משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים: הקמת מרכז סייבר במשרד לא תסתיים במהלך השנה הקרובה

הקמתו של מרכז סייבר במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים לא תסתיים במהלך השנה הקרובה. כך עולה ממסמך וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר/החשכ”ל שדן בבקשת המשרד להרחבת ההתקשרות עם חברת שדמה לקבלת שירותי אבטחת מתקני תשתית.

לצורך קבלת ייעוץ בנושא אבטחה בתחום הסייבר למאות מתקני התשתית במדינה יצא המשרד למכרז בשנת 2012 שחברת שדמה זכתה בו לתקופה של שנה (בהיקף כספי של 1,582,482 ₪) עם אופציה להארכת ההסכם עד ארבע שנים נוספות.

הוועדה אומרת כי “מגזר האנרגיה והמים מהווה את אחד המגזרים החשובים במדינה אשר המערכות הממוחשבות בו רגישות לנזקים האפשריים כתוצאה מתקיפות סייבר”.

בשנת 2013 נחתם הסכם שיתוף פעולה בין המטה הקיברנטי הלאומי (מטה הסייבר הלאומי) במשרד ראש הממשלה לבין משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים בתחום הסייבר. בין היתר סוכם כי המשרד בסיוע מטה הסייבר הלאומי יקים מרכז על-מנת לקדם את התמודדות המשרד מול איום הסייבר.

סמנכ”ל חירום, ביטחון, מידע וסייבר במשרד תמיר שניידרמן הסביר לוועדה כי צפוי שהקמת המרכז לא תסתיים בשנה הקרובה ובשל שביעות הרצון משירותי הייעוץ של חברת שדמה המשרד מבקש להאריך שירותיה בשנה נוספת.

החשבת הכללית במשרד האוצר מיכל עבאדי-בויאנג’ו אישרה את החלטת וועדת הפטור המרכזי להתקשרות משרד התשתיות עם חברת שדמה לשנה נוספת בהיקף של 950,000 ₪ בתוספת מע”מ.