משרד התקשורת פירסם תיקון לרישיון הכללי של חברת מרתון מובייל

משרד התקשורת פירסם בימים האחרונים שורה של תיקוני רישיונות למספר חברות טלקום. הפעם מרבית התיקונים עוסקים ב”הוספת נספח העקבות הזכייה במכרז התמרוץ”.

בנפרד אני מפרסם היום ידיעה לפיה “משרד התקשורת פירסם תיקון לרישיון הכללי האחוד של חברת השקמה אן.ג’י.אן תקשורת בינלאומית 015 בע”מ למתן שירותי בזק. התיקון עוסק ב”עמידה בדרישות ביטחון לעניין תיק השירות שימוש הדדי בתשתיות פסיביות“.

תיקון נוסף שהתפרסם ב- 9 ביוני 2022 הוא לגבי הרישיון הכללי למתן שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט”ן) של חברת מרתון מובייל,  לשעבר – 018 אקספון. במקרה זה התיקון קשור ל”זכייה במכרז דור 5″.

במקור, הרישיון הוענק לחברה ביום 20.4.2017. על התיקון חתומים שר התקשורת יועז הנדל והמשנה למנכ”לית ומנהל מינהל הנדסה מימון שמילה.

בין היתר נאמר ברישיון המתוקן כי “[…] לא החל בעל הרישיון במתן שירות בתדרי 700 מה”ץ תוך 12 חודשים, ובתדרי 3500-3800 מה”ץ תוך 18 חודשים, מיום הקצאת התדרים, תפקע הקצאת פסי התדרים הרלבנטיים שקיבל במסגרת מכרז דור חמישי ושבהם לא התחיל במתן השירות, והחובה לתשלום דמי רישיון דור 5 תיוותר בעינה”.

“[…] בעל הרישיון יקים את מערכת הרט”ן ויפעילה באופן שכל חלק מחלקיה לא ירקרין קרינה בלתי מייננת ךכיוון בני אדם והסביבה, בצפיפות הספק גבוהה מהמותר לפי היתר שניתן בהתאם לחוק הקרינה הבלתי0מייננת והתקנות על פיו. בעל הרישיון יעשה ככל הנדרש, לקבלת היתרים מתאימים להקמה ולהפעלה מהממונה על הקרינה במשרד להגנת הסביבה”.

“[…]  בעל הרישיון יקים את מערכת הרט”ן ויפעילה באופן המונע הפרעות למערכות בזק ואלחוט אחרות הפועלות כדין, ובכלל זה באופן אשר עומד במגבלות ובתנאים לעניין תדרי הרדיו שקבע הגורם המוסמך, או כפי שישנה אותם מעת לעת […] לפני הפעלתו של כל מוקד תאי יבצע בעל הרישיון בדיקות ומדידות לצורך מניעתן של הפרעות אלקטרומגנטיות”.

הרישיון החדש קובע כי “בעל רישיון ישלם את דמי רישוי דור חמישי בסך 45,137,000 ₪ אחרי יום 4.9.2022 אך לא יאוחר מיום 8.9.2022 ובמעוד זה בלבד. תשלום דמי הרישיון במועד הוא תנאי מהותי לרישיון זה”.

בנוסף, “בעל הרישיון ימציא למנהל שתי ערבויות בלתי מותנות לטובת מדינת ישראל […] ובסכומים הבאים:

+ ערבות רישיון בסכום של ארבעים וחמישה מיליון ₪. ערבות זו תבוא במקום כל ערבות קודמת שהמציא בעל הרישיון למנהל לפי הוראות רישיונו. עמד בעל הרישיון בהוראות, יופחת סכום הערבות לחמישה מיליון ₪.

+ ערבות דור חמישי בסך שישה מיליון ₪.