משרד הפנים: מכרז לשירותי ייעוץ בתחום מערכות מידע תשתיות ואבטחת מידע [עבור האגף לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע]

הגוף המפרסם: משרד הפנים

נושא המכרז: מכרז לשירותי ייעוץ בתחום מערכות מידע תשתיות ואבטחת מידע [עבור האגף לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע]

מס’ המכרז: 5-2021

תאריך פרסום: 27 באפריל 2021

מועד אחרון: 10 ביוני 2021

הערות: בדצמבר 2020 החל עבודתו במשרד הספק מלם תים בע”מ בהתאם לזכייה במכרז לניהול ותחזוקת תשתיות משרד הפנים במיקור-חוץ [למידע מפורט על תשתיות המחשוב ראה מכרז 45/2018 לניהול ותחזוקת תשתיות משרד הפנים במיקור-חוץ].

הספק הזוכה במכרז זה יידרש לסייע בניהול ובקרה על עבודת ספק מיקור-החוץ הכולל בין היתר: בדיקת מסמכי הספק, בדיקת/הכנת נהלי תפעול, סיוע בניהול שוטף, בקרת איכות ותכניות עבודה לפרוייקטים שונים שיבוצעו ע”י הספק.

בין הפרוייקטים בהם מדובר:

+ ליווי וסיוע בפעילות הבקרה וניהול פעילות הספק הזוכה במכרז להקמת מערכת לניהול תהליכי הבחירות לרשויות המקומיות [מערכת ברק – לניהול תהליכי הבחירות לרשויות המקומיות: המשרד יצא למכרז לבחירת ספק להקמת מערכת ברק – לניהול תהליכי הבחירות לרשויות המקומיות מכרז 5/2019. במכרז זכתה חברת מלם בע”מ. המערכת נמצאת בשלב איפיון העל. השלבים הנוספים הם: אישור מסמכי האיפיון לכל חבילת פיתוח, אישור בדיקות המסירה של הספק, ביצוע בדיקות קבלה במשרד, בדיקת הסבת מידע קיים, התקנת תשתיות, הדרכת עובדי המשרד מנהלי הבחירות  ומזכירי הקלפי. מאחר והמערכת נמצאת בשלהי שלב האיפיון, הספק הזוכה ידרש לסייע בניהול הפרויקט. הספק נדרש לסייע בגיבוש וניהול הסיכונים של הפרויקט וכן יסייע בגיבוש תוכנית מיתוג של המערכת ברק – כמערכת חדשנית ובהתאם ליעדים שלה ושל הארגון].

+ סיוע ליחידת GIS [בנושא זה יידרש הספק לסיוע בבחינת כלים גיאוגרפיים, סיוע בהקמת שירותים גאוגרפיים עבור יחידות המשרד, סיוע בהקמת BI גאוגרפי בנושאים של  מינהל חרום ומינהל שלטון מקומי ובהמשך בחירות ורישוי עסקים ועוד. סיוע בהכנת מסמכי מכרז אם יידרש לכך].

+ סיוע בנושאי פיתוח דיגיטציה וחדשנות בשלטון המקומי [כחלק מפעילות של אגף פיתוח ארגוני חדשנות ודיגיטל, נדרש לסייע לאגף לבחון ולאשר תכניות ובקשות המוגשות על ידי הרשויות המקומיות לתקצוב בתחום המחשוב והדיגיטל.  האגף פועל גם לקידום תכנית רחבה שמטרתה לבנות תשתיות לניהול IT בשלטון המקומי שנותנת מענים לכשלים מרכזיים בתחום הדיגיטל, לצד פעולות נוספות בשיתוף משרד הדיגיטל הלאומי כחלק מיישום החלטת ממשלה 2733. לכל הפעילויות הללו נדרש ייעוץ מקצועי לבנית תכנית עבודה ופעולות יישומיות תואמות לאסטרטגיה והחזון שמוביל האגף].

