משרד התקשורת מפרסם באתר האינטרנט שלו את מצגת סיכום תוכנית העבודה לשנת 2013 [ידיעה מעודכנת]

משרד התקשורת העלה היום לאתר האינטרנט שלו את מצגת סיכום תוכנית העבודה לשנת 2013 כפי שהוצגה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

ח”כ גלעד ארדן שר התקשורת מסר ב- 6 בינואר 2014 בוועדת הכלכלה בכנסת דיווח על פעולות משרדו, תוכנית העבודה ואופן ביצוע התקציב בהתאם לסעיף 123 (ז) לתקנון הכנסת. מנכ”ל המשרד אבי ברגר הציג מצגת בפני חברי הוועדה המסכמת את עבודת המשרד לשנת 2013. כזכור, את עיקרי המצגת פירסמתי כאן באתר.

עם זאת יש לציין כי עד היום לא פירסם המשרד באתר האינטרנט של את הדו”ח לשנת 2012 עפ”י חוק חופש המידע [כן: לשנת 2012!].

בחודש אוגוסט 2013 פניתי במייל אל הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת ושאלתי: “אנו מצויים כבר במחצית השנייה של חודש אוגוסט 2013. אבקש לדעת מתי צפויים להתפרסם דיווח הממונה על יישום חוק חופש המידע לשנת 2012 ודו”ח לשנת 2012 עפ”י חוק חופש המידע”.

בתשובה קיבלתי את המייל הבא מהלשכה המשפטית של משרד התקשורת: “שאלתך אינה בקשה למידע בהתאם להוראות חוק חופש המידע, תשנ”ח – 1998. על מנת לקבל תשובה לשאלה זו עליך לפנות ללשכת מנכ”ל”.

באחד מאתרי החדשות פורסמה ידיעה ב- 8.1.2014 האומרת בין היתר כי “איש מנציגי הציבור או משוק התקשורת לא הוזמן לדיון, וזה לא מקרי. חוסר השקיפות וההתעלמות מהציבור (שלא לומר הזלזול בציבור) בעבודת שר התקשורת וצוותו הבכיר … מצב כאוטי זה הולך ומחמיר, במיוחד לאחר “ההצגה בכנסת”. למה לא הוזמן איש מהציבור או משוק התקשורת להשתתף בדיון? כדי שהאמת לא תצא לאור ותבייש את המציגים המכובדים, ב”הצגת התיאטרון האבסורדית”, שייצר ח”כ אבישי ברוורמן בוועדת הכלכלה המכובדת של הכנסת”.

אלא שהדברים אינם נכונים. סדר היום של הוועדה כבר פורסם כמה שבועות לפני המפגש, כמקובל באתר האינטרנט בכנסת, ושם נכתב כי המוזמנים הם “משרד התקשורת, משרד האוצר, משרד המשפטים, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין, רשות השידור, רשות ההגבלים העסקיים, חברת הוט, חברת יס, שידורי קשת, שידורי רשת, ישראל 10, הערוצים הייעודיים, הטלוויזיה החינוכית, התאחדות תחנות הרדיו האזוריות, חברת בזק, חברות לחיוג בינלאומי וספקי אינטרנט, חברות טלפונים סלולריים, בעלי רשיונות רט”ן וירטואלים (MVNO) , חברת דואר ישראל, ארגוני צרכנים, איגוד האינטרנט הישראלי, ספקי אינטרנט, האגודה לזכות הציבור לדעת, שונות” והדיון התקיים באולם נגב שיכול להכיל מספר גדול יותר של אנשים.