משרד התקשורת מבקש להאריך התקשרותו בפטור ממכרז עם מומחה לתורת המשחקים בהקשר למכרז דור חמישי

הגוף המפרסם: משרד התקשורת

שם הספק: ד”ר ליעד בלומרוזן

מהות ההתקשרות: הארכת התקשרות עם מומחה לתורת המשחקים בהקשר של מכרז דור חמישי

התחלת ההתקשרות: 1 ביולי 2020; סיום ההתקשרות: 30 ביוני 2022

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: טל אלימלך מנהל תחום בכיר (רגולציה) במינהל כלכלה, שהוא גם מרכז ועדת המכרזים לדור החמישי, כותב בבקשת הפטור כי מדובר ב”יועץ מומחה בתורת המשחקים המלווה את עבודת וועדת המכרזים למכרז דור 5. עבודת הייעוץ כוללת את עיצוב המכרז ובחירת מודל מכרזי מתאים בהתאם למאפייניו המרכזיים, הגדרת תנאים מכסות וכללי פעילות, תוך השוואה בין מודלים שונים מהעולם ולמידה מהניסיון הנצבר לגביהם בעולם. עבודת הייעוץ כוללת גם ליווי מקצועי והכנת חוות דעת לתהליכים משפטיים כנגד וועדת המכרזים וכן נותן ליווי מקצועי להטמעת המודל המכרזי בפיתוח התוכנה הייחודית לניהול המכרז”.

“ד”ר בלומרוזן מעניק את שירותי הייעוץ לוועדת המכרזים להענקת רישיון משולב למתן שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט”ן) בישראל: הרחבת רישיון קיים או הענקת רישיון מיוחד חדש לשירותי רט”ן ברוחבי פס מתקדמים החל מנובמבר 2017.

“ד”ר בלומרוזן בנה מודל מכרז דור חמישי יחד עם מינהל הכלכלה של משרד התקשורת.

“לד”ר בלומרוזן ידע ומומחיות מיוחדים במנגנון המכרז ולאור מורכבות המנגנון והידע של היועץ בתחום מחשוב המודל, המשך ההתקשרות עימו קריטי להצלחת המכרז.

“נכון לעת הזו, עבודתה של וועדת המכרזים לא הסתיימה ואנו עומדים בפני הליך התיחור שצפוי להתרחש בחודשים הקרובים ותרומת היועץ להמשך עבודה זו היא קריטית.

“אין ספק שבנסיבות העניין, לאור הסמיכות למועד הליך התיחור, שהוא למעשה השלב המרכזי במכרז ובליבת עבודת הייעוץ, יחד עם המומחיות של היועץ בפיתוח המודל הספציפי למכרז הנוכחי, היכרות עם מטרות המכרז, מבנה השוק והליכי המכרז והטמעת המודל המכרזי בפיתוח התוכנה הייחודית לניהול המכרז לא ניתן להתקשר עם ספק אחר מבלי לגרום לנזק ממשי ומשמעותי להליך המכרזי הכה חשוב למדינת ישראל”.

הערת עורך Read IT Now: בנובמבר 2018 דיווחתי לראשון כאן באתר על ההתקשרות של משרד התקשור עם היועץ לתורת המשחקים. מאז פירסמתי ידיעות נוספות בנושא זה.