משרד הפנים: מכרז למתן שירותי ייעוץ מקצועיים בתחום המערכות והתהליכים הביומטריים

הגוף המפרסם: משרד הפנים

נושא המכרז: מכרז למתן שירותי ייעוץ מקצועיים בתחום המערכות והתהליכים הביומטריים

מס’ המכרז: 9/2021

תאריך פרסום: 7 ביוני 2021

מועד אחרון: 1 ביולי 2021

הערות: פירוט השירותים הנדרשים: כל יועץ שייבחר כזוכה במכרז, יבצע את השירותים שלהלן, כולם או חלקם, והכל בהתאם לדרישות המשרד:

+ סיוע לרשות המאגר הביומטרי הלאומי בתהליכי הטמעת מערכות וטכנולוגיות בתחומי הביומטריה.

+ ליווי הרשות לניהול המאגר הביומטרי בנושאים טכנולוגיים, בין היתר, מול  ספק מחו”ל שיזכה במכרז עבור מערכת להשוואה ביומטרית.

+ סיוע ככל שיידרש לעובדי הרשות, בתהליכי אפיון והטמעת המערכת הטכנולוגית.

+ סיוע בפיקוח, בקרה והנחיה של ספקים ונותני שירות בנושאי הביומטריה.

+ ניתוח וסקירת מגמות בעולם בשימוש באמצעים וטכנולוגיה ביומטרית.

+ כתיבת מסמכים שונים בכללם, מסמכי איפיון מפורטים, מסמכי בדיקות, מסמכי קבלה בנושאים טכנולוגיים וכיוצ”ב.

+ מתן המלצות לרשות, לדרכי פעולה ושימוש ביישומים ביומטריים.

+ סיוע בביצוע וניתוח סטטיסטי מחקרים ובדיקות ביומטריות.

* היועץ הזוכה יבצע עבודות נוספות לפי הנחיות המשרד בכל הנוגע לשירותים רלוונטיים, ככל שיידרשו לביצוע מיטבי של המשימות ובהתאם לצורך. היקף ממוצע השעות החודשיות הצפויות, לכל יועץ, הוא עד 60 שעות חודשיות בממוצע. המשרד לא מתחייב לנצל שעות אלה אלא על פי צרכיו. המשרד יחלק את העבודה בין הזוכים בשוויוניות ככל שניתן ובהתאם לצרכי המשרד. המשרד רשאי להגדיל את היקף השעות החודשיות,  בהיקף של עד 50 שעות חודשיות בממוצע לכל יועץ במכרז. ככל שהיועץ מועסק על ידי המשרד מכוח מכרזים או הסכמים אחרים, לא יורשה היועץ להשקיע יותר מ- 180 שעות במצטבר.

** תקופת ההתקשרות במסגרת ההסכם שייחתם עם הזוכה הינה לשנתיים מיום חתימת החשב על ההסכם. למשרד שמורה זכות הברירה להארכת תקופת ההתקשרות בתקופות קצובות נוספות של עד חמש שנים (באופן מצטבר, כולל תקופת ההתקשרות המקורית), בכפוף לצרכי המשרד, לאישור התקציב ולמגבלות התקציב, להוראות כל דין ובכלל זה הוראות חוק התקציב, הוראות חוק חובת מכרזים, התשנ”ב -1992, התקנות שהותקנו מכוחו ותנאי ההסכם שייחתם עם הזוכה.

*** המציע, יועץ, מי מעובדיו או הפועלים מטעמו לא יוכלו לספק שירותים לממונה על היישומים הביומטריים במערך הסייבר שבמשרד ראש הממשלה במהלך תקופת ההתקשרות ושנה מתום תקופת ההתקשרות.

**** סיווג ביטחוני: היועץ שיועסק בהתאם למכרז זה יהיו בעל הכשר ביטחוני ברמה 3 (סודי ביותר) בתוקף אשר ניתן על ידי שירות הביטחון הכללי (שב”כ). על המציע לצרף להצעה תצהיר המצ”ב כנספח א’10 לפיו הינו בעל הסיווג הביטחוני הנדרש.

יודגש, כי נכונות האמור בתצהיר היועץ – נספח א’10, תיבדק על ידי המשרד מול השב”כ. במידה ותימצא סתירה בין הצהרת היועץ לתוצאות הברור שנעשה מול השב”כ, יגברו הנתונים שיועברו למשרד ע”י השב”כ.

לחילופין, תינתן התחייבות המציע כי היועץ יפעל להשלים קבלת הכשר ביטחוני כאמור, בתוך 120 יום מכניסת ההסכם לתוקף. על המציע לצרף להצעה התחייבות בנוסח המצ”ב כנספח א’10. יובהר, כי היועץ מטעם הספק אשר ייבחר כזוכה במכרז יידרש, במידה ואין לו הכשר ביטחוני, לעבור הליך הכשר הביטחוני בהתאם לדרישות המוגדרות על ידי הרשות ועל ידי הגורם המנחה בשירות הביטחון הכללי. במקרה ותוך 120 יום ממועד ההודעה על הזכייה, לא יקבל היועץ מטעם הזוכה את הסיווג הביטחוני האמור, המשרד יהיה רשאי לעבור למציע הבא עם הניקוד הגבוה ביותר וכן הלאה.