משרד התקשורת מפרסם היום (5.6) הודעה בדבר עדכון תעריפי השוק הסיטונאי למחצית השנייה של שנת 2018 בהתאם לעדכון מנגנון תחזית הביקושים במודל השוק הסיטונאי

13:54 05.06.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

משרד התקשורת מפרסם היום (5.6) הודעה בדבר עדכון תעריפי השוק הסיטונאי למחצית השנייה של שנת 2018 בהתאם לעדכון מנגנון תחזית הביקושים במודל השוק הסיטונאי.

בדברי ההסבר נאמר בין היתר כי “מטרת התקנות המוצעות היא לתקן את התשלומים המירביים בעד אספקת השירותים הסיטונאיים ברשת בזק החברה הישראלית לתקשורת שנקבעו בתקנות התקשורת (בזק ושידורים)(שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ”א), התשע”ה – 2014, במחצית השנייה של שנת 2018 .

“התיקון נדרש לאור עדכון מנגנון תחזית הביקושים לצריכת נתונים (DATA) במודל השוק הסיטונאי, ששימש לחישוב התשלומים המרביים בעד אספקת השירותים הסיטונאיים ברשת בזק.

“התקנות המוצעות מבוססות על החלטת השר הנגבי, מ”מ שר התקשורת באותה עת, ביום 20 לפברואר 2017 לאמץ את המלצותיו של הדרג המקצועי במשרד התקשורת  ולהורות על עריכת שינוי במנגנון תחזית הביקושים במודל השוק הסיטונאי ששימש לחישוב התשלומים המרביים בתקנות העיקריות, ובהתאם לעדכן את התשלומים הרלוונטיים בתקנות העיקריות, כמפורט בתקנות המוצעות. החלטת מ”מ שר התקשורת כאמור התפרסמה באתר משרד התקשורת”.

בין היתר, “משמעות התיקון בתקנות המוצעות היא הפחתה בתשלומים המירביים הרלבנטיים כאמור”.

בנוסף, “שינוי התשלומים המירביים  כמוצע בתקנות המוצעות ימנע השתת עלויות עודפות על ספקי השירותים. עלויות עודפות שאף צפויות לגדול משמעותית בחודשי הקיץ, באם לא יתבצע השינוי האמור, באופן שיפגע ביכולתם של ספקי השירותים להתחרות בשוקי התקשורת השונים. לפיכך מוצע לקבוע את מועד תחילתן של התקנות המוצעות בהקדם ב- 1 ביולי 2018”.

במסמך נלווה של מנכ”ל המשרד נתנאל (נתי) כהן מיום 4.6.2018 צויין כי “המשרד עודנו בוחן את אופן יישום החלטת מ”מ השר בנוגע לתקופה שהחל ממועד ההחלטה ועד ל- 1 ביולי 2018”.

נתי כהן כותב כי “טרם תיקון תקנות השימוש בהתאם לאמור לעיל, מתבקשים הגורמים הרלבנטים להעיר אך ורק על טעויות חישוב של תחזית הביקושים המעודכנת או של התשלומים המירביים שנגזרו ממנה, וזאת לא יאוחר מיום 14 ביוני 2018. את ההתייחסויות יש להעביר לידי עדי קופלוביץ’, מנהל תחום בכיר (רגולציה ומחקר) במינהל כלכלה במשרד התקשורת”.