משרד התחבורה: מכרז פומבי להקמה, יישום, תחזוקה וניהול אתר אינטרנט אחוד לתחבורה ציבורית

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים/הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פירסם בתחילת חודש יוני 2023 מכרז פומבי להקמה, יישום, תחזוקה וניהול אתר אינטרנט אחוד לתחבורה ציבורית. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 3 באוגוסט 2023.

“ענף התחבורה הציבורית תחבורה ציבורית הינה מוצר ציבורי חיוני למשק ומצויה באחריותו הישירה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בכלל והרשות הארצית לתחבורה ציבורית בפרט. התחבורה הציבורית כוללת בעיקרה את מערך קווי השירות באוטובוסים, רכבות כבדות, רכבות קלות, ענף המוניות (מוניות שירות ומוניות מיוחדות) רכבלית וכן מערכות להסעת המונים.

“בשנה האחרונה התבצעו כ- 750 מיליון נסיעות נוסע בשנה באמצעי התחבורה הציבורית המרכזיים (מעל 2 מיליון נסיעות ביום), מתוכן כ- 50 מיליון נסיעות ברכבת ישראל והשאר בקווי השירות באוטובוסים באמצעות כ- 24 מפעילי תחבורה ציבורית (תח”צ), ברכבת הקלה (רק”ל) ירושלים, ברכבלית ובכרמלית בחיפה.

“הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מופקדת על הפעלת ופעילות התחבורה הציבורית הסדירה, מטפלת בתכנון מערך הקווים בכל הארץ, קובעת מאפייני רמת שרות (תדירות, תעריפים, מיקום תחנות), נותנת רישיונות קווים למפעילים, מנהלת פיקוח ובקרה על התאמת הביצוע לתכנון ומטפלת בסבסוד ובהתחשבנות הכספית עם מפעילי התחבורה הציבורית. בנוסף, מנהיגה הרשות תחרות בענף התחבורה הציבורית, מקדמת אמצעי כרטוס מתקדמים ופועלת לבחינה, קידום ויישום מגוון טכנולוגיות הסעה. כמו־כן, כפי שהיא מחויבת על־פי חוק, עוסקת הרשות בפרסום מידע אודות לוחות הזמנים והתעריפים של שירותי התחבורה הציבורית השונים, מתן מענה לצרכי הנוסעים והבעיות שעולות בקשר עם התחבורה הציבורית ובטיפול בתלונות ופניות ציבור בנושא המתקבלות אצלה על־ידי אזרחים בענייני התחבורה הציבורית השונים.

“מידע אודות התחבורה הציבורית כיום, המידע אודות התחבורה הציבורית בישראל, בין אם זה מידע החיוני לצורך תכנון וביצוע נסיעה מסוימת, ובין אם זה מידע כללי לציבור או מידע מקצועי לגורמים מקצועיים, מונגש באמצעות מספר אתרי אינטרנט.

“באמצעות מכרז זה, מעוניינת הרשות להקים אתר אינטרנט שירכז את כלל המידע הרלבנטי לציבור ובפרט לציבור משתמשי התחבורה הציבורית בישראל ויאפשר לו לבצע פעולות באתר אחד. אתר המידע לנוסע ירכז בין השאר את המידע הקיים כיום באתרי הרשות הפעילים, ויכלול מידע סטטי ומידע דינמי מתעדכן, יחד עם מסלולן ועם מחשבון לחישוב תעריפי נסיעה. האתר יאפשר בנוסף לכל אלה לבצע פעולות ולקבל מידע באמצעות אתרים אחרים המנגישים מידע לציבור ומאפשרים ביצוע פעולות מגוונות בנושא התחבורה הציבורית כמו הגשת פניות ציבור, ביצוע סקרים, הגשת תלונות בנוגע להתנהלות בתחבורה הציבורית (באמצעות מערכת ה- CRM של הרשות) והזמנת מקומות ישיבה בשירותי התחבורה הציבורית המאפשרים זאת.

“במסגרת מכרז זה ובתנאים המפורטים בו, בכוונת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתקשר עם ספק אשר יעניק את מלוא שירותי האיפיון, התוכן, העיצוב [לרבות עיצוב חווית משתמש (UX),  עיצוב ממשק המשתמש (UI), עיצוב גרפי, הפיתוח, הבדיקות, ההטמעה, ההדרכה, התמיכה, התחזוקה, הניהול וההפעלה של האתר בהתאם לתוכנית עבודה”.