משרד הרווחה – זרוע העבודה: קול קורא להגשת הצעות להעלאת קורסים מקוונים

הגוף המפרסם: משרד העבודה – זרוע העבודה

מהות ההתקשרות: קול קורא להגשת הצעות להעלאת קורסים מקוונים

הערות: זרוע העבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בשיתוף מטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית (משרד הדיגיטל הלאומי) מזמינים גופים שבבעלותם קורסים מקוונים בתחומים של פיתוח הון אנושי, השתלבות בתעסוקה ו/או פיתוח מקצועי – להגיש הצעות להעלאת הקורסים המקוונים לאתר המשרד ו/או לפלטפורמה הלאומית ללמידה דיגיטלית קמפוס IL

“נוכח משבר התעסוקה, שנוצר במשק בישראל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והשינוי שחל באורחות החיים של תושבי מדינת ישראל, הטילה ממשלת ישראל בהחלטת ממשלה מספר 260 מיום 26.7.2020 על המטה בשיתוף המשרד, להפעיל תכנית לפיתוח הון אנושי להשתלבות בתעסוקה ולפיתוח מקצועי באמצעות למידה מרחוק. בהחלטת הממשלה נקבע, כי בנוסף, על התכנית לכלול הכשרה דיגיטלית של כוח אדם מיומן לתעשיית ההייטק.

“בהתאם לכך, לצורך רכישת מיומנויות נדרשות בתעסוקה, מקדם המטה בשיתוף המשרד תכנית לאיגוד, לעיבוד, לפיתוח ולהסבה של תכנים דיגיטליים קיימים מפלטפורמות ללמידה דיגיטלית מובילות בארץ ובעולם, וכן הקמה של מערכי תמיכה וסיוע לתהליכי הלמידה הדיגיטלית, אשר מטרתם לסייע לאוכלוסיות היעד בהתמודדות עם מצבים תעסוקתיים שונים כגון: אובדן הכנסה, יציאה לחל״ת, צורך בהכשרה מקצועית, הסבה מקצועית, אבחון תעסוקתי מרחוק, עבודה מרחוק וכיוצא באלה.

“העלאת קורסים מקוונים כאמור לאתר המשרד ו/או לאתר קמפוס IL תיעשה ללא כל תמורה ולפרק זמן של לפחות שנתיים. בכפוף לצרכי המשרד ולהוראות כל דין. עם זאת, שמורה למשרד הזכות לממן באופן חלקי או מלא שירותי מעטפת”.

אודות קמפוס IL – פלטפורמה דיגיטלית פתוחה המאפשרת חיבור של כל אזרחי מדינת ישראל, בפריפריה ובמרכז, לחוויית למידה מותאמת אישית, על ידי המרצים הטובים בתחומם – ובחינם. מטרת המיזם היא להגדיל את הנגישות להשכלה מקצועית ואקדמית לציבור הרחב, ולהפוך את הלמידה להזדמנות הנמשכת לאורך מסלול חיים שלם .(Life Long Learning) למידה דיגיטלית היא מגמה שהולכת ותופסת תאוצה בעולם ונחשבת כיום למיומנות תעסוקתית נדרשת ומשמעותית בשוק העבודה. מיזם קמפוסIL מגיב לשוק העבודה המשתנה, ומאפשר ייעול והגברת האפקטיביות של מסלולי ההכשרה המקצועיים.

קמפוס IL הוא פרוייקט דגל של ישראל דיגיטלית במשרד הדיגיטל הלאומי בתחום החינוך וההשכלה, שהוקם לטובת צמצום פערים חברתיים, הגברת שוויון ההזדמנויות למגוון אוכלוסיות ומתן פתרונות הכשרה גמישים לשוק העבודה המתחדש. המיזם מבוסס על פלטפורמת הקוד הפתוח open edX שפותחה על ידי האוניברסיטאות Harvard ו- MIT. מדינת ישראל עושה שימוש בפלטפורמה בהתאם לתנאי הרישיון של הקוד הפתוח.