משרד הקליטה: מכרז לאספקת שירותי ייעוץ וליווי להקמה של מרכז מידע טלפוני רב-ערוצי עבור משרד

הגוף המפרסם: המשרד לקליטת העלייה

נושא המכרז: מכרז לאספקת שירותי ייעוץ וליווי להקמה של מרכז מידע טלפוני רב-ערוצי  עבור משרד

מס’ המכרז: 22/2016

תאריך פרסום: 29 בדצמבר 2016

מועד אחרון: 31 בינואר 2017

הערות: משרד העלייה והקליטה אחראי על מתן סיוע לעולים ולתושבים חוזרים, משלב התארגנותם הראשונית בארץ ועד השתלבותם בכל תחומי החיים בחברה הישראלית.

המשרד מעוניין להרחיב ולגוון את השירותים, אותם הוא מספק לעולים ולתושבים החוזרים, ע”י העמדה של מרכז מידע רב-ערוצי. מרכז המידע יספק למתקשרים אליו מגוון רחב של שירותי מידע וסיוע טלפוני, תוך התבססות על נוהלי הזכאות והסיוע ועל מערכות המידע של המשרד.

המשרד מפעיל כיום מוקד מידע טלפוני, הממוקם בלשכת שירות של המשרד, הנמצאת בנצרת עילית, והמספק מידע בסיסי למתקשרים אליו. מגוון השירותים והיקף המידע, המסופקים ע”י המוקד הנ”ל, הם מוגבלים ואינם, בדרך-כלל, בעלי הקשר פרטני לפונים אל המוקד. המשרד מפעיל מוקדי מידע נוספים:

+ מינהל הסטודנטים מספק מידע טלפוני למתעניינים בלימודים גבוהים באמצעות עובדים במחוזות ובמשרד הראשי.

+ אגף תעסוקה מעמיד לרשות העולים והתושבים חוזרים אפשרות להתייעץ ב- 18 מרכזי תעסוקה ברחבי הארץ. כמו כן, אפשרות למתעניינים מחו”ל לפנות באמצעות הדוא”ל ולקבל מידע והכוון.

+ אגף יזמות מפעיל 6 מרכזים עסקיים לצורך העברת מידע למתעניינים בפתיחת עסק וגם מוקדים למתן מידע מעבר לים.

הקשר ההדוק יותר בין המשרד לבין העולים והתושבים החוזרים נעשה באמצעות יועצי הקליטה, הנפגשים עם העולים באופן אישי במסגרת קבלת קהל ומקיימים עימם שיחות טלפוניות ותכתובות. יועצים אלה מקדישים את הזמן הנדרש כדי להקשיב לפונים אליהם וכדי לסייע בידיהם בפתרון בעיות ובתכנון של צעדיהם; זאת, במטרה להשיא את סיכויי הקליטה הטובה של העולים ושל התושבים החוזרים בישראל.

מערך המחשוב של המשרד הוא מקיף ומלא ותומך בכל תחומי הפעילות בפריסה ארצית רחבה ולאורכו של כל תהליך הרישום והקליטה (כולל גם בפעילויות לעידוד של עליה ושל חזרה ארצה). מערכת הליבה בתחום המחשוב, היא “מערכת העולים”,  מנהלת מידע דמוגרפי מלא ועדכני על העולים והתושבים החוזרים ועל משפחותיהם ומידע “טיפולי” ו”סיועי” במכלול התחומים, בהם המשרד עוסק.

מערך התקשוב של המשרד מספק גם שירותי מידע לגורמים נוספים, מחוץ למשרד )כולל באמצעות האינטרנט) כמו עולים, עולים בכוח, תושבים חוזרים וגופים שונים, העוסקים בהבאה של עולים ארצה ובקליטתם בישראל. ככזה, מערך המחשוב יתמוך גם, באופן ישיר וממוקד, בפעילויות של מרכז-המידע הרב-ערוצי, על כל רכיביו.

תקופת  ההתקשרות: ההתקשרות הראשונית עם הספק הזוכה תעשה בסמוך לאחר סיום הליכי המכרז ותהיה לתקופה שתקבע בהסכם עם החברה ולא תפחת משנה. למשרד שמורה זכות הברירה, לפי שיקול דעתו הבלעדי, להאריך את תקופת ההתקשרות האמורה לעיל, לתקופה, או לתקופות נוספות, של עד שנה אחת בכל פעם, אשר ביחד לא יעלו על 5 שנים. יתר ההוראות הנוגעות לתקופת ואופן ההתקשרות, כמפורט במפרט המכרז.