משרד התקשורת: דרוש/ה: יועץ/ת משפטי/ת [מכרז בינמשרדי]

הגוף המפרסם: משרד התקשורת

התפקיד: יועץ/ת משפטי/ת [מכרז בינמשרדי]

מועד הפרסום: 13 ביולי 2022

מועד אחרון: 20 ביולי 2022

תיאור התפקיד:

מופקד/ת על מתן ייעוץ משפטי ליישום מדיניות המשרד בתחומי פעילותו השונים, בהתאם לחוק, לכללי המינהל התקין ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ובכלל זה ניהול הלשכה המשפטית של המשרד לרבות קביעת סדרי עדיפויות, הדרכת עובדי הלשכה ופיקוח עליהם.

ייזום וקידום חקיקה, הצעות חוק וחקיקת משנה והופעה בפני ועדות שרים ובפני הכנסת וועדותיה.

ניהול משא ומתן על חוזים, ריכוז ההליכים הכרוכים בתביעות משפטיות המוגשות בידי המשרד או נגדו בתיאום עם פרקליטות המדינה. ייצוג המשרד בפני גופים שיפוטיים ומעין שיפוטיים.

= = = = = = = = = = =

א. חקיקה

הכנת הצעות החוק הממשלתיות בתחום הפעילות של המשרד, עיבוד תזכירי חוק והעברתם להערות משרדי הממשלה ולנוגעים בדבר על מנת לערוך טיוטת חוק בשיתוף עם משרד המשפטים. מתן חוות דעת לגבי הצעות חוקים של משרדים אחרים ושל חברי כנסת הנוגעות לתחומי פעילותו של המשרד והופעה בפני ועדות שרים.

הכנת חקיקת משנה שבסמכות השר המופקד על המשרד או נושא משרה אחר במשרד המוסמך להתקין תקנות; הכנת הנחיות משפטיות למשרד לביצוע וליישום הוראות החוק וחקיקת המשנה.

ב. ייעוץ משפטי

ייעוץ לשר, למנהל הכללי ולגורמים שונים במשרד בשאלות משפטיות הקשורות בשטחי פעולתו של המשרד. בחינה של הצעות להקמת תאגידים במסגרת פעילותו של המשרד וסיוע בפעילות המשפטית הנדרשת. ניסוח הסכמים ואמנות בינלאומיות בשטח עבודת המשרד, השתתפות במשא ומתן, בדיקה של אישור או אשרור האמנה וכן של ההיבטים המשפטיים הפנימיים והבינלאומיים ומעקב אחר יישום האמנה.

ג. הליכים משפטיים

ריכוז החומר הקשור לסכסוכים משפטיים בהם המשרד מעורב וגיבוש העמדה המשפטית של המשרד בתיאום עם המנהל הכללי ופרקליטות המדינה, ריכוז ותיאום הקשר של המשרד עם הפרקליטות ועם בתי המשפט, ניהול קשר עם גופים חוקרים.

הכנת תביעות מטעם המשרד וייצוג היועץ המשפטי לממשלה בתביעות פליליות, אזרחיות ומנהליות בהתאם להסמכה מאת היועץ המשפטי לממשלה.

ד. חוזים והתקשרויות של המשרד

ניהול משאים ומתנים ועריכת חוזים וחתימה עליהם, לעניין ביצוע פעולות עסקיות כמו רכישת ושכירת נכסים, רכישת ציוד, העסקת קבלנים, החייבות לבוא לידי ביטוי במכרז או בחוזה. ניהול מעקב אחר ביצוע התחייבויות חוזיות אשר המשרד צד להן, בחינת ההיבטים המשפטיים של אי ביצוע התחייבויות והחלטה על נקיטת האמצעים הנחוצים. השתתפות בוועדות ובפורומים פנימיים שונים, לרבות ועדות מכרזים.

ה. ניהול הלשכה המשפטית

ניהול צוות עובדי הלשכה המשפטית וחלוקת המטלות ביניהם, הנחייתם המקצועית ופיקוח אחר מילוי תפקידם.

* כפיפות מינהלית-ארגונית למנהל הכללי של המשרד וכפיפות מקצועית ליועץ המשפטי לממשלה.

** כיום היועצת המשפטית בפועל של משרד התקשורת היא עו”ד ברוריה מנדלסון. היועצת המשפטית הקודמת של משרד התקשורת הייתה עו”ד דנה נויפלד (כיום – היועצת המשפטית של משרד הבריאות).