משרד המדע פירסם קול קורא להגשת הצעות להקמת מרכז ידע לאומי DeserTech לשנת 2022

14:11 08.07.2022

קטגוריות: כללי

תגים:

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה פירסם קול קורא להגשת הצעות להקמת מרכז ידע לאומי DeserTech לשנת 2022. המועד האחרון להגשה הוא 5 בספטמבר 2022.

בהודעת המשרד נאמר כי “מתוך מטרה לחזק ולבסס יצירת אקוסיסטם אקדמיה-תעשייה לאומי לשינוי אקלים בדגש על סביבה מדברית (DeserTech) בשילוב מעבר מחנות צה”ל לנגב  ותכנית רובע החדשנות באר שבע ולהחלטת ממשלה 625, משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה יוצא בקול קורא להקמת מרכז ידע  DeserTech, בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה ושאר השותפים בהקמת רובע החדשנות בבאר שבע (בהתאם להחלטת הממשלה, המרכז נדרש להיות פיזית חלק מרובע החדשנות).

“מרכז הידע DeserTech יהווה תשתית למחקר מדעי ישומי במדינת ישראל ובעולם למחקר חיוני, חדשני, ורחב בתחום שינויי האקלים בדגש על סביבה מדברית.

“מרכז הידע יהיה מחויב לפעול בתאום ובסנכרון עם מרכז ה-  DeserTech הראשי שיוקם על ידי המשרד להגנת הסביבה, אשר יכלול גם רכיבים תעשייתיים ובינ”ל מעבר למרכז הידע האקדמי נשוא קול קורא זה.

מטרות המכרז:

פיתוח ידע בתחום שינוי אקלים וחיים בסביבה מדברית ברמה המקומית, האזורית והבין לאומית.

הנגשת מידע לכלל קהילת החוקרים בארץ (באקדמיה, בשרות הציבורי ובתעשייה) בתחום שינוי אקלים וחיים בסביבה מדברית.

הגברת שיתופי פעולה בין מוסדות וסקטורים שונים בתחום ומול השותפים לפעילות DeserTech באזור, כולל במסגרת השתתפות באתגרי חדשנות משותפים

פיתוח והנגשה של כלים ותשתיות לחוקרים, גישה למאגרי מידע קיימים ובנייה של מאגרי מידע ייחודים למרחב הנגב, ומידע על מלגות ותקציבי מחקר

המרכז שיוקם הינו מרכז לאומי, המחויב להנגיש מידע אודות שינוי אקלים וחיים בסביבה מדברית לכל דורש ויפעל בשיטת open-access.

תקציב המרכז:

המשרד ישתתף במימון הקמת מרכז הידע בסכום של 3,000,000 ₪ למשך עד חמש שנים. חודשיים לפני תום כל שנת פעילות יוגש דוח פעילות מסכם שנתי שיוערך על ידי ועדת ההיגוי והמשרד, ותאושר תוכנית העבודה לשנה הבאה.

המוסד המציע מתחייב להמשיך את פעילות המרכז גם לאחר סיום המימון הממשלתי. במהלך שנות הפעילות הראשונות, המרכז יפעל ליצירת מקורות הכנסה עצמאיים על מנת שפעילותו תימשך גם לאחר תקופת תמיכת המשרד.

לאורך תקופת ההשתתפות הממשלתית, נדרשת השתתפות המוסד בהיקף של לכל הפחות 1,000,000 ₪ על פני התקופה באופן מדורג. השתתפות זו הינה תנאי להמשך המימון לכל אורך תקופת המימון הממשלתית.

בין השירותים המבוקשים: בהתאם להחלטת הממשלה, המרכז יוקם בבאר שבע כחלק מפיתוח רובע החדשנות; המרכז ינגיש בפלטפורמה דיגיטלית פתוחה לכולם, בתיאום עם השותפים במרכז DeserTech מידע וידע מקיף אודות  שינויי אקלים בדגש על סביבה מדברית (אקדמיה, מכוני מחקר, ותעשיה) הזמינות לשימוש מדעי-מחקרי תמורת תשלום או ללא תשלום; המרכז יעסוק, בין היