משרד התקשורת פירסם את טיוטת תקנות השידור הציבורי הישראלי (משמעת)

17:26 06.09.2021

קטגוריות: משאבי אנוש

תגים:

משרד התקשורת פירסם (30.8.2021) את טיוטת תקנות השידור הציבורי הישראלי (משמעת). המועד האחרון להגשת הערות הציבור הוא 20 בספטמבר 2021, דקה לפני חצות.

בסעיף ‘מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן’ נאמר כי “סעיף 56(7) לחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע”ד – 2014 קובע כי דין עובדי כאן – תאגיד השידור הציבורי הישראלי כדין עובדי מדינה לעניין חוק שירות המדינה (משמעת), התשכ”ג – 1963, בשינויים שיקבע שר התקשורת בהסכמת שר המשפטים. מטרת התקנות המוצעות היא לקבוע מהם השינויים שיחולו על עובדי התאגיד”.

בדברי ההסבר נאמר עוד בין השאר כי “מוצע להחיל את ההוראות הרלבנטיות בחוק המשמעת על עובדי התאגיד ולקבוע, בין השאר, כי בית הדין למשמעת שתפקידו לשפוט על עבירות משמעת של עובדי מדינה, יוסמך לשפוט גם על עבירות משמעת של עובדי התאגיד.

“עוד מוצע להתאים את בעלי התפקידים המנויים בחוק המשמעת, לבעלי התפקידים הפועלים בתאגיד, ולהעביר את סמכויות השר הממונה לפי חוק המשמעת ליושב ראש מועצת התאגיד. זאת על מנת לשמור על עצמאות התאגיד.

“עוד מוצע להתאים את אמצעי המשמעת המנויים בחוק המשמעת, כך שיתייחסו לסוגי המשרות בתאגיד ולסוגי המשכורות המשולמות לעובדי התאגיד.

“לבסוף, מאחר וישנם היבטים ייחודיים לעבודה המקצועית של עובדי התאגיד, מוצע להוסיף הוראות שעניינן בשמירה על חיסיון עיתונאי, וכללי אתיקה לשידור הציבורי […] מכיוון שחלק ניכר מעובדי התאגיד הם עיתונאים הנדרשים לשמור על חיסיון עיתונאי, מוצע להעניק לבית הדין למשמעת סמכות לקיים דיון בדלתיים סגורות אם לדעתו הדבר דרוש לשם הגנה על החיסיון העיתונאי. עוד מוצע להעניק סמכות כאמור אם לדעת בית הדין הדבר דרוש לשם הגנה על פעולתו התקינה של התאגיד”.