משרד התקשורת מצטרף אל מס’ משרדי ממשלה אחרים הרוכשים ציוד מיוחד עבור עובדיהם הסובלים מבעיות רפואיות; בתוך כך: משרד החוץ ממשיך במסורת של תרומות (על חשבונו) של ציוד לבעלי מוגבלויות בעולם המתפתח

משרד התקשורת קיבל אישור של וועדת הפטור ממכרז לרכישת כיסא אורטופדי עבור אחת מעובדותיו. וועדת הפטור המרכזית אישרה למשרד להתקשר שלא באמצעות המכרז המרכזי.

בנימוקים נאמר כי “משרד התקשורת מבקש לרכוש כיסא אורטופדי שלא דרך המכרז המרכזי, נוכח מצב רפואי של אחד העובדים. בחוות דעתו של מינהל הרכש צויין כי נושא הפנייה זהה לנושא מכרז מרכזי 24-2014 לאספקת ריהוט משרדי למשרדי הממשלה. יחד עם זאת מדובר בבקשה לרכישת כיסא אורתופדי לצורך התמודדות עם מצבה הרפואי של עובדת במשרד.

“לאור הנ”ל, מבחינת מינהל הרכש אין מניעה לאשר את רכישת הכיסא שלא באמצעות המכרז המרכזי, בכפוף לחוק חובת המכרזים ולתקנות, בהיקף ההתקשרות של עד 2,110 ₪ כולל מע”מ.”

יצויין כי בכך מצטרף המשרד לשורה של משרדי ממשלה אחרים שאף הם רכשו כסא אורטופדי מיוחד במקרים דומים. לכך מתווספת גם רשות המיסים בישראל שלפני ארבע שנים אושרה בקשתה להתקשר עם חברת אורקם טכנולוגיות לשם רכישת מכשירי אורקם לעובדים ברשות כבדי ראייה בעלי תעודת עיוור.

= = = = = = = = =

בתוך כך, אושרה התקשרות בפטור ממכרז של משרד החוץ עם חברת שארפ מנטורינג לצורך רכישת כסאות גלגלים לילדים עבור אקוואדור וקוסובו.

מדובר ביוזמה מבורכת של המשרד לרכישת ציוד (על חשבונו) – וכבקשה של הנציגויות הישראליות ברחבי העולם – כתרומה של מדינת ישראל למדינות שונות בעולם המתפתח.

במקרה זה מדובר על רכישת כסאות גלגלים המותאמים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, דבר הקורה לפחות מאז שנת 2017. עד כה נרכשו כיסאות כאלה לטובת ילדים בסנגל וקמרון (באפריקה), מקדוניה (אירופה), גואטמלה (אמל”ט) ונפאל (אסיה).

“לחברת Sharp Mentoring כיסאות גלגלים מיוחדים לילדים שניתנים לכיוונון כאשר הילד גדל – מה שמקל על כל ילד ומאפשר התאמת הכיסא לאורך השנים. לחברה הנ”ל כיסא ייחודי ושונה מחברות אחרות שמייצרות כיסא גלגלים: היא מייצרת כיסאות גלגלים מיוחדים לילדים שניתנים לכיוונון בהתאם לגובה הילד במהלך תהליך הגדילה שלו. הדבר מאפשר התאמת הכיסא באופן ידני לכל ילד, שימוש בכיסא ע”י מספר ילדים, מניעת בעיות גב וחוסר נוחות בעקבות שימוש בכיסאות סטנדרטיים שאינם מותאמים לגוף הילד. בנוסף, הכיסא הנ”ל נוח מאוד להובלה ע”י סייען ובעל גלגלים מותאמים מיוחדים.

“מדובר בפיתוח ייחודי של חברה ישראלית. מוצר זה גם הוכר ע”י ארגון הבריאות העולמי WHO כמוצר ייחודי שאף רכש 150 יחידות של כיסאות אלה”

הנציגויות הישראליות הרלבנטיות בחרו ברכישת כיסאות הגלגלים הנ”ל “כפרוייקט הומניטרי של ישראל. תרומת כיסאות הגלגלים לילדים עם צרכים מיוחדים במדינה, תחזק את תדמיתה של ישראל בעיני המימשל והציבור כמדינה הדואגת לאחריות חברתית ותורמת לקהילה נזקקת”.