משרד המשפטים: בקשה נוספת לקבלת מידע (RFI) על יכולות חברות המעוניינות לספק שירותי מידע משוכללים לציבור הרחב על בסיס מאגר המידע של רשם החברות

14:05 11.08.2015

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

הגוף המפרסם: משרד המשפטים/רשות התאגידים ואגף מערכות מידע

נושא המכרז: בקשה נוספת לקבלת מידע (RFI) על יכולותיהן של חברות המעוניינות לספק שירותי מידע משוכללים לציבור הרחב על בסיס מאגר המידע של רשם החברות

מס’ המכרז: 27.15

תאריך פרסום: 10 באוגוסט 2015

מועד אחרון: 3 בספטמבר 2015

הערות: בהתאם לסעיף 14א’ לתקנות חובת המכרזים, תשנ”ג – 1993 מתבצעת פניה מוקדמת נוספת לקבלת מידע על בסיס פניה קודמת בה נדרשו מספר הבהרות על ידי המשיבים השונים. הבהרות אלו הוטמעו במסגרת בקשה זו, בה מבקש משרד המשפטים לקבל מידע על יכולותיהן של חברות נוספות המעוניינות לספק שירותי מידע משוכללים לציבור הרחב על בסיס מאגר המידע של רשם החברות . מאגר המידע כולל מידע על חברות, בהתאם לחובות הדיווח שלהן על פי דין ובכלל זה, מידע על בעלי המניות, הון המניות, הרכב הדירקטוריון וכיוצ”ב.

הבקשה נועדה לקבלת מידע בלבד באשר ליכולותיהן הטכניות של המציעות, בדיקת יכולותיהן בדבר אבטחת מידע בסטנדרטים מחמירים, ומחויבותן להגנת הפרטיות, ובעקבותיה ישקול המשרד את המשך פעולותיו בהתאם לשיקולים מקצועיים וענייניים.

משרד המשפטים שוקל פרסום מכרז להפצת שירותי מידע משוכללים לציבור הרחב על בסיס מאגר מידע של רשם החברות שהמשרד מבקש להגדיר על בסיס ממצאי פנייה זו לקבלת מידע.

יצוין כי ביום 30.7.14 אושרה בכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק החברות (תיקון מס’ 25) (הסדרת ההחזקה והשימוש במאגר מידע על חברות), התשע”ד –  2014 המסדירה נושא זה. בכוונת הגורמים המקצועיים במשרד המשפטים להמליץ לשר המשפטים הבא על המשך קידום הליכי החקיקה של הצעת החוק האמורה. עד להסדרת הנושא בחקיקה, מטרת פנייה זו היא לימוד ובחינת מגוון שירותי המידע שניתן יהיה להציע לציבור, כיום ובעתיד, במסגרת מכרז כאמור וכן לימוד ובחינת החברות בשוק שיש להן יכולת, ניסיון ומומחיות מתאימה לענות לצרכי המשרד, ולשפר את הנגשת השירות לציבור בביצוע המשימות הבאות:

  • להציע לציבור שירותי מידע משוכללים על בסיס המידע המצוי מאגר הנתונים הממוחשב של רשם החברות (להלן – מאגר המידע), לרבות מעבר לשירותי המידע המוצעים על ידי רשם החברות כיום ובאמצעי הנגשה שונים, וכל זאת תוך הקפדה על קיום דיני הגנת הפרטיות כמפורט להלן.
  • להיות ערוכות לקלוט את מאגר הנתונים הממוחשב של רשם החברות, כולו או חלקו, וכן עדכונים למאגר באופן שוטף (להלן – מאגר המידע). יוער כי, כיום העדכון ניתן באופן יומי – בגזירה לילית, אולם ייתכנו שינויים בעתיד.
  • להתאים את עצמן לאופן העברת מאגר המידע על ידי רשם החברות ולמבנה המאגר וכן בכפוף להודעה של 30 יום מראש לשינויים בשדות ובמבנה הקבצים.
  • לשמור על מאגר המידע תוך עמידה בדרישות אבטחת מידע מחמירות ובכלל זה, לשמור על אמינות מאגר המידע כפי שהועבר על ידי רשם החברות, עדכניותו ושלמות הפרטים בו, ולא להוסיף, לגרוע או לשנות מהנתונים במאגר המידע כפי שהועברו.
  • להקפיד על קיום דיני הגנת הפרטיות, ביחס לביצוע המשימות האמורות ובכלל זה, בכל הנוגע לשימוש במידע ומסירתו בחתך של אדם, לאפשר שימוש ומסירה כאמור רק לאחר שמבקש המידע הצהיר כי המידע נדרש לו לשם הערכת הסיכון שבהתקשרות עם חברה מסוימת, ולאחר שהוכיח כי האדם אודותיו מבוקש המידע הוא בעל מניות או נושא משרה באותה חברה.
  • לעשות שימוש במאגר המידע אך ורק לצרכים האמורים.
  • להעביר למשרד תמורה הולמת בגין השימוש האמור במאגר המידע.

המשיב יתייחס באופן מפורש לכל אחד משירותי המידע שבכוונתו להציע לציבור, לאופן שבו יינתנו לציבור ולהתאמות לצרכי הלקוחות השונים, תוך איפיון, ככל הניתן של סוגי הלקוחות הצפויים להנות משירותי המידע האמורים, לפי העניין, וההיקפים הצפויים.

המשיב יתייחס גם לטכנולוגיות שבמסגרתן יונגש המידע ללקוחות פוטנציאליים לרבות בהקשר של אמצעי הנגשה שונים (אינטרנט, אפליקציה וכו’) ובהקשר של הנגשה לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

המשיב יציין ויפרט את האופן בו תוגדר ותנוהל השמירה על מאגר המידע או פרטי המידע שיתקבלו מרשם החברות, בהיבטים של אבטחת מידע ושמירה על אמינות ושלמות המידע במאגר המידע.