משרד התקשורת: “בהתאם להחלטת הממשלה, צפויות יחידות המשרד השונות לעבור לבניין משרדים חדש בגבעת שאול בירושלים, עם סיום בנייתו בעוד כשלוש שנים”

06:56 06.07.2021

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

יובל אגסי כתב “כאן” תאגיד השידור הציבורי הישראלי פירסם כתבה ב’מהדורת השבת’ (עם מיכל רבינוביץ’) במוצאי שבת 3.7.2021.

הכתבה [תחת הכותרת “אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלַיִם”] עסקה באי-המעבר של משרדי ממשלה, או מקצת מהיחידות שלהם, לירושלים בירת ישראל למרות החלטת הממשלה שהתקבלה בנושא זה לפני מספר שנים.

בכתבה נאמר בין היתר כי “ב-2007 התקבלה החלטת ממשלה להעביר את כל משרדי הממשלה לירושלים הבירה, כפי שכתוב בחוק. כמעט 15 שנה עברו, אפילו ארה”ב העבירה את השגרירות שלה לירושלים, אבל משרדים רבים מתחמקים.

“ב-2007, אחרי כמעט 60 שנות עצמאות, קיבלה ממשלת ישראל החלטה פשוטה: להעביר את כל משרדי הממשלה לירושלים הבירה. כמעט 15 שנה עברו, אפילו ארצות הברית העבירה את השגרירות שלה לירושלים, אבל משרדים רבים מתחמקים מלקיים את החלטת הממשלה ונותרים בתל אביב. הסיבות רבות: מהסחבת בבניית מבנים ועד התנגדות של ועדי עובדים. אבל מעל לכל מרחפת ההבנה שאותה מדינה שיודעת לדבר על חיזוק ירושלים – מעדיפה להתנהל מתל אביב.

“חוק יסוד ירושלים, לפיו על כל משרדי הממשלה להיות בירושלים, חוקק כבר ב-1980. מאז ועד היום, רק 12 מתוך 100 יחידות של משרדים ממשלתיים עלו לבירה. אלא שלא רק המניע הציוני נפגע עם השארת המשרדים בגוש דן. מסתבר שדבר כרוך בבזבוז מיליוני שקלים מכספי ציבור. כך למשל, משרדים שנבנו לטובת המשרד הגנת הסביבה בירושלים עומדים ריקים. עלות מראית העין – 140 אלף שקלים בחודש. המדינה משלמת שכר דירה כפול, גם על המשרדים בתל אביב”.

בין היתר נראה יובל אגסי “מבקר” בשלוחה התל אביבית של משרד התקשורת ומנסה לברר מדוע השלוחה נותרה במקום ולא התאחדה עם המשרד הראשי בירושלים. זאת עד שנתבקש לעזוב את המקום, או שמישהו יעזור לו לעזוב.

בתגובה הקצרה של משרד התקשורת נאמר: “בהתאם להחלטת הממשלה, צפויות יחידות המשרד השונות לעבור לבניין משרדים חדש בגבעת שאול בירושלים, עם סיום בנייתו בעוד כשלוש שנים”.

יצויין כי רק ביום חמישי האחרון, פורסם שוב מכרז ‘דרושים’ של משרד התקשורת ובין ההערות שבו מופיעה הערה המצויינת זה מספר שנים בכל מכרזי ה’דרושים’ הבכירים למשרד התקשורת: “יוער כי בהתאם להחלטת ממשלה מספר 1661 מיום 13.5.2007 ותיקונה בהחלטה מספר 1605 מיום 18.5.2014, יש לבצע מעבר של היחידות הארציות של משרדי הממשלה לעיר ירושלים עד לחודש מאי 2008”.