משרד המשפטים: התקשרויות בפטור ממכרז

+ המשך התקשרות עם מר דורון אופק [התקשרות המשך באישור ועדת מכרזים משרדית] לצורך קבלת חוות דעת מומחה בנושא מחשוב ואינטרנט; המשך התקשרות ללא עלות תקציבית נוספת כיוון ומתן השירות טרם נגמר [הערה: לא פורסם לגבי מה נדרש מר אופק לחוות דעתו].

+ התקשרות עם גב’ רחל שיבר לליווי פרוייקט ענ”ן אכיפה לשיתוף מידע ופתיחת ממשקי מחשב בין גופי אכיפת החוק בישראל. גב’ שיבר – פרקליטת מחוז מרכז לשעבר – נוכח תפקידה היא בעלת בעלת היכרות מעמיקה וייחודית עם גופי האכיפה בישראל לרבות עם נהלי העבודה הפנימיים והמידע שמופק בגופים הנ”ל ואשר לה קשרי עבודה ייחודיים.

+ פטור מס’ 561611 במערכת מנו”ף – עם עו”ד רון גזית [מס’ ספק 557710092]: “המשך התקשרות עם עו”ד רון גזית לצורך מתן שירותי יעוץ משפטי בתחום המחשוב/המשך התקשרות לניצול יתרת השעות וללא עלות תקציבית נוספת/התקשרות המשך באישור ועדת מכרזים משרדית”.

+ פטור מס’ 561615 במערכת מנו”ף – עם עו”ד הרמן מקוב [מס’ ספק 540236015]: “המשך התקשרות עם עו”ד הרמן מקוב לצורך מתן שירותי יעוץ משפטי בתחום המחשוב/המשך התקשרות לניצול יתרת השעות וללא עלות תקציבית נוספת/התקשרות המשך באישור ועדת מכרזים משרדית”.

לשני הפרסומים האחרונים לא צורפו – כמקובל – פרוטוקולי וועדת המכרזים המשרדית.

בתשובה לפנייתי הודיעוני ממינהל הרכש שעליי לפנות ישירות אל משרד המשפטים  משום ש”האחריות על הפרסום [במערכת מנו”ף] היא של המשרד המפרסם”. פניתי לדוברות משרד המשפטים בבקשה לקבלת הפרוטוקולים הללו לגבי מהויות ההתקשרות הספציפיות. תשובת דוברות המשרד: “מדובר בהארכת תוקף ההתקשרות ללא עלות תקציבית נוספת למשרד, בהליך שמשרד המשפטים ערך לפני שנה ובו זכו שני משרדי עורכי הדין. מטרת ההתקשרות שהחלה לפני למעלה משנה, הינה לצורך היוועצות בתחומים מקצועיים משפטיים – מחשוביים. משרד המשפטים נוהג לפרסם בדיווח של אתר מינהל הרכש הממשלתי את תמצית ההתקשרות, ולא את פרוטוקול ועדת המכרזים המלא, בהתאם לנדרש”.

לדעתי זו גישה תמוהה בייחוד ממשרד המשפטים בו שוכנת היחידה הממשלתית לחופש המידע.