משרד התקשורת – פטור ממכרז: מערכת לניהול מכרזים מקוונים

וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר אישרה למשרד התקשורת התקשרות בפטור ממכרז שלא באמצעות המכרז המרכזי למשרדי הממשלה.

בנימוקי הוועדה נאמר בין היתר כי “משרד התקשורת  מבקש החרגה מהמכרז המרכזי 04-2020 לאספקת מערכת לניהול מכרזים מתפתחים (דינמיים) לטובת רכישת מערכת לניהול מכרזים מקוונים ואספקת שירותי תמיכה למערכת.

“בחוות דעתו של מינהל הרכש צויין כי מטרת המכרז המרכזי הנה רכישת מערכת אשר באמצעותה יקיימו משרדי הממשלה מכרזים מתפתחים (דינמיים) מקוונים באופן שיאפשר קבלת הצעות בכלי תיחור מתקדמים לצורך ניהול הליכי רכש באופן איכותי ויעיל, בהתאם לאופי המוצרים/השירותים הנדרשים, אופי ההתקשרות ומידת התחרות בשוק הרלבנטי. המערכת תתוקצב ותנוהל על ידי מינהל הרכש הממשלתי.

“במכרז המרכזי נבחרה מערכת התיחורים של חברת משיק, המערכת המוצעת נמצאת בשלבי פיתוח שינויים והתאמות לדרישות המכרז. המערכת צפויה להיות זמינה לשימוש משרדי הממשלה לקראת חודש אפריל 2023.

“משרד התקשורת פנה למינהל הרכש על מנת לבחון שימוש במערכת של המכרז המרכזי עבור ביצוע מכרזי תדרים לדור 5 שצפוי להתבצע בחודש ינואר 2023.

“המערכת שתוקם באמצעות המכרז המרכזי אינה מתאימה למכרז “ביקושים” התואם את המודל המכרזי שנבחר על ידי משרד התקשורת. בהתאם לכך ידרשו התאמות, פיתוחים ושינויים רבים במערכת. לפי לוחות הזמנים הנוכחיים של המערכת, לא ניתן יהיה להתחיל פיתוחי מערכת בממשק עבור הצרכים של המשרד לפני חודשים מרץ-אפריל 2023.

“לאור האמור, מינהל הרכש ממליץ לאשר החרגה מהמכרז המרכזי באופן שיאפשר למשרד התקשורת לבצע רכש בהתאם לתקנות חובת מכרזים”.