משרד התפוצות פירסם קול קורא: דיווח על תכנים מסיתים ואנטישמיים ברשת

משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות הזמין את הציבור וארגוני חברה האזרחית, מישראל ומהעולם, לדווח על תכנים מסיתים ואנטישמיים שפורסמו ברשתות החברתיות ומעודדים פגיעה כנגד יהודים וישראלים בתפוצות.

בהודעה שפירסם המשרד נאמר כי “הדיווח יועבר על ידי המשרד למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אשר יפנה באופן מסודר לרשתות חברתיות לטובת הסרת התכנים.

“המשרד מבצע באופן קבוע ניטור אחר השיח האנטישמי ברשת ומאז פרוץ המלחמה הממצאים מצביעים על עלייה דרמטית בהיקפי השיח האנטישמי במרחב המקוון, המתבטאים בעלייה של 450% ככלל, ושל כ- 1,200% בשיח אנטישמי שכולל קריאות לאלימות כנגד ישראל, ציוניים ויהודיים.

“מרבית השיח הינו בשפה הערבית (67%) ובשפה האנגלית (32%).

“מספרים אלו גבוהים בהרבה בהשוואה למבצעים קודמים, כדוגמת ‘שומר החומות’, אז עלו היקפי האנטישמיות במרחב המקוון בכ- 230%, וב’חגורה שחורה’ (30%+).

“הערים המובילות בכמות הגורמים המפיצים תוכן אנטישמי ברשת הן פאריז, ניו-יורק, בואנוס איירס, לוס אנג’לס, מארסיי וסנטיאגו.

“מרבית השיח האנטישמי ברשת (80.5%) הינו מסוג אנטישמיות חדשה/אנטי ישראלית שמקורה בחוגים פלסטיניים, פרו-פלסטיניים ופרוגרסיביים, המנסים, בין היתר, לייצר השוואות בין הסבל בישראל לסבל בעזה. השיח אף מתאפיין בעיקר בביטויים של שמחה סדיסטית למראה הזוועות בשילוב עם רטוריקה אפוקליפטית”.

המשרד מציין כי “מאז תחילת המלחמה נמתחה ביקורת נוקבת, כולל מצד גורמים רשמיים, בדגש על גורמי האיחוד האירופי, על הפלטפורמות החברתיות, בעיקר טוויטר/X ו- META בשל ההפצה הנרחבת של תוכן שנאה אנטישמי, מידע מוטה ותכנים התומכים בטרור. בכירים באיחוד האירופי אף פנו לפלטפורמות ודרשו מהן לפעול מידית על מנת ליישם את החקיקה והרגולציה בנושא”.