משרד התיירות פירסם מכרז פומבי לקבלת מידע סלולרי בדבר דפוסי ניידות של תיירים זרים ותיירי פנים

מכרז פומבי דו-שלבי מס’ 5/2021 לקבלת מידע סלולרי בדבר דפוסי ניידות של תיירים זרים ותיירי פנים פורסם ע”י משרד התיירות/מינהל אסטרטגיה/אגף מדיניות ואגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע.

“מטרת המכרז היא מתן שירותים בתחום אספקת מידע סלולרי למשרד התיירות בדבר ההימצאות של תיירי חוץ ותיירי פנים באתרים שונים בישראל ודפוסי ניידותם וניתוחו.

“משרד התיירות מעונין ללמוד על דפוסי הניידות של תיירים זרים ותיירי פנים (תושבים ישראלים). לצורך כך, מעונין המשרד לקבל נתונים סלולריים הכוללים את מספר התיירים (תיירים זרים ותיירי פנים), זמן ביקורם ומשך זמן שהותם באזורים שונים בישראל (פוליגונים) בהתאם לרשימת הבסיס.

“בנוסף, כחלק מהשירותים נשוא המכרז, המשרד מעוניין בניתוח של נתונים הנמצאים אצל הספק, בהתאם לצרכי המשרד וליכולתו של הספק לבצע את הניתוח.

“תוצרי העבודה נשוא המכרז יתנו בידי המזמין בסיס נתונים אשר יאפשר לו ללמוד על דפוסי הניידות של תיירי החוץ והפנים בפוליגונים המופיעים ברשימת הבסיס, וכן בפוליגונים אחרים שיוגדרו ע”י המזמין בתקופת ההתקשרות, כדי לבחון את המקומות המבוקרים ביותר, משך השהייה הממוצע שלהם בשטח פוליגון מסוים ושעות/ימי הפעילות העיקריים בשטח הפוליגונים וכן ניתוחים נוספים של נתונים אלה.

“תקופת הסכם ההתקשרות תהיה למשך 12 חודשים מיום חתימת מורשי החתימה מטעם המשרד על ההסכם. למזמין נתונה אופציה חד צדדית ובלעדית להאריך את תקופת ההתקשרות בעוד ארבע תקופות נוספות, בנות עד שנה אחת כל אחת, מעבר לתקופת ההתקשרות הראשונה, ובסה”כ תקופת ההתקשרות לא תעלה על חמש שנים”.

תייר זר (לצורך מכרז זה בלבד) – מי שעונה על אחד או יותר מהתנאים הבאים:

+ אדם בעל דרכון זר השוהה בישראל על פי אשרה ורישיון לישיבת מעבר או אשרה ורישיון לישיבת ביקור שניתנו על פי חוק הכניסה לישראל, תשי”ב– 1952 ואשר התחבר לרשת הסלולרית המופעלת ע”י הספק באמצעות נדידה (Roaming).

+ מי שרכש מהמציע סים מקומי לתקופה שאיננה עולה על 30 יום והוא בעל דרכון זר.

+ מי שדפוסי רכישת הסים מהמציע ודפוסי השימוש ברשת המציע יכולים להעיד באופן מהימן על היותו תייר (כגון: תקופה כוללת בישראל עד 30 יום, לינה במספר מקומות, שהייה בנתב”ג, תשלום מראש על סיום מקומי ודפוסים אינדיקטיביים נוספים בתאום בין המזמין לבין המציע).

תייר פנים (לצורך מכרז זה בלבד) – תושב ישראל המנוי ברשת הסלולארית של ספק השירותים אשר מקום מגוריו הקבוע רשום אצל ספק השירותים ואשר יוצא אל מחוץ לתחום מגוריו ומקום עבודתו השגרתי, הנמצא במרחק של לפחות 60 ק”מ ממקום מגוריו ואינו מבקר דרך קבע בשטח הפוליגון (בסעיף זה “דרך קבע” – מעל לפעם אחת בשבוע).

בין תנאי הסף המקצועיים:

+ למציע רישיון תקף במועד האחרון להגשת הצעות במכרז, מסוג רישיון כללי למתן שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט”ן – רדיו טלפון נייד) מטעם משרד התקשורת.

+ למציע לפחות שני מיליון מנויים סלולריים, נכון ליום  31.12.2021.

+ מאגר המידע של המציע כולל נתונים בדבר מיקום וזמן של המנויים הסלולאריים שלו, לרבות מנויי  Roaming, ברמת דיוק שלא תפחת מ- 30 מטר לעניין המיקום ו- 10 שניות לעניין הזמן”.