משרד התקשורת: מכרז למתן שירותי יעוץ למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין לשם הכנת מכרז חדש לבחירת הגוף המשדר את שידורי הכנסת

הגוף המפרסם: משרד התקשורת

נושא המכרז: מכרז למתן שירותי יעוץ למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין לשם הכנת מכרז חדש לבחירת הגוף המשדר את שידורי הכנסת

מס’ המכרז: 2016/018

תאריך פרסום: 14 באפריל 2016

מועד אחרון:  19 במאי 2016

הערות: משרד התקשורת

נושא המכרז: משרד התקשורת והמועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין מבקשים לקבל הצעות לשירותי ייעוץ למועצה ולמינהלת הסדרת השידורים לציבור לשם הכנת מכרז חדש לבחירת הגוף המשדר את שידורי הכנסת.

במסגרת הליך המכרז ייבחר מציע שיספק את השירותים למועצה. היועץ יהיה כפוף ליו”ר המועצה ויונחה מקצועית על-ידה או ע”י מי מטעמה.

יצויין כי בהתאם לחוק שידורי טלוויזיה מהכנסת, התשס”ד – 2003, הגוף המשדר את שידורי ערוץ הכנסת נבחר במכרז אותו מפרסמת המועצה אשר משמשת כוועדת המכרזים לבחירת הגוף המשרד.

בעל הרישיון לשידורי ערוץ הכנסת, חברת החדשות הישראלית בע”מ, קיבל את רישיון השידורים ביום 2.11.2006 לתקופה של ארבע שנים. עם תום תקופת הרישיון האריכה המועצה מכוח סמכותה עפ”י דין את תקופת הרישיון לתקופה נוספת של שלוש שנים עד ליום 3.11.2013 ואז הוארכה לתקופה נוספת שנייה  ליום 3.11.2016.

ביום 21.1.2016 החליטה המועצה לקבלת את בקשת מנכ”ל הכנסת להאריך את תוקף הרישיון בשישה חודשים נוספים עד חודש מאי 2017.

בכוונת המועצה להיערך לפרסום מכרז חדש לבחירת הגוף המשדר שיפעיל את ערוץ הכנסת כבר בנובמבר 2016. החלטה זו התקבלה, בין היתר, בשל העובדה שהוועדה הציבורית לבחינה מחדש של  כלל ההיבטים הקשורים לשידורים מהכנסת נמצאת בשלב של הגשת המלצותיה ליו”ר הכנסת. המלצות שייתכן כי יכללו תיקוני חקיקה שיהיה בהם כדי להשליך על תנאי המכרז שתפרסם המועצה.

משכך, ובחלוף כעשר שנים ממועד תחילת שידורי הערוץ בהתאם לרישיון שהוענק בשנת 2006, יש צורך בבחינת מתכונת ומאפייני הערוץ, ובכלל זה שידוריו, וזאת בהתחשב בהתקדמות הטכנולוגית שחלה במהלך השנים.