקר פיסי בבית הילדים לאימות יישום ההמלצה.

“היקף הפעילות של הפרוייקט בשנת 2019 עמד על סך של כ- 32 מיליון ₪, במימון המשרד, העמותה, תשלומי הורים והרשויות המקומיות הנוטלות חלק בפרוייקט, בהתאם לחלוקה הבאה: תקציב הממשלה עמד על סך של 13,250,000 ₪, תקציב העמותה – 13,250,000 ₪ ותקציב רשויות מקומיות ותשלומי הורים – 5,500,000 ₪ – במסגרתו חולקו 8,300 ערכות מחשב, מתוכן 2,300  ערכות מחשב נייד.

“היקף הפעילות של הפרוייקט בשנים 2021-2020 עמד על סך של כ- 99 מיליון ₪, במימון המשרד, העמותה, תשלומי הורים והרשויות המקומיות הנוטלות חלק בפרוייקט, בהתאם לחלוקה הבאה: תקציב הממשלה עמד על סך של 40,000,000 ש”ח, תקציב העמותה – 40,000,000 ₪ ותקציב רשויות מקומיות ותשלומי הורים – 19,000,000 ₪ – במסגרתו חולקו 28,000 ערכות מחשב, מתוכן 8,000 ערכות מחשב נייד.

“על המשיב ל- RFI זה להעמיד לטובת הפרוייקט ממקורותיו לכל הפחות סכום זהה לסכום שיועמד על ידי המשרד. לעניין זה, מקורותיו של המשיב לא יכולים לכלול כספי תקציב ממשלתי או כספי ציבור לרבות מרשויות מקומיות, כספי עזבונות לטובת המדינה ותשלומי הורים. עם זאת, מקורותיו של המשיב יכול שיכללו עד שני-שלישים תרומת תוכנות בשווי ערך (בעין). ערך התוכנות לא יעלה על שווי השוק שלהן. בכל מקרה, מובהר שסכום השתתפות המשרד יהא רק עד גובה הסכום המוקצה לכך בתקציב מדינה כפי שיאושר, ועניין זה נתון לשינויים.

“צפי היקף הפעילות של הפרוייקט לשנת 2022 הוא סך 50 מיליון ₪ במימון המשרד, המשיב, תשלומי הורים ורשויות מקומיות הנוטלות חלק בפרוייקט. המשרד יעמיד כ- 20.5 מיליון ש”ח, המשיב יידרש להעמיד סכום של כ- 20.5 מיליון ₪  ותקציב רשויות מקומיות ותשלומי הורים יעמוד על כתשעה מיליון ₪. במסגרת היקף תקציב זה, יחולקו כ- 16,000 ערכות מחשב מתוכן כ- 5,400 ערכות מחשב נייח, כ- 5,400 ערכות מחשב היברידי (נייד) וכ- 5,200 מחשבים מוחדשים.

“ההתקשרות עם הספק, ככל שיוחלט עליה, תהיה לשנה. הואיל והפרוייקט הוא רב שנתי, למשרד תישמר האופציה לשוב ולהתקשר עם הספק לתקופות נוספות בנות עד שנה כל אחת, כפי שייקבע בהסכם, בהתאם להחלטתו של המשרד, ובכפוף לקיומו של תקציב מאושר.

“יוער כי לפרוייקט מועצה ציבורית, המאשרת את תוכנית העבודה של הפרוייקט, המועצה מפקחת על ביצוע הפרוייקט, על פעולות המשיב ועל הנהלת הפרוייקט.

“פנייה זו אינה בבחינת בקשה לקבלת הצעות (RFP)  ואינה הליך מכרזי, לפיכך אין בה כדי ליצור מחויבות כלשהי כלפי מי מהמשיבים לה. הפנייה נועדה לקבלת מידע בלבד, ובעקבותיה ישקול המשרד את המשך פעולותיו בהתאם לשיקולים מקצועיים וענייניים. כמו כן, ולמען הסר ספק, יובהר כי אין בפנייה כדי לחייב את המשרד לפרסם מכרז או להתקשר בהסכם בנוגע לעניין זה. מענה לפנייה לא יהווה תנאי להשתתפות במכרז שייערך בעקבותיו, ככל שיערך מכרז כזה. מענה לפנייה מוקדמת לקבלת מידע לא יעניק יתרון במכרז, ככל שיערך מכרז, ולא יחייב את שיתופו של המשיב במכרז, ככל שיערך, או התקשרות עמו בכל דרך אחרת.