משרד התקשורת הודיע על הטלת 3 עיצומים כספיים נפרדים, שניים מהם על חברת דואר ישראל

משרד התקשורת הודיע ב- 23.5.2023 על הטלת 3 עיצומים כספיים נפרדים, שניים מהם על חברת דואר ישראל ואחד על חברת מסר:

+ העיצום הראשון הוטל על חברת דואר ישראל — הודעה בהתאם להוראות סעיף 109ט1 לחוק הדואר, התשמ”ו – 1986 על הטלת עיצום כספי על חברת דואר ישראל בע”מ בגין הפרת הוראות הרישיון הכללי בעניין סגירת סוכנות הדואר נוף ים ביישוב הרצליה [על פי הוראות נספח ב’ לרישיון, היה על החברה להפעיל את סוכנות הדואר נוף ים בהרצליה החל מה- 26 באוקטובר 2020 או לחילופין לפנות למנהל הכללי של משרד התקשורת לעניין כוונתה לסגור לצמיתות את סוכנות הדואר נוף ים בהרצליה. מסכום העיצום הכספי על סך של 28,180 ₪ הופחת סך של 20% (או 5,636 ₪) בהתאם לתקנה 2(א) לתקנות הדואר (הפחתה של סכום העיצום הכספי), תשע”ד – 2013 מאחר וחברת הדואר נקטה בפעולות למניעת הישנות ההפרה ולהקטנת הנזק להנחת דעתו של המנהל הכללי: לאחר סגירת סוכנות הדואר נוף ים ביישוב הרצליה החברה הפעילה מרכז מסירה ופעלה באמצעות פרסום מכרזים לגייס סוכן דואר להמשך הפעלת סוכנות הדואר. בחודש ינואר 2022 סוכנות הדואר סיפקה את כל השירותים בשעות פעילות מצומצמות].

+ העיצום השני הוטל על חברת דואר ישראל — הודעה בהתאם להוראות סעיף 109ט1 לחוק הדואר, התשמ”ו – 1986 על הטלת עיצום כספי על חברת דואר ישראל בע”מ בגין הפרת הוראות הרישיון הכללי בעניין סגירת סוכנות הדואר ביישוב מוסמוס [על פי הוראות נספח ב’ לרישיון, היה על החברה להפעיל את סוכנות הדואר בישוב מוסמוס החל מיום 18 באפריל 2021 או לחילופין לפנות למנהל הכללי של המשרד לעניין כוונתה לסגור לצמיתות את סוכנות הדואר בישוב מוסמוס. מסכום העיצום הכספי על סך של 28,180 ₪ הופחת סך של 20% (או 5,636 ₪) בהתאם לתקנה 2(א) לתקנות הדואר (הפחתה של סכום העיצום הכספי), תשע”ד – 2013 מאחר וחברת הדואר נקטה בפעולות למניעת הישנות ההפרה ולהקטנת הנזק להנחת דעתו של המנהל הכללי: לאחר סגירת סוכנות הדואר ביישוב מוסמוס החברה הפעילה מרכז מסירה ופעלה באמצעות פרסום מכרזים לגייס סוכן דואר להמשך הפעלת סוכנות הדואר. בנוסף החברה תגברה את יחידת הדואר בישוב הסמוך אום אל פחם ובפברואר 2022 פתחה יחידת דואר נוספת בישוב אום אל פחם, יחידת דואר אל קודס].

+ העיצום השלישי הוטל על חברת מסר ב.א.ב — הודעה בהתאם להוראות סעיף 109ט1 לחוק הדואר, התשמ”ו – 1986 על הטלת עיצום כספי על חברת מסר ב.א.ב בע”מ בגין הפרת הוראות היתר כללי למתן שירותי דואר כמותי בנוגע לשירותי חלוקת דברי דואר באורח תקין וסדיר [המנהל הכללי (בפועל) של משרד התקשורת הטיל ביום 22 מאי 2023 עיצום כספי בסך של 22,544 ₪ על מסר בשל הפרת הוראות סעיפים 2(ג), 14 ו-19 להיתר בנוגע לחלוקת דברי דואר ביישוב בית שמש. בחודש ספטמבר 2021 נמצאו בפח מוטמן בשכונת חפציבה בעיר בית שמש שלושה קרטונים המכילים דברי דואר המיועדים לחלוקה ביישוב בית שמש והנושאים את סמל מסר. דברי הדואר הושלכו לפח האשפה בניגוד להוראות וההיתר כמפורט לעיל המחייבות את בעל ההיתר לתת שירותי דואר באורח תקין וסדיר, לפעול באורח אחראי כלפי מקבלי השירות ולא לפעול, במעשה או במחדל באופן העלול לפגוע במתן השירותים באורח תקין וסדיר או בטובת הציבור ולא לעכב או להשהות דבר דואר. מסכום העיצום הכספי על סך של 28,180 ₪ הופחת סך של 20% (או 5,636 ₪) בהתאם לתקנה 2(א) לתקנות הדואר (הפחתה של סכום העיצום הכספי), תשע”ד – 2013 מאחר ומסר נקטה בפעולות למניעת הישנות ההפרה ולהקטנת הנזק להנחת דעתו של המנהל הכללי, שכן לאחר שנודע למסר על הימצאות דברי הדואר בפח האשפה, חברת מסר פעלה לאיסוף דברי הדואר ולחלוקם לנמענים ללא דיחוי].

שאילתה בכנסת לגבי שירותי חברת דואר ישראל

חבר הכנסת יוסף עטאונה שאל ב- 15.5.2023  את שר התקשורת שלמה קרעי: “התלוננו תושבים מהישוב שגב שלום שסניף הדואר לא עבד בכלל (11/5), ולא הייתה הודעה על כך בפתח הדואר או באמצעי תקשורת. תושבים נאלצו להמתין לתורים שהזמינו.

“רצוני לשאול: האם נהוג לסגור סניף דואר בלי לפרסם?  תושב שהזמין תור והסניף סגור, לאן יפנה? והאם יקבלו אותו ללא תור מראש?”