משרד התמ”ת: מכרז – הפעלת קטלוג מוצרים אינטרנטי

הגוף המפרסם: משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (התמ”ת)

נושא המכרז: הפעלת קטלוג מוצרים אינטרנטי

מס’ המכרז: 40/12

תאריך פרסום: 12 ביולי 2012

מועד אחרון: 21 באוגוסט 2012

הערות: מטה כחול לבן במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (התמ”ת) מזמין הצעות למתן שירותי הפעלה, ניהול ותחזוק קטלוג מוצרים אינטרנטי באתר האינטרנט buyisraeli.co.il המציג מוצרים של יצרנים ישראליים.

בהחלטת ממשלה מס’ 727 מתאריך 30.8.2009 נקבע כי מטה כחול לבן במשרד התמ”ת יפעל להשגת יעדיה של התוכנית הממשלתית לקידום תוצרת הארץ ולמינוף הרכישות לטובת הגדלת התעסוקה. בנוסף נקבע בהחלטת הממשלה “להטיל על שר התמ”ת לפעול בתיאום עם לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לסימון מוצרים “כחול לבן” באופן שזיהויים על ידי הצרכנים יהיה נוח ובהתאם לחוק הגנת הצרכן”. מטה כחול לבן במשרד התמ”ת החל את פעילותו במאי 2009, פעילות המשתרעת על מגוון רחב של נושאים במטרה להביא לשינוי אמיתי לטווח ארוך בהתייחסות הציבור לקניות מתוצרת מקומית. הדגשים המרכזיים של הפעילות הם חינוך ילדים ונוער ופעילות לסימון מוצרים ב”תו מיוצר בישראל” והפצת התו בקרב הציבור הרחב.

משרד התמ”ת רואה חשיבות רבה בפעילות מטה כחול לבן הן בהיבט של הגדלת התעסוקה והן כאמצעי לחיזוק הגאווה הלאומית במוצרים המיוצרים בישראל.

כל הפעילויות נעשות בשיתוף פעולה מלא עם התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה.

מטה כחול לבן במשרד התמ”ת מנהל פעילות תוכן באינטרנט וברשתות חברתיות כחלק מקמפיין כולל בשיתוף התאחדות התעשיינים, במטרה לעודד רכישה של מוצרים תוצרת ישראל. כדי לסייע לצרכן הישראלי לזהות מוצרים ישראליים מטה כחול לבן מעודד יצרנים מקומיים לסמן את מוצריהם ב”תו מיוצר בישראל”. מטה כחול לבן מעודד את היצרנים שקיבלו זכות שימוש לסמן את מוצריהם באתרי הסחר השונים ברשת האינטרנט. לאור החשיבות של הנושא ובמטרה ליצור מודעות וכלים שיסייעו ליצרנים ולאתרי סחר קמעונאיים לסמן את המוצרים ברשת האינטרנט, מטה כחול לבן השיק בתחילת שנת 2012 את “אתר קונים כחול לבן” – קטלוג מוצרים תוצרת הארץ לשימוש היצרנים השונים בכתובת: www.buyisraeli.co.il. נכון לחודש יוני 2012, כ- 630 יצרנים קיבלו זכאות לשימוש בתו, מתוכם כ- 150 יצרנים מפרסמים את מוצריהם בקטלוג שמופיע ב”אתר קונים כחול לבן”.

המטה מאמין שבניית סטנדרט ברשת האינטרנט לסימון מוצרים תוצרת ישראל יקדם בסופו של דבר גם את היצרנים וגם את אתרי הסחר השונים אשר יוכלו להציג מוצרים תוצרת כחול לבן באמצעות סימון רשמי. המטה מפעיל פלטפורמות נוספות ברשת ליצירת מודעות לתו ולהגברת האינטראקציה עם הגולשים בכדי להביא למעורבות גבוהה ולהשפיע על קהלי יעד רלוונטיים. מטה כחול לבן מפעיל אתר רשמי וכן פועל ברשתות החברתיות באמצעות דף אוהדים בפייסבוק, ערוץ יוטיוב ובלוג.

יעדי הפרוייקט: הנגשת מוצרים תוצרת הארץ לציבור הצרכנים ברשת האינטרנט באמצעות הפעלה של קטלוג מוצרים אינטרנטי של יצרנים ישראליים; תמיכה וסיוע ליצרנים השונים בהזנת נתוני מוצרים; עידוד הצטרפות יצרנים לקטלוג; אופציונאלי – קידום מוצרים באמצעות ניהול פעילות תוכן ברשתות החברתיות.