+ ייעוץ בנושאי תובנה עיסקית (Business Intelligence, BI) – [המשרד מתכוון להקים מחסן נתונים חדש במהלך שנת 2021. המומחה יהיה בעל ידע עומק בנושאי בסיסי נתונים ומחסני נתונים וילווה את תהליכי הבניה ויסייע בהכוונת המשרד למימוש מבנה נתונים יעיל ואפקטיבי].

+ ייעוץ ולווי בנושאי המעבר לענן ופרוייקט מחשוב הענן הממשלתי “נימבוס” [אגף טכנולוגיות מפתח מערכות מתקדמות לשירות השלטון המקומי ולקשרים של השלטון המקומי עם המשרד. חלק מהמערכות מפותחות בענן ודורשות ליווי של מומחים לנושא. היועץ יהיה בעל היכרות עומק עם נושאי פיתוח בענן כולל היבטי תשתית ושירותים. הספק יסייע וילווה את המעבר לענן הציבורי כפי שייבחר במסגרת פרויקט “נימבוס“].

המשרד צופה היקף מתן שירות כולל של עד 5,000 שעות מדי שנה וזאת, מבלי להתחייב להיקף שירות מסויים.

תקופת ההתקשרות במסגרת ההסכם שייחתם עם הזוכה הינה מיום חתימת החשב על ההסכם לתקופה של שנתיים. למשרד בלבד שמורה זכות הברירה להאריך את תקופת ההתקשרות בתקופות קצובות נוספות, כך שתקופת ההתקשרות עם הזוכה במכרז לא תעלה על שש שנים.

בין תנאי הסף: למציע ותק של 5 שנים לפחות, במהלך חמש השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת הצעות, במתן שירותי ייעוץ בתחום מערכות מידע, תשתיות ואבטחת מידע.

המציע סיפק שירותי יעוץ במסגרת פרוייקט אחד לפחות, במהלך חמש השנים שקדמו למועד הגשת ההצעות למכרז זה, אשר כלל במצטבר את כל הרכיבים הבאים: הפרוייקט הוקם בשיטת מיקור חוץ. הפרוייקט כלל  SLA. היקפו הכספי של הפרוייקט עמד על לפחות 10 מיליון ₪. השירות בפרוייקט כלל הכנת מכרז או בקשה לקבלת הצעות. השירות בפרוייקט כלל יעוץ בבחירת ספק לביצוע ניהול התשתיות.  השירות בפרוייקט כלל פיקוח על עבודת הספק הזוכה.

המציע סיפק שירותי יעוץ במסגרת שני פרוייקטים לפחות בתחום פיתוח ואחזקת מערכות מידע, במהלך חמש השנים שקדמו למועד הגשת ההצעות למכרז זה, כאשר כל אחד מהפרוייקטים בנפרד כלל במצטבר את כל הרכיבים הבאים: כל פרוייקט הוקם בשיטת TURN KEY. היקפו הכספי של כל פרוייקט עמד על לפחות 5 מיליון ₪ (לא כולל רכישת חומרה ורישוי). השירות בכל פרוייקט כלל הכנת מכרז או בקשה לקבלת הצעות. השירות בכל פרוייקט כלל פקוח ובקרה על איפיון מפורט של מערכת המידע. השירות בכל פרוייקט כלל פקוח, בקרה וסיוע בפתוח מערכת המידע.

* בהתאם להודעת החשב הכללי בגין הימנעות מביצוע התקשרויות חדשות בעלות השפעה על ההוצאה בשנת 2021, ההצעות שיתקבלו במכרז יפתחו רק לאחר אישור ועדת החריגים הצפויה לפעול במשרד האוצר במהלך שנת 2021.

בשל האמור לעיל יתכנו עיכובים ניכרים במועד ההכרזה על הזכייה, בטווח הזמן שעד לחתימה על הסכם ההתקשרות וכן בטווח הזמן שבין החתימה על ההסכם ועד להנפקת הזמנת רכש [הערה: ההדגשה – במקור].