משרד התקשורת מפרסם שימוע – שינוי הדרישה לאחזקת שיעור מזערי של אמצעי שליטה בבעל רישיון כללי בידי גורם ישראלי [ידיעה מעודכנת]

14:35 08.03.2020

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

בחלון המבזקים של האתר דיווחתי מוקדם יותר היום: משרד התקשורת מפרסם (8.3.2020) שימוע – שינוי הדרישה לאחזקת שיעור מזערי של אמצעי שליטה בבעל רישיון כללי בידי גורם ישראלי: “ברוב הרישיונות הכלליים למתן שירותי רט”ן קיימות כיום דרישות ישראליות של החזקה מזערית בידי אזרח ותושב ישראל בשיעור של 5%”; “בהמשך לבחינה של הצורך המקצועי העומד בבסיס דרישות הישראליות, נמצא כי ניתן, במקרים מתאימים, לקבוע הוראות חליפיות לדרישת הישראליות, אשר יושתו על בעלי רישיון באמצעות הוראות לפי סעיף 13 לחוק התקשורת ובהליך הקבוע בו”; “התיקונים המוצעים מהווים הקלה רגולטורית ועולים בקנה אחד עם החלטת הממשלה מיום 22 באוקטובר 2014 שעניינה הפחתת הנטל הרגולטורי”.

בהודעה שפירסם המשרד נאמר בין היתר: “במספר דברי חקיקה לפי חוק התקשורת וברישיונות הכלליים למתן שירותי סלולר קיימות הוראות שונות המחייבות כי אזרח ותושב ישראל יחזיק בשיעור מזערי מאמצעי השליטה בבעלי רישיון לפי חוק התקשורת.

“הוראות אלה נקבעו, בין היתר, לפי חוק התקשורת ועל בסיס עמדת שירות הביטחון הכללי בדבר הייעוד של הוראות אלה לשם שמירה על ביטחון המדינה מפני איומי ריגול וטרור.

“בהמשך לבחינה של גורמי הביטחון בדבר הצורך המקצועי העומד בבסיס דרישות הישראליות, עמדת מערכת הביטחון היא כי ניתן, במקרים מתאימים, לקבוע הוראות חליפיות לדרישת הישראליות, אשר יושתו על בעלי רישיון באמצעות הוראות לפי סעיף 13 לחוק התקשורת ובהליך הקבוע שם.

“לאור האמור, מוצע לתקן את חקיקת המשנה הרלבנטית כך שתינתן האפשרות לבעלי רישיון מפ”א (מפעיל פנים ארצי) כללי ורישיון כללי אחוד להמיר את דרישת הישראליות שבדברי חקיקה אלה בהוראה לפי סעיף 13 לחוק אשר תחיל על בעל הרישיון הרלבנטי הוראות חליפיות לדרישת הישראליות.

“ביחס לרישיונות הכלליים למתן שירותי רט”ן (רדיו טלפון נייד), עמדת השירות היא כי ניתן לבטל את דרישת הישראליות בכפוף להסכמת בעלי הרישיון לדרישות חליפיות אשר יושתו עליהם באמצעות הוראות לפי סעיף 13 לחוק התקשורת. הליך זה ידרוש תיקוני רישיון אך אינו דורש תיקוני חקיקה.

“התיקונים המוצעים מהווים הקלה רגולטורית ועולים בקנה אחד עם החלטת הממשלה מיום 22 באוקטובר 2014 שעניינה הפחתת הנטל הרגולטורי.

“טיוטות תיקוני רישיון ותיקוני חקיקה בהתאם פורסמו היום באתר קשרי ממשל ובאתר משרד התקשורת והועברו לבעלי הרישיון הרלבנטיים להתייחסות”.

* עתה נותר להמתין לידיעה ה’בלעדית’ של מומחה הטלקום מראשון לציון בנושא זה שתפורסם בקרוב.

עדכון: היום ב- 14:19 וב- 14:35 פירסמתי מבזק וידיעה בנושא “משרד התקשורת מפרסם שימוע – שינוי הדרישה לאחזקת שיעור מזערי של אמצעי שליטה בבעל רישיון כללי בידי גורם ישראלי”; בסוף הידיעה כתבתי: “עתה נותר להמתין לידיעה ה’בלעדית’ של מומחה הטלקום מראשון לציון בנושא זה שתפורסם בקרוב”; ואכן אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם אייטם ‘בלעדי’ ב- 18:48; לאנשי השב”כ: ברוכים הבאים! לפי האייטם של אבי וייס כביכול ‘צמרת’ משרד התקשורת “עבדה” עליכם ואתם אישרתם מבלי לדעת מה עומד מאחורי הבקשה שתתנו אישור.