משרד התקשורת העלה היום (26.10.2017) לאתר השירותים והמידע הממשלתי את “עמדת משרד התקשורת הרפורמה בשוק הקווי לועדת הכלכלה”; תאריך המסמך המופיע בו: 20.11.2017

משרד התקשורת העלה היום (חמישי, 26.10.2017) לאתר השירותים והמידע הממשלתי Gov.il את “עמדת משרד התקשורת הרפורמה בשוק הקווי לועדת הכלכלה”. תאריך המסמך כפי שמתפרסם הוא: 20.11.2017.

במסמך של דוברות משרד התקשורת נאמר:

“עמדת משרד התקשורת – הרפורמה בתקשורת הקווית כפי שתוצג על ידי המשרד בועדת הכלכלה הדברים האמורים מייצגים בקווים כלליים את עמדת המשרד אשר תישלח לכל אחד מחברי ועדת הכלכלה.

“עמדת משרד התקשורת – פתיחת תשתיות רחבה וכוללת: יש לפתוח לשימוש חברות התשתית בשוק התקשורת את כל התשתיות ובראשם בזק – באופן רחב וכולל.

“המשרד מתנגד לחקיקה חלקית של הסדר שכבר קיים בתקנות שישחזר את טעויות העבר בכך שיחזק את מונופול בזק בשוק גם בשוק זה במקום ליצר תנאי תחרות ואי תלות אמיתיים.

“עמדת המשרד פשוטה וחדה: הדדיות בשימוש בתשתיות פירושה חובה על כל שלושת חברות התשתית להשתתף בפיתוח תשתיות התקשורת באופן הבא: ההסדר הקיים היום המחייב את בזק לאפשר לחברות חסרות תשתית (סלקום ופרטנר) יורחב גם לשימוש החברות בעלות התשתית HOT ו-  IBC כפי שמוצע בחוק כפוף לתוספת לחוק של הסעיפים הבאים: IBC  תעמיד את רשת החשמל הארצית – שהיא משאב לאומי שנבנה בכספי משלם המיסים גם לחברות תקשורת אחרות (כגון הוט,  סביר כי בזק לא תזדקק להשתמש בכך). ייקבעו הגנות ינוקא ל-  IBC בערים בהם כבר החלה לפרוס ובהם היא עתידה להיפרס בשנתיים הקרובות (לדבריהם, כ- 20% מבתי-האב). בכל שאר הארץ תתאפשר מיידית להוט/סלקום/פרטנר – אפשרות פרישת סיבים ע”ג רשת החשמל באופן שימנע תלות בלעדית בבזק.

“עמדת האוצר להעניק בלעדיות על משאב ציבורי לאומי לחברה פרטית אחת שמצהירה כי אין לה יכולת או כוונה להשתמש ברובו בשנים הקרובות תמוהה ומייצר עיוות וחוסר יעילות משקית בשוק.

“לחוק יווסף גם תיקון שיאפשר לחברות חסרות תשתית (סלקום ופרטנר, לדוגמה) זכות מעבר בתשתיות עירוניות תת קרקעיות זמינות כגון: מובילי מים ישנים שאינם…”.

הערות עורך Read IT Now: כאן נחתך המסמך באמצע. בבדיקה נוספת בגוגל מסתבר כי מדובר במסמך מנובמבר 2016 שפורסם כאן . לא ברור מדובר הוא הועלה שוב עכשיו לאתר משרד התקשורת אם כי ייתכן שהסיבה לכך היא שהאתר החדש נמצא לדברי המשרד בשלבי הרצה.