משרד התקשורת מפרסם “שימוע עדכון תוכנית המספור לעניין ניידות מספרים – תיקון מס’ 4”; המועד האחרון להתייחסויות לשימוע (למינהל ההנדסה) הוא 11.11.2018

14:12 25.10.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

משרד התקשורת מפרסם באתר האינטרנט שלו היום (25.10) “שימוע עדכון תוכנית המספור לעניין ניידות מספרים – תיקון מס’ 4”.

המועד האחרון להתייחסויות לשימוע הוא 11.11.2018. בשימוע מובהר כי “המשרד שוקל להחיל את האסדרה המפורטות לעיל על כלל המנויים, קיימים וחדשים”.

אסף אברהם מנהל תחום חירום ומספור באגף הנדסת תקשורת כותב בין היתר בשימוע:

“תוכנית המספור לעניין ניידות מספרים נחתמה ביום 22 באוגוסט 2005. מתן אפשרות למנוי לנייד את מספר הטלפון שהוקצה לשימושו, נועדה להגברת התחרות ע”י הסרת חסם מעבר בין בעלי רישיונות. כן יש לניידות המספרים תועלת ציבורית, צרכנית ומשקית הגלומה בשמירה לאורך שנים על מספר טלפון מקורי, ללא צורך בעדכון ניירת עסקית וכרטיסי ביקור, או בני משפחה, חברים ומכרים, לקוחות וספקים, בכל פעם שהמנוי עובר לחברה אחרת.

“במשך השנים בוצעו מספר תיקונים בתוכנית הניידות לטובת שיפור תהליך הניוד. בתאריך 5 במאי 2015 פירסם משרד התקשורת שימוע בנושא “תיקון הגדרת ‘מנוי’ בתכנית מספר לעניין ניידות מספרים שימוע  מס’ 20-332-53/2014”.

“בהמשך להתייחסויות שהתקבלו במשרד במסגרת שימוע, מבקש המשרד לערוך שימוע משלים בנושא”.

לגבי תיקון הגדרת המנוי נאמר בשימוע כי “תלונות רבות התקבלו במשרד בנוגע לחסימת אפשרות הניוד של מנוי בטענה שאינו קשור בהסכם התקשרות עם בעל רישיון אלא באמצעות גורם אחר הקשור בהסכם עם בעל הרישיון. זאת על אף שפרטיו של המנוי המבקש ופרטי כרטיס האשראי שלו נמצאים בידי בעל הרישיון, ובמקרים רבים הוא אף מקבל חשבונית ומשתתף בחלק או בכל התשלום החודשי לבעל הרישיון.

“בהמשך לכך שוקל המשרד לתקן את תוכנית הניידות באופן אשר לא יאפשר חסימת אפשרות ביצוע ניידות עבור מספר טלפון של מנוי עסקי מפוצל. ביצוע חסימת ניידות יתאפשר רק למנוי עסקי עבור מספרים שאינם מוקצים לשימוש מנוי עסקי מפוצל. בנוסף, שוקל המשרד לתקן את תוכנית הניידות באופן אשר לא יאפשר ביצוע חסימת אפשרות ביצוע ניידות עבור מספר טלפון של מנוי פרטי”.

לגבי קיצור זמן ניידות טווח מספרים נאמר בשימוע כי “כיום, זמן ניוד של טווח מספרים (בניגוד לניוד רגיל של מספר בודד) אינו מוגדר במפורש בתוכנית הניידות. המשרד שוקל לתקן את תוכנית הניידות כך שזמן הניוד של טווח מספרים יהיה זהה לזה של מספר בדיד – חצי שעה עבור טווח מספרים למנויים לשירות רט”ן ושעה עבור טווח מספרים למנויים לשירות טלפון נייח”.

לגבי ניודים פיקטיביים נאמר בשימוע כי “מתלונות שהתקבלו במשרד עולה כי קיימת פרקטיקה של משווקים פרטיים (שאינם בעלי רישיון) לבצע ניוד של מספרי טלפון אשר מעולם לא היו בשימוש מנויים אמיתיים, מבעל רישיון אחד לבעל רישיון אחר (“ניוד פיקטיבי”). התופעה נפוצה במספרים המשויכים לחבילות משולמות מראש – Prepaid  , המשווקות על ידי משווקים פרטיים, ושמעולם לא הוטענו.

“ניוד פיקטיבי מהווה ניצול לרעה של תהליך הניידות שקבע המשרד. ניוד כאמור, גורם לבזבוז משאב המספור של בעל הרישיון הננטש, לפעילות תפעולית מיותרת של כלל החברות ופוגע באמינות דוחות נתוני הניידות העיתיים.

“נוכח האמור, המשרד שוקל להתיר חסימת אפשרות ביצוע ניידות של מספר טלפון אשר מעולם לא בוצעו ממנו שיחות יוצאות (למעט שיחות חירום)”.