משרד התקשורת פירסם את טיוטת צו התקשורת (בזק ושידורים) (שיעור התשלום השנתי לקופת התמרוץ), (הוראת שעה)

12:39 07.07.2023

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

משרד התקשורת פירסם ב- 2.7.2023 את טיוטת צו התקשורת (בזק ושידורים) (שיעור התשלום השנתי לקופת התמרוץ), (הוראת שעה). לטיוטת הצו זמן הפצה היה קצר, עד ה- 9 ביולי דקה לפני חצות.

“בהמשך לבדיקה שערך משרד התקשורת, מוצע לקבוע, כהוראת שעה, כי בשנת 2023 שיעור התשלום של הגופים החייבים לקופת התמרוץ יהיו בשיעור 0%, במקום 0.5%”.

“[…] בהמשך לבדיקה שביצע משרד התקשורת צופה המשרד כי הכספים שנותרו בקופת התמרוץ מהגביה של תשלומי החובה מהגופים החייבים בשנת 2022, בסך כ- 14 מיליון ₪, יאפשרו קיום מכרז תמרוץ נוסף עבור אזור זה בשנת 2023 או תחילת שנת 2024, באופן שלא תידרש גבייה של תשלום החובה מכלל הגופים החייבים”.

“[…] לצד האמור, נכון לציין כי ממידע ונתונים שהועברו  למשרד התקשורת בהתאם לדרישתו בחודש האחרון, חלק מהזוכות במכרז התמרוץ הראשון אינן צפויות לעמוד בחובות הפרישה שלהן באופן מלא במועדים שנקבעו במכרז [לגבי מרבית הזוכות מדובר בהשלמת חובות הפרישה לא יאוחר מיום 20 לנובמבר 2003 (בהתאם להוראות שנקבעו ברישיונות ובהוראות המנהל של הזוכות, המועד להשלמת אבן דרך השנייה לפרישת הרשת המתקדמת הכולל בין השאר השלמת פרישה עד מחבר אופטי סופי הוא 20 באוגוסט 2023, והמועד להשלמת אבן דרך שלישית הכולל חיבור מנויים הוא 20 בנובמבר 2023)].

“לאחר בדיקת המידע והנתונים המשרד צופה כי חלק מהזוכות במכרז הראשון יבקשו להחזיר חלק מההצעות הזוכות באזורי זכייתן שבהם לא פרשו, וועדת המכרזים והמשרד יאלצו להשתמש בסמכויותיהם ובכלי האכיפה העומדים לרשותם במקרים מסוג זה. באזורים שיוחזרו תחדל להתקיים חובת פרישה של רשת מתקדמת ומתן שירותי גישה לאינטרנט על גביה, כמו גם מתן שירות Bit Stream Access, BSA. האזורים יוחזרו לקבוצת אזורי התמרוץ לגביהם ניתן לערוך מכרז תמרוץ, ולגביהם יכולה חברת בזק לבקש להרחיב את אזור השירות ברישיונה בהתאם להוראות סעיף 14ה לחוק. ככל שיוחזרו אזורי תמרוץ בידי מי שזכה בהם, הם חוזרים גם עם הסכומים שהוקצו להם מקופת התמרוץ במכרז הראשון; ואולם מבדיקת המשרד עולה כי בסבירות גבוהה סכומים אלה לא יספיקו לעריכת מכרז נוסף ותידרש עבור עריכתו המשך גביית תשלומי החובה. זאת בהינתן שמדובר באזורים שבהם התגלו לזוכות במכרז התמרוץ הראשון, בין היתר, קשיי פרישה מסוגים שונים שגם השליכו לטענתן על הכדאיות הכלכלית. על כן, צפוי שההשתתפות שתידרש עבור אזורים כאמור מקופת התמרוץ תהיה גבוהה מהכספים שהוקצו לאזורים אלה בהמשך לתוצאות מכרז התמרוץ הראשון ובהינתן שבעת הנוכחית לא ידוע האם חברת בזק תבקש להרחיב את החובה הקבועה ברישיונה ולפרוש באזורים אלה או בחלקם.

“יש לציין בהקשר זה, שבהינתן המידע והנתונים שהתקבלו במשרד התקשורת כאמור לעיל, ועדת המכרזים והמשרד שוקלים לתמרץ החזרה מהירה של אזורים שמתוך הנתונים והמידע עולה כי אין בכוונת הזוכות לפרוש בהם רשת מתקדמת באופן שניתן יהיה לערוך לגביהם מכרז כבר בשנת 2024”.