משרד התיירות עורך זו השנה השניה תחרות האקאתון לפיתוח אפליקציות בתיירות

בעקבות הצלחת ההאקתון הראשון שהתקיים ביריד התיירות IMTM  בחודש פברואר 2016 [עליו דיווחתי באתר זה ב- 19 בדצמבר 2015], משרד התיירות עורך בפעם השנייה תחרות פיתוח יישומונים (האקאתון) במסגרתה יפתחו צוותי פיתוח עצמאיים אפליקציות על בסיס מאגרי מידע שהמשרד פותח לציבור.

שיאו של ההאקאתון יתקיים ביריד IMTM ב- 7-8 בפברואר 2017, שם יציגו 10 הקבוצות המובילות את האפליקציות, ומהן ייבחרו שלושה זוכים שיזכו בפרסים כספיים. בשנה שעברה זכתה  Cnature– אפליקציה לזיהוי צמחים ובעלי חיים.

במסגרת היוזמה, משרד התיירות מפרסם מאגר מידע רחב היקף, הכולל את כל המידע שהתייר צריך כדי לתכנן את הטיול שלו בישראל,  החל מבתי-מלון, צימרים ואכסניות וכלה באטרקציות, מסלולים, מורי דרך ועוד. המאגר, שמושק תחילה בעברית ובאנגלית, יתורגם בהמשך לשפות נוספות.

במשרד התיירות סבורים כי במטרה לקדם את התיירות, בין היתר באמצעות שוק אפליקציות תוסס ומגוון – שיאפשר בניית נוכחות דיגיטלית חזקה של מדינת ישראל בתיירות – קיים צורך במאגר מידע רחב, איכותי, מעודכן בשפות שונות. מאחר שפעולות אלה הן קשות ומורכבות לביצוע על ידי חברות קטנות או גורמים שמפתחים אפליקציות, הוחלט במשרד להעמיד את הכלים הללו לרשות הציבור.

מאגר המידע יפורסם גם כמאגר מידע פתוח ב- http://data.gov.il וייאפשר לגורמים חיצוניים המעוניינים לפתח אפליקציות, להתמקד ביתרון היחסי שלהם ביצירת חדשנות דיגיטלית בתיירות.

את היישומונים שיפותחו במסגרת התחרות ישפטו גורמים בכירים מתעשיית התיירות בארץ ובעולם וכן מנכל המשרד אמיר הלוי. את הפרס יעניק לזוכה שר התיירות יריב לוין.

ד”ר נועם קוריאט, מנהל אגף מערכות מידע, דיגיטל וניו מדיה במשרד התיירות אמר כי “השנה, מעבר לכך שאנו משיקים מאגר עשיר עם קרוב ל- 20,000 פריטי מידע, שכולו פתוח לשימוש הציבור, מתכונת התחרות השתנתה. זאת כדי לאפשר למפתחי האפליקציות להביא רעיונות ומוצרים חדשניים, שישנו את עולם התיירות הישראלי. אנחנו קוראים לכל מי שטכנולוגיה וחדשנות בוערים בו, להירשם לתחרות ולייצר מציאות חדשה בתיירות לישראל”. ניתן להירשם להאקאתון עד 17.9.2016. קול קורא לאירוע מתפרסם כאן.