משרד התקשורת פירסם את טיוטת תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(פרטי בקשה לרישיון מיוחד)(תיקון)

06:25 09.06.2021

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

משרד התקשורת פירסם (8.6.2021) את טיוטת תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (פרטי בקשה לרישיון מיוחד) (תיקון), התשפ”א – 2021.

בדברי ההסבר נאמר כי “תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (פרטי בקשה לרישיון מיוחד), התשס”ד-2004, מסדירות את אופן הגשת בקשות לקבלת רישיון מיוחד, לחידושו או לשינויו.

“רישיונות מיוחדים ניתנים לסוגים שונים של שירותי בזק או לניסוי. עיקר עניינן של התקנות הוא בסדרי הגשת הבקשות ובסדרי בחינתן, כאשר התנאים המהותיים למתן הרישיונות המיוחדים נקבעו על פי רוב במסמכי מדיניות שפרסמו שר התקשורת ומנכ”ל משרד התקשורת.

“נוכח חלוף הזמן מעת שהותקנו התקנות העיקריות והתמורות שחלו במבנה הארגוני של משרד התקשורת ובאופן הטיפול בבקשות, נוצר הצורך לעדכן את התקנות ולהתאימן לעת הזו, תוך הגברת וודאות המבקשים ביחס למשך בחינת בקשתם על ידי הגורמים המוסמכים לכך.

“מוצע לתקן את התקנות ולהתאים אותן לתמורות שחלו במבנה הארגוני של משרד התקשורת, ובאופן הטיפול בבקשות אלה, וכן לפשט את ההליך להגשת ובחינת הבקשות”.

בין התיקונים בנוסח: המונח “הגורם המוסמך” יתייחס לשר, ולעניין “רישיון משולב – השר והמנהל כהגדרתו בפקודה, ביחד או לחוד לפי העניין” (עובד המשרד הממונה על ניהול תדרי רדיו וכפוף במישרין למנהל הכללי של המשרד), ביחד או לחוד, לפי העניין.

“בהגדרה “המנהל” – במקום “סמנכ”ל בכיר הנדסה ורישוי” יבוא “מנהל אגף בכיר רישוי”. מוצע לתקן את הגדרת “המנהל” ולהתאימה לשינוי ארגוני שנעשה במשרד התקשורת, במסגרתו בוטל תפקיד סמנכ”ל בכיר הנדסה ורישוי, והסמכויות הרלבנטיות בנוגע לרישוי הועברו למנהל אגף בכיר רישוי. עוד מוצע להגדיר את “השר” כשר התקשורת או מי שהוא הסמיכו לעניין מתן רישיון מיוחד, דרך כלל או לעניין מסוים שכן ניהול העניינים השוטפים עשוי להצריך אצילת סמכויות.

תיקון אחר קובע כי “החלטת הגורם המוסמך כאמור בתקנת משנה (א) תינתן למבקש בתוך 90 ימים מיום הודעת המנהל למבקש על הגשת בקשה תקינה לפי תקנות משנה 9(1) או 11(א)(1); השר רשאי, מטעמים שיירשמו, להאריך את מועד מתן החלטתו כאמור לתקופה נוספת של 90 ימים”.