משרד התקשורת: “בעת הזו יש דחיפות בתיקון התקנות בשל הצורך בהפסקה מיידית של הפרעות הנגרמות למדינות שכנות בידי בעלי רישיון רט”ן. ללא תיקון התקנות כמוצע, צפויים בעלי רישיון הרט”ן לשאת בתשלומים משמעותיים של אגרות גם בעד חודשים שבהם לא ייעשה שימוש בפועל בתדרים”

משרד התקשורת מפרסם (25.5.2020) את תקנות הטלגרף האלחוטי (רישיונות, תעודות ואגרות) (תיקון), התש”ף – 2020. התיקון לתקנות חתום ע”י שר התקשורת יועז הנדל והציבור יכול להגיב עד ליום 1 ביוני 2020.

לדברי המשרד, “בעלי רישיון המנויים בתקנה 17(ב3) לתקנות הטלגרף האלחוטי (רישיונות, תעודות ואגרות), התשמ”ז – 1987 (דוגמת בעלי רישיון סלולר, שידורים לציבור, עורקי מיקרוגל וממסרים), נוהגים ככלל לשלם תשלומי אגרה רבעוניים, אולם מעת לעת בעל רישיון ששילם תשלום שנתי  מראש נאלץ להפסיק להשתמש בתדר הרדיו שהוקצה לו או להחליפו במהלכה. ביחס למקרים אלה מוצע לתקן את התקנות העיקריות ולאפשר החזר האגרה, בשונה מהמצב כיום בו לא מתאפשר החזר לבעל רישיון כאמור ששילם אגרה שנתית מראש.

“מוצע לשנות את בסיס החישוב לתשלום אגרה לבעל רישיון מהסוג המפורט בפרט 1 בחלק ג’ בתוספת הראשונה לתקנות העיקריות, שהוא בעל הרישיון שנושא בתשלומי האגרה המשמעותיים ביותר לפי התקנות העיקריות. מוצע כי תשלום האגרה והחזרתה יחושבו באופן יומי, בשונה מהמצב כיום שבו תשלום האגרה והחזרתה הם עבור רבעון”.

המשרד מדגיש כי “בעת הזו יש דחיפות בתיקון התקנות בשל הצורך בהפסקה מיידית של הפרעות הנגרמות למדינות שכנות בידי בעלי רישיון רט”ן. ללא תיקון התקנות כמוצע, צפויים בעלי רישיון הרט”ן לשאת בתשלומים משמעותיים של אגרות גם בעד חודשים שבהם לא ייעשה שימוש בפועל בתדרים“. [ההדגשה – במקור].