משרד התקשורת פירסם מכרז בינמשרדי: סמנכ”ל בכיר ומנהל מינהל פיקוח ואכיפה

הגוף המפרסם: משרד התקשורת

התפקיד: מכרז בינמשרדי: סמנכ”ל בכיר ומנהל מינהל פיקוח ואכיפה

מועד הפרסום: 22 בינואר 2017

מועד אחרון: 29 בינואר 2017

תיאור התפקיד:

+ אחריות והובלת כלל פעילויות הפיקוח והאכיפה של המשרד בתחום הטלקומוניקציה בהתאם לחוק התקשורת ולפקודת הטלגרף האלחוטי, לתקנותיהם,  להוראותיהם ולרישיונות הניתנים מכוחם.

+ ניהול והובלה מקצועית של מינהל פיקוח ואכיפה המופקד במשרד על התחומים הבאים: פיקוח טכנולוגי, פיקוח בנושאי צרכנות והגנת הצרכן, פיקוח על התחרות בין חברות התקשורת (טלקום), פיקוח אלחוטי, פיקוח על המוכנות האופרטיבית של חברות התקשורת לשעת חירום, טיפול בפניות הציבור בתחום הטלקום.

+ אחריות על פעילות הפיקוח והאכיפה על חברות התקשורת בהיבטים הטכנולוגיים והצרכניים, במטרה למנוע פעילות טלקום בלתי מורשית, להבטיח מילוי התחייבויות הרישיון, וכן להבטיח תחרות הוגנת ומתן שירות הוגן ואיכותי לצרכנים. במסגרת זאת, הובלה מקצועית ובקרה על פעילויות המינהל בתחום, הכוללות: ריכוז מידע ונתונים, ניתוח הדוחות התקופתיים של החברות, ביצוע פעולות פיקוח במתקנים וביחידות השירות של החברות, עיבוד ממצאי הפיקוח על החברות, גיבוש דו”ח פיקוח לרבות ביצוע אכיפה.

+ אחריות ומעורבות בפעילות המינהל לפיקוח אלחוטי, שמטרתה איתור ומניעת הפרעות אלחוטיות ושימוש בספקטרום התדרים שלא כדין וכן הבטחת עמידה בתנאי הרישיון האלחוטי.

+ הובלת הפעילות למימוש סמכויות האכיפה של המשרד מכוח חוק התקשורת ופקודת הטלגרף, תקנותיהם והרישיונות הניתנים מכוחם.

+ אחריות ומעורבות בפעילות המינהל להבטחת המוכנות האופרטיבית של חברות התקשורת לשעת חירום, הכוללת בין היתר: קביעת כללים והוראות להיערכות ולפעילות של חברות התקשורת בחירום בפן האופרטיבי (מיגון, התגוננות וכד’), קיום קשר וניהול הממשק עם “מפעלי תקשורת חיוניים” ועם גורמים ממשלתיים רלבנטיים [רשות החירום הלאומית (רח”ל), צה”ל וכד’],  ביצוע פעולות בקרה ופיקוח על חברות התקשורת כדי לוודא היערכותן ומוכנותן לשע”ח בהתאם לכללים ולתנאי הרישיון, תפקוד כפלטפורמה לפעולת הרשות העליונה לתקשורת בשעת חירום.

+ אחריות ומעורבות בפעילות המינהל לטיפול בפניות הציבור בתחום הטלקום, הכוללת: קליטת כלל הפניות מהציבור למשרד בתחום הטלקום, ניהול תהליך הטיפול בפניות הן מול חברות התקשורת והן מול הגורמים הרלבנטיים במשרד, ריכוז ועיבוד דיווחי החברות ביחס לפניות הציבור, ניתוח המידע והפקת לקחים עפ”י מדיניות המשרד.

+ שותפות בגיבוש המדיניות והאסטרטגיה של המשרד ובקביעת כללי הסדרה בתחום הטלקום (לרבות השתתפות בוועדות ובצוותים לפי הצורך), תוך ייצוג היבטי הפיקוח והאכיפה בתהליכים אלו.

+  זיהוי בעיות ופערים בין צרכי הפיקוח והאכיפה בתחום הטלקום לבין הסמכויות וכלי הפיקוח הקיימים, וכן ייזום וקידום מהלכים במשרד להגדרת השינויים הנדרשים בחוקים, בתקנות וברישיונות הקיימים.

+  ייעוץ לשר ולהנהלת המשרד בנושאים הנוגעים לתחומי הפעילות של מינהל פיקוח ואכיפה.

+  ייצוג העמדה המקצועית של המשרד בתחומי הפעילות של מינהל פיקוח ואכיפה בפני גורמים ופורומים רלבנטיים במשרד ומחוצה לו.

+ אחריות על שיפור מתמיד של מתודולוגיית הפיקוח, של תהליכי העבודה בתחום הפיקוח והאכיפה ושל מקצועיות המפקחים והעובדים במינהל.

+  אחריות על תוכנית העבודה של מינהל פיקוח ואכיפה, ובכלל זה: הובלת תהליך גיבוש תוכנית העבודה של המינהל, קביעת סדרי עדיפויות לפעילות המינהל, אישור התוכנית של המינהל עם הגורמים הרלבנטיים במשרד, וכן ביצוע בקרה על יישום מיטבי ויעיל של התוכנית.

+  תיאום ואינטגרציה בין היחידות במינהל פיקוח ואכיפה, וכן תיאום וקישור בין המינהל כמכלול לבין היחידות במשרד.

+ ניהול שוטף של צוות העובדים במינהל פיקוח ואכיפה, לרבות: הנחיה ניהולית והכוונה מקצועית של בעלי תפקידים במינהל, הגדרת משימות וקביעת יעדי ביצוע, הנעת המנהלים והעובדים במינהל לביצוע מיטבי של המשימות ולעמידה ביעדים, וכן ביצוע בקרה ניהולית שוטפת על תפקודם של עובדי המינהל. חבר/ה בהנהלת המשרד ובפורומים ניהוליים בכירים במשרד.

** עובד שיבחר יידרש לעמוד ברמת סיווג “סודי ביותר” בטרם איוש המישרה. העובד/ת שייבחר ישובץ דרך קבע במשרה אם וכאשר תתפנה המשרה באופן סופי.