משרד התקשורת: מכרז למתן שירותי ייעוץ בתחום הסייבר

הגוף המפרסם: משרד התקשורת

נושא המכרז: משרד התקשורת: מכרז למתן שירותי ייעוץ בתחום הסייבר: המשרד מעוניין לקבל הצעה למתן שירות ייעוץ מקצועי בתחום התמודדות עם איום הסייבר

מס’ המכרז: 026/2016

תאריך פרסום: 3 בנובמבר 2016

מועד אחרון: 29 בנובמבר 2016

הערות: “משרד התקשורת אחראי בשיגרה ובחירום להנחות את חברות התקשורת לשם הבטחת רציפות של השירותים אותם הן מספקות.

“לאור האמור נדרש המשרד לסיוע בתחום הסייבר. פעילות הייעוץ תשולב בעבודת הסיכול הלאומית למניעת שיבושים אפשריים במערכות התקשורת השונות יקב מתקפת סייבר. פעילות הייעוץ תסייע למשרד בהכוונה, הדרכה ועריכת פיקוח וביקורות ביחס לגופים שבהנחיית המשרד. כמו כן, תוכנית הגנת הסייבר והמדיניות של המשרד תנותח בהתאם לצרכים ולאיומים ותבוצע בקרה על יישום וניהול פעילויות הגנה מפני התקפת סייבר אפשרית”.

הזוכה יספק את השירותים הבאים: ייזום, ריכוז והגדרת הצרכים, ניתוח איומים וסקרי סיכונים; גיבוש מתודולוגיית ההגנה בסייבר למגזר התקשורת לצורך הבטחת הרציפות של השירותים שמספקות חברות התקשורת; כתיבת תרחיש ייחוס למשק התקשורת בתחום הסייבר על-בסיס מיפוי האיומים וסקירה של סיכוני הסייבר למשק התקשורת על-בסיס תרחיש הייחוס הלאומי; ניתוח הפערים הקיימים אל מול תרחיש הייחוס, הגדרת המענה הנדרש, קביעת רמות שירות מבעלי הרישיון והמלצות לטיפול בסיכוני סייבר; כתיבת מדיניות ההגנה בסייבר וגיבוש מסמכי הסדרה בתחום ההגנה בסייבר לכל חברות התקשורת ובעלי הרישיון; סיוע מקצועי בביצוע תרגילים והגדרת תרחישים לתרגול בתחום הסייבר את בעלי הרישיון; תכנון ובקרה אחר תוכניות עבודה להתמודדות עם איומי סייבר, תכנון ומעקב תקציבי, ניהול סיכונים; הגדרת קווים מנחים לשיתופי פעולה עם הגופים השונים הפועלים בתחום; הפעלה ובקרה לביצוע שלב ראשון – סקרים מעמיקים וניתוח מצב קיים במגזר התקשורת כולל ניתוח פרטני לחברות הפועלות בתחום: שירותי בזק פנים ארצי נייח, שירותי רדיו טלפון נייד (רט”ן), שירותי תשתית אינטרנט, שירותי בזק בינלאומיים, שירותי תמסורת פנים ארצי, שירותי תמסורת כבל תת ימי לחו”ל, שירותי תקשורת באמצעות לוויין, שידורים רב ערוציים [הוט (HOT), יס (YES), עידן +].

■ לשם מתן השירותים המציע יציג צוות יועצים המונה ראש צוות ושני (2) נותני שירותים מטעמו אשר יעמדו בתנאי הסף המקצועיים  המפורטים להלן. המשרד ייבחר האם יינתנו השירותים על ידי יועץ אחד או יותר בהתאם לשיקולי תקציב או שיקולים מקצועיים אחרים.

■ בין תנאי הסף: למציע ניסיון מוכח בתחום הייעוץ בנושא הסייבר בהיקף של 750 שעות בשנה ל- 3 גופים לפחות (מצטבר בשלושת הגופים). יוכרו רק עבודות של 100 שעות לפחות. על המציע להגדיר נציג שישמש מטעמו כאיש קשר עם המשרד ויהיה אחראי על
הנושאים המקצועיים ועל הנושאים המנהליים אל מול המשרד.

■ תנאי למימוש ההתקשרות בין המשרד לבין הזוכה הוא עמידתו ועמידת אנשי הצוות המוצעים סיווג בטחוני ברמה 3 לפחות. ככל שמי מאנשי הצוות לא יקבל זיכוי כאמור יידרש הזוכה להציג יועץ אחר ברמת כשירות דומה או גבוהה אשר יעבור את הסיווג. ככל שגם היועץ המחליף לא יעמוד ברמת הסיווג הנדרשת הדבר יהווה עילה לעצירת הליכי ההתקשרות או להפסקת ההתקשרות ככל שהחוזה כבר נחתם, ולבחירת כשיר שני.

■ ההתקשרות בין המזמין לבין היועץ תהיה לתקופה של שנה ממועד כריתת ההסכם. למזמין נתונה אופציה חד צדדית ובלעדית להאריך את תקופת ההתקשרות בשלוש (3) תקופות נוספות, בנות עד שנה כל אחת, בהודעה מראש ובכתב של 30 יום מראש ובהתאם לשיקול דעתו הבלעדי.

■ היקף העבודה המוערך הוא מ- 1,600 עד 5,000 שעות לשנה עבור שירותי יעוץ של ראש צוות ואנשי צוות. ואולם יובהר כי מדובר באומדן משוער בלבד וכי אין בכך משום התחייבות של המזמין להעסקת היועץ בהיקף זה; היקף שירותי הייעוץ יהיה נתון בכל עת לשיקול דעתו הבלעדי של המזמין, בשים לב, בין היתר, לאפשרות הפסקת ההתקשרות בכל עת, לאפשרות פיצול השירותים בין מספר יועצים.