משרד התקשורת: דרוש/ה: היועץ/ת המשפטי

20:16 17.12.2011

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

שם המשרד: משרד התקשורת

התפקיד: דרוש/ה: היועץ/ת המשפטי

מועד הפרסום: 14 בדצמבר 2011

מועד אחרון: 29 בדצמבר 2011

תיאור התפקיד: מופקד על מתן ייעוץ משפטי ליישום מדיניות המשרד בתחומי פעילותו השונים, בהתאם לחוק, לכללי המינהל התקין ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה; מנהל את הלשכה המשפטית של המשרד ומופקד על הדרכת עובדיה והפיקוח עליהם; עוסק בחקיקה, הצעות חוק וחקיקת משנה ומופיע בפני ועדות שרים ובפני הכנסת וועדותיה; מנהל משא ומתן על חוזים, מרכז את ההליכים הכרוכים בתביעות משפטיות המוגשות בידי המשרד או נגדו בתיאום עם פרקליטות המדינה; מייצג את המשרד בפני גופים שיפוטיים ומעין שיפוטיים.

א. חקיקה – מכין את הצעות החוק הממשלתיות בתחום הפעילות של המשרד, מעבד תזכירי חוק ומעביר אותם להערות משרדי הממשלה ולנוגעים בדבר על מנת לערוך טיוטת חוק בשיתוף עם משרד המשפטים. בודק ונותן חוות דעת לגבי הצעות חוקים של משרדים אחרים ושל חברי כנסת הנוגעות לתחומי פעילותו של המשרד ומופיע בפני ועדות שרים; מכין חקיקת משנה שבסמכות השר המופקד על המשרד או נושא משרה אחר במשרד המוסמך להתקין תקנות; מכין הנחיות משפטיות למשרד לביצוע וליישום הוראות החוק וחקיקת המשנה.

ב. ייעוץ משפטי- מייעץ לשר, למנהל הכללי ולגורמים שונים במשרד בשאלות משפטיות הקשורות בשטחי פעולתו של המשרד. בודק הצעות להקמת תאגידים במסגרת פעילותו של המשרד ומסייע בפעילות המשפטית הנדרשת. מנסח הסכמים ואמנות בינלאומיות בשטח עבודת המשרד, משתתף במשא ומתן בהקשר לכך, בודק את אישור או אשרור האמנה, בודק את ההיבטים המשפטיים הפנימיים והבינלאומיים הקשורים בכך ועוקב אחר ביצוע האמנה ויישומה.

ג. הליכים משפטיים – מרכז את החומר הקשור לסכסוכים משפטיים בהם המשרד מעורב וקובע את עמדת המשרד בתיאום עם המנהל הכללי ופרקליטות המדינה; מופקד על הקשר בין הפרקליטות ובתי המשפט לבין המשרד ועובדיו בכל הנוגע להליכים משפטיים שהמשרד מעורב בהם. מכין תביעות מטעם המשרד ומייצג את היועץ המשפטי לממשלה בתביעות פליליות, אזרחיות ומנהליות בהתאם להסמכה שניתנה לו ו/או לעובדי לשכתו. מקיים קשר עם גופים חוקרים בנושאים הנוגעים למשרד.

ד. חוזים והתקשרויות של המשרד – משתתף במשאים ומתנים ומופקד על עריכת חוזים וחתימה עליהם, לעניין ביצוע פעולות עסקיות כמו רכישת ושכירת נכסים, רכישת ציוד, העסקת קבלנים, החייבות לבוא לידי ביטוי במכרז או בחוזה; עוקב אחר ביצוע התחייבויות חוזיות אשר המשרד צד להן, בודק את ההיבטים המשפטיים של אי ביצוע התחייבויות ומחליט על נקיטת האמצעים הנחוצים; משתתף בוועדות ובפורומים פנימיים שונים, לרבות ועדות מכרזים.

ה. ניהול הלשכה המשפטית – מופקד על ניהול צוות עובדי הלשכה המשפטית, אמון על חלוקת המטלות ביניהם, מנחה אותם מקצועית ועוקב אחר מילוי תפקידם.

ו. כפוף מבחינה מינהלית-ארגונית למנהל הכללי של המשרד, ומבחינה מקצועית ליועץ המשפטי לממשלה.