משרד הפנים מפרסם מכרז ובקשת התקשרות בפטור ממכרז לגבי הבחירות

13:49 01.07.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

ביום בו החליטה הכנסת על פיזורה ויציאה לבחירות חדשות, משרד הפנים מפרסם מכרז ובקשת התקשרות בפטור ממכרז לגבי הבחירות הן הארציות והן ברשויות המקומיות (רשומ”ק).

+ ההודעה על התקשרות בפטור ממכרז היא עם חברת אס פי אס אפ בע”מ לגבי הנגשת מידע לציבור לגבי מיקומי קלפיות.

“משרד הפנים במהלך בחירות לרשומ”ק ולכנסת אחראי להנגיש לציבור מידע על הקלפי אליה הוא משויך – מספר וכתובת הקלפי. עלתה דרישה להרחיב את השיירות הקיים ולהוסיף מידע ברמת כל אופני ההגעה לקלפי, דהיינו – תחבורה ציבורית , ברגל , רכבת, מונית, רכב פרטי כולל מפות וניווט לקלפיות עבור האזרחים ולהפעיל שירות זה כמו שפעל בבחירות לכנסת ה- 24.

“מתחקור באינטרנט לא נמצא ספק נוסף שיודע לתת שירות מרכזי לכל אמצעי ההגעה לקלפיות. המשרד מעוניין להתקשר באמצעות הפלטפורמה של SPS  זה שירות טכנולוגי המאפשר גישה מאובטחת למידע, והצגה לאזרחים באמצעות מפות וכלי ניווט שונים לקלפיות. הפיתרון יעלה לאוויר לפני יום הבחירות וביום הבחירות.

“השירות כולל שימוש בלינקים לכל הפלטפורמות (מחשב נייח, טלפוניים ניידים, ושליחת הלינק בהודעות SMS מייל, וואטסאפ וכד’). בפלטפורמה המוצעת ניתן לקבל מידע בזמן אמת על כל הדרכים להגיע למיקום הקלפי , כמה זמן ייקח בכל כלי תחבורה (לדוגמה –   Waze, Moovit, Uber), ניווט בכל מערכות הניווט כולל תחבורה ציבורית, מוניות , רכבת, ברגל ועוד. בנוסף הטכנולוגיה מסוגלות להתחבר לכל שרותי תחבורה חדשים שגם יהיו בעתיד, והמערכת תעודכן כל הזמן בהתאם לפיתוחים וחידושים בשוק”.

+ המכרז החדש [11/2022] הוא להפעלת מוקד רב-ערוצי בנושא בחירות לרשויות המקומיות ובחירות לכנסת.

“משרד הפנים מופקד על פי חוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ”ט – 1969 ועל פי חוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ”ה – 1965, על הכנת פנקס הבוחרים לבחירות לכנסת ולכל בחירות לרשות מקומית.

“עבור כל מועד בחירות ישנם שני מועדים שליפה למידע שבפנקס: שליפה ראשונה – שליפה של המידע המבוצעת 150 יום לפני יום הבחירות (בהתאם לסעיף 16(א) לחוק הרשויות המקומיות ו-39(א) לחוק הבחירות לכנסת). שליפה זו נועדה לאפשר לבוחרים לבקש שינויים בפנקס, בהתאם להוראות החוק.

שליפה שניה: בבחירות לכנסת: 54 יום לפני מועד הבחירות; בבחירות לרשות מקומית ולמועצות אזוריות: 40 יום לפני מועד הבחירות. שליפה זו מרכיבה למעשה את תוכן הפנקס הסופי של הזכאים להצבעה, בהתאם להוראות החוק. הפנקס נכנס לתוקף סופי בתוך שלושה ימים מיום השליפה השנייה.

“השירות שיינתן על ידי הספק הזוכה: שירות מתן מידע לציבור הרחב בנושאי היכללות בפנקס הבוחרים ומיקום הקלפי (עפ”י פרטי זיהוי) ולרבות, קיומה של זכות הצבעה, מספר הקלפי, כתובת הקלפי, מספרו הסידורי של הבוחר בקלפי, האם הקלפי נגישה.

“בשנת 2021 התקיימו שש מערכות בחירות מיוחדות, כאשר משרד הפנים ביקש להפעיל את מוקד המידע הטלפוני אך ורק בבחירות שהתקיימו בעיר אילת. אין באמור משום התחייבות מצד המשרד להפעיל את המוקד בכל או בחלק מן הבחירות המיוחדות אשר יתקיימו בשנים בהן לא יתקיימו בחירות ארציות.

“המוקד שיוקם יהיה מוקד רב ערוצי שיתבסס על מערכת Contact Center מודרנית ורב ערוצית.

“מובהר, כי נושא הבחירות לרשויות הינו בעל רגישות ציבורית גבוהה, ומשרד הפנים אמון על מתן אפשרות לכל בוחר במדינה לברר את פרטיו בתקופה המוקצבת לכך על פי חוק.

“לנוכח האמור לעיל, השירות צריך להינתן באופן רציף ועם גיבוי מתאים למערכות ולמידע, לרבות היערכות עם קווי תקשורת בקיבולת מתאימה, עם קווי גיבוי, עם מערכות טלפוניה ומחשוב מתקדמות ומגובות ללא One Point Of Failure”.