משרד המשפטים פירסם הודעה בדבר כוונה להתקשרות “לייעול תהליך בדיקת מחברות הבחינה בבחינות אשר נערכות בפורמט של בחינה פתוחה”

14:38 18.11.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

משרד המשפטים [האגף לאסדרת מקצועות] פירסם הודעה בדבר כוונה להתקשרות “לייעול תהליך בדיקת מחברות הבחינה בבחינות אשר נערכות בפורמט של בחינה פתוחה”. ההתקשרות היא עם חברת מח 10 בע”מ.

בהודעת המשרד נאמר כי ההתקשרות היא לצורך “ייעול תהליך בדיקת מחברות הבחינה בבחינות אשר נערכות בפורמט של בחינה פתוחה (ע”י מחברות בחינה בהן הנבחנים מעלים בכתב את תשובותיהם) ובפורמט של בחינות ע”ג מחשבים ניידים.

+ קליטת רשימות הנבחנים וקליטת המחברות הסרוקות מחברת הסריקה של משרד המשפטים.

+ קליטת קבצי הניקוד לכל אחת משאלות הבחינה הכוללות – ניקוד מקסימאלי כולל לשאלה, ניקוד מקסימלי לסעיפים וניקוד מקסימאלי לתתי סעיפים.

+ הנגשת אתר בדיקה לבודקי השאלות ומתן אפשרות לכל בודק לצפות במחברות הבדיקה אותן הוא נדרש לבדוק ולנקד את הניקוד של בכל תת סעיף של כל שאלה בהתאם למפתח הניקוד המקסימלי בכל סעיף וכפי שיוגדר ע”י המשרד.

+ ביצוע הדרכות לבודקי המחברות בכל סבבי הבדיקות לשימוש במערכת.

+ הכניסה לאתר הבדיקה תיעשה בהזדהות בטוחה של שם משתמש וסיסמה.

+ כל בודק יוכל להיחשף רק למחברות המיועדות לו.

+ אתר הבדיקה יאפשר סימון גרפי כלשהו על כל מחברת שבדיקתה הסתיימה ותאפשר למרכז הבחינה (הגורם האחראי על הבחינה) לצפות בקצב ההתקדמות של הבודקים בכל סבב בדיקות.

+ קליטת ציוני השאלות מהבודקים והעברת טבלת הציונים – לפי שאלות וסעיפים בשאלה עבור כל אחד מסבבי הבדיקות. כמו כן, ייצוא תוצאות הבחינה לפי הפורמט שנקבע.

+ שליחת מחברות הבחינה הסרוקות והניקוד הפנימי בכל שאלה, כפי שיוגדר ע”י המזמין, לקבוצת נבחנים שתיקבע ע”י המזמין בדואר אלקטרוני.

+ שליחת המחברות הסרוקות לבודקי העררים.

+ החלפת מחברות בין קבצים במידת הצורך.

+ איחוד מחברות משועתקות במידת הצורך.

+ הפקת דו”חות סטטיסטיים על הציונים וכן הפקת דו”חות על קצב התקדמות בדיקת המחברות.

+ בדיקת בחינות ע”ג מחשב נייד והתאמת המערכת לקבצים המופקים בבחינה זו.

“האגף לאסדרת מקצועות פנה בשתי הזדמנויות שונות למספר ספקים אפשריים בכדי לבחון אפשרות של התאמת המערכת שלהם או קיימות של מערכת שיכולה לתת מענה לצרכי המנהלת בתחום של בדיקות בחינות ע”ג מחשב. בחודש מאי 2019 פנתה המנהלת לאוני’ הפתוחה ולחברת גיאודע. בפניה זו הודיעה האוני’ הפתוחה שאין ברשותה מערכת שכזו אך יש בכוונתה בעתיד לפתח מערכת שכזו. חברת גיאודע הודיעה אף היא שאין ברשותה מערכת שכזו אך היא תהיה מוכנה לפתח מוצר דומה עבור המנהלת בתנאי של הוספת עלויות נוספות להליך הצעות המחיר באותה העת.

“בחודש דצמבר 2019 פנתה שוב מנהלת היחידות למספר ספקים אופציונליים נוספים. בפניה נוספת לאוני’ הפתוחה התקבלה תשובה שאין בכוונת האוני’ לפתח מערכת שכזו בעתיד הנראה לעין. כמו כן, פנתה המנהלת לחברת מרמנת אשר עוסקת בתחום של בדיקות בחינות עבור מספר גופים ומוסדות. החברה הודיעה שאין לה מוצר העומד בתנאי הצעות המחיר ולמעשה כיום היא מבצעת את בדיקות הבחינות השונות באופן “פרימיטיבי” (שליחת הבחינות לבודקים באופן פיזי וכך גם קליטתם). המנהלת פנתה בנוסף גם לחברת טומקס אשר נותנת מענה דומה ואף רחב יותר לאוניברסיטאות השונות. בשיח ארוך שהיה לנו עם מנכ”ל חברת טומקס, הובהר שבהיקפים הללו ובהצעת המחיר המבוקשת, אין בכוונת חברת טומקס להגיש הצעת מחיר או להתמודד. בעיניהם השיקול הכלכלי אינו כדאי בכמויות הקיימות כיום במנהלת היחידות המקצועיות.

“מנהלת היחידות ביצעה בדיקות ארוכות וכן התייעצה עם משרדי ממשלה אחרים ובהם משרד החינוך וזאת בכדי לאתר מוצר דומה לזה המסופק כיום על ידי חברת מח 10 ואשר נותן מענה מלא ומשמעותי לצרכי המנהלת בכל הקשור לשירות המפורט לעיל.

“בשנת 2020, זכתה חברת סיסנת בשירות הנדרש ולא נתנה מענה עד למועד סתיו 2021 כפי שהתחייבה. על כן אישרה וועדת המכרזים התקשרויות בסכומים המתאימים עבור ביצוע השירותים המצויינים בבקשה זו למחצית הראשונה של שנת העבודה 2022.

“האגף לאסדרת מקצועות מבקש לאשר את מח 10 כספק יחיד לעניין השירותים המבוקשים במכרז זה עד ליציאה למכרז חדש ובחירת ספק מתאים לפי מכרז בחינות ממוחשבות.

“כאמור, המשרד מתעתד לצאת למכרז ואף פירסם פנייה מוקדמת לקבלת מידע – שירותי בחינות ממוחשבות  RFI לצורך ביצוע תהליכי הפקה ולמידה על מנת למניעת הישנות מקרה הספק חברת סיסנת אשר לא עמדה בדרישות המשרד.

“כאמור, מדובר בהליך מורכב אשר דורש תהליכי הפקה ולמידה, התאמות רבות ומציאת ספק אשר יוכל לפתח מערכת אשר תוכל לבצע את השירותים הנדרשים כפי שפורט לעיל בהתאם לדרישות המשרד ומתן פתרון עבור הבדיקות הממוחשבות. כמו כן, מורכבות ההליך לפיתוח מערכת מסוג זה  טומנת בתוכה גם את  רצון המשרד כי ספקים נוספים בשוק ילמדו  את דרישות המשרד עבור המערכת לבדיקות הבחינות ממוחשבות ויהיו בעלי היכולת בעתיד לספק את השירותים למשרד (מסיבה זו המשרד יצא גם ל- RFI לצורך הכרת השוק מה נדרש עבור שירות שכזה).

“אי לכך ובהתייחס לנסיבות שצוינו לעיל וחשש מפגיעה בקיום מועדי הבחינות עומדים בפתח ואי יכולת מספקים נוספים בשוק לספק את השירות באופן מיידי  בשל מורכבות בפיתוח המערכת ותקופת הזמן הנדרשת עבור ספקים ללמידת הדרישות עבור פיתוח מערכת שכזו ובפרט, סד הזמנים המוגבל לקיום מועדי הבחינות והחשש לפגיעה בעבודה השוטפת של היחידה ובסיכון לכך שלא יבוצעו בדיקות ממוחשבות עבור מועדי הבחינות הקרובים ועד שייבחר זוכה אשר יוכל לספק את השירותים לעיל, המשרד נדרש לתת מענה עבור הבחינות והמועדים הקרובים ולמנוע את החשש לפגיעה בעבודה השוטפת של היחידה.

“בהמשך לאמור לעיל ומבדיקה שנעשתה לא קיים בשוק ספק אשר יכול לתת מענה מיידי ואת השירותים המפורטים לעיל כיום עבור מועדי הבחינות הקרובים ובפרט במהלך תקופת ההליך המכרזי ועד לבחירת הזוכה אשר יפתח את השירות והמערכת למעט הספק מח 10”.

= = = = = = = = =

האגף לאסדרת מקצועות במשרד המשפטים אחראי על אסדרת המקצועות הבאים: ראיית חשבון, שמאות מקרקעין, נוטריון, חוקר פרטי ושירותי שמירה ותיווך במקרקעין. בתפקידו כמאסדר, מנהל ומפעיל האגף מערכי בחינה, רישום, פיקוח ודין משמעתי של המקצועות המוסדרים. האגף משמש המטה המקצועי למועצות ולוועדות שהוקמו בחוקים השונים המסדירים את המקצועות – מועצת רואי חשבון, מועצת שמאי המקרקעין, הוועדה לרישוי נוטריונים, הוועדה לרישוי חוקרים פרטיים ושירותי שמירה ורשם המתווכים. בנוסף האגף הוא מסגרת ארגונית של משרד המשפטים לניהול יחידות מקצועיות: כיום, מחלקת הפרסומים הרשמיים של מדינת ישראל – ‘רשומות’ ומחלקת שמאות מכריעה.

= = = = = = = = =