משרד התקשורת מפרסם ‘היערכות להבטחת הרציפות התפקודית בחירום – שימוע לתיקון נוסף לרישיון’

אתי שמואלי מנהלת תחום תשתיות ושירותים במשרד התקשורת/אגף ביטחון, חירום וסייבר מפרסמת ב- 1 בנובמבר 2016 את ‘היערכות להבטחת הרציפות התפקודית בחירום – שימוע לתיקון נוסף לרישיון’.

בפנייתה היא כותבת כי “משק התקשורת בישראל מהווה תשתית לאומית חיונית הן בשגרה והן בחירום המחייבת את בעל הרישיון להיערך להבטחת הרציפות התפקודית על מנת להמשיך ולספק את שירותי הבזק בעת חירום.

“נוכח האמור, ביום 1 במארס  2015פירסם משרד התקשורת תיקון רישיונות לעניין הבטחת הרציפות התפקודית בחירום. תיקון זה נכנס לתוקף ביום 1 במארס 2016.

“הפער הקיים היום באסדרה: ברישיון קיימות הוראות לנושא היערכות בעל הרישיון לחירום בהיבט של הבטחת הרציפות התפקודית של שירותי הבזק שמסופקים ע”י בעל הרישיון והיכולת לפעול במצב חירום.  הוראות בנושאים שאינם בליבת שירותי הבזק, לרבות תכנון התשתיות התומכות באתרי החברה, לא נכללו בתיקון הרישיון הקודם בנושא זה.

“במסגרת תהליכי הפקת לקחים שבוצעו במשרד התקשורת בעקבות אירועים שהתרחשו אצל מפעילים, ובמטרה למנוע התרחשות של אירועים דומים, שוקל המשרד הוספת הוראות לרישיונות בנושא תכנון תשתיות תומכות באתרי הליבה.

“בנוסף, מפאת חשיבותה של ההיערכות להבטחת הרציפות התפקודית ועל מנת להבטיח את קיומו של הליך הערכות ראוי, שוקל המשרד להטיל חובה על דירקטוריון החברה לדון ולאשר את התכנית להבטחת הרציפות התפקודית, לפחות אחת לשנה”.

בטרם יתוקנו הרישיונות מתקשות חברות הטלקום להגיב על השימוע, וזאת עד ליום 1 בדצמבר 2016. בנוסף, “על בעל הרישיון לציין מהי ההשקעה הכספית הנדרשת לצורך יישום כל סעיף בטיוטת תיקון הרישיון, ולפרט את מרכיביה של ההשקעה האמורה”.