משרד המשפטים: מכרז לקבלת שירותי הפעלה של מערכת גיוס מתמחים בגישת Software-As-A-Service

הגוף המפרסם: משרד המשפטים

נושא המכרז: מכרז פומבי לקבלת שירותי הפעלה של מערכת גיוס מתמחים בגישת Software-as-a-service, SaaS וכן שירותי הדרכה, מוקד תמיכה וסיוע למשתמשים במערכת

מס’ המכרז: 55/12

תאריך פרסום: 16 באוגוסט 2012

מועד אחרון: 9 בספטמבר 2012

הערות: משרד המשפטים קולט מדי שנה סטודנטים למשפטים לעבודה כמתמחים ביחידות המשרד השונות. הליך גיוס המתמחים מבוצע בהתאם להוראות החוק והכללים שנקבעו על ידי לשכת עורכי הדין. בכל שנה ישנם שני מועדי קליטת מתמחים – מועד ראשון מתחיל בחודש מרץ ומועד שני מתחיל בחודש ספטמבר. הליכי הרישום מתחילים החל מחודש אוקטובר של כל שנה קלנדרית (החל משנת 2012) ומסתיים בחודש אוקטובר שלוש שנים לאחר מכן. כמוגדר בפרק ההגדרות לעניין מחזור גיוס מתמחים. לקראת כל מחזור גיוס מפרסם המשרד בעיתונות ובאתר האינטרנט קול קורא המזמין מועמדים להגיש מועמדותם להתמחות.

משרד המשפטים מבקש לקבל הצעות לקבלת שירותי הפעלה של מערכת גיוס עובדים בגישת Software-as-a-service, SaaS וכן שירותי הדרכה, מוקד תמיכה וסיוע למשתמשים במערכת (הן לפונים המעוניינים להירשם כמועמדים להתמחות והן ליחידות משרד המשפטים).

משרד המשפטים מעוניין לקבל הצעות לשני שירותים עיקריים: א. שימוש במערכת לגיוס עובדים בגישת Software-as-a-service, SaaS לצורך תמיכה בהליך גיוס המתמחים ליחידות המשרד השונות. יודגש כי המשרד אינו מעוניין בקבלת הצעה לרכישת מוצר מדף או פיתוח מוצר, אלא ברכישת זכויות שימוש במוצר קיים, כולל אירוח באתר המציע והתאמות לדרישות מכרז זה; ב. שירותי הדרכה, מוקד תמיכה וסיוע למשתמשים במערכת (הן לפונים המעוניינים להירשם כמועמדים להתמחות והן לעובדי משרד המשפטים).

לקוח (משתמש עיקרי): השירות המבוקש מיועד הן עבור אוכלוסיית המועמדים להתמחות (הפונים) והן עבור עובדי משרד המשפטים.

מטרות ויעדים: קיום הליך שוויוני ושקוף לבחירת מועמדים להתמחות; ייעול תהליך גיוס המתמחים על מנת לסייע למשרד לגייס לשורותיו את המתמחים המתאימים ביותר לצרכיו; מתן שירות מהיר, אמין ואיכותי לכלל המשתמשים במערכת.

בעיות ואילוצים: קיימת בשוק תחרות רבה על מועמדים להתמחות. על מנת לגייס את המתמחים המתאימים ביותר לצרכי המשרד, על המערכת להיות זמינה לפעולה עד ליום 15 לאוקטובר 2012.

תועלות: התועלות העיקריות של השירות המבוקש הינן לאפשר למשרד המשפטים לקיים הליך שוויוני, פומבי, שקוף בהליכי גיוס המתמחים, ולקלוט את המתמחים המתאימים ביותר לצרכיו.

תקופת ההתקשרות: תקופת ההתקשרות עם הספק הינה לשני מחזורי גיוס מתמחים לשנים 2014 ו- 2015, כלומר החל מחודש אוקטובר 2012 ועד לסוף חודש אוקטובר 2016, עם אופציות להארכת ההסכם לשני מחזורי גיוס מתמחים נוספים. פתיחת כל מחזור גיוס טעונה אישור מנהלת אגף משאבי אנוש במשרד והוצאת הזמנת רכש מראש ובכתב על ידי המורשים לחתימה של המשרד. וזאת בכפוף להמצאת חידוש ביטוח ומסמכים על אישור ניהול ספרים תקין וכי החברה איננה חברה מפרה.

ארכיטקטורה כללית: המערכת המבוקשת תנוהל בסביבת אינטרנט. אתר האינטרנט של המערכת יכלול שני מודולים עיקריים: תהליך הרישום וניהול פניות למועמדות – כל פונה יוכל לראות ולהשתמש במסכי המערכת באמצעות דפדפן במחשב מרוחק מחובר לאינטרנט; תהליך הטיפול של המשרד במיון והשמת מתמחים – מודל זה היה נגיש רק למנהל המערכת ולעובדי היחידות הרלוונטיות במשרד.

אופי המערכת המבוקשת: המשרד מבקש לרכוש זכות שימוש במערכת קיימת בשיטת Software-as-a-service, SaaS. יודגש כי המשרד אינו מעוניין בקבלת הצעה לרכישת מוצר מדף או פיתוח מוצר, אלא ברכישת זכויות שימוש במוצר קיים, כולל אירוח באתר המציע והתאמות לדרישות מכרז זה. הפתרון המוצע לא יצריך התקנת התוכנה על גבי מחשבי המשרד, עובדי המשרד יתחברו למערכת באמצעות חיבור מרחוק ברשת האינטרנט. המערכת תאפשר עבודה באמצעות הדפדפנים המקובלים בשוק (אינטרנט אקספלורר גירסה 8 ומעלה, Firefox, כרום).

בין תנאי הסף: על המציע על המציע להיות בעל ניסיון בהפעלה ומתן שירות למערכת להשמת כוח אדם בשיטת Software-as-a-service, SaaS אצל 2 לקוחות לפחות, במשך שנה אחת לפחות לכל לקוח, בהיקף של 1000 מועמדים לפחות לכל לקוח; מנהל הלקוח המוצע יהיה בעל ניסיון מוכח של 3 שנים לפחות בניהול פרויקיטים/ניהול לקוחות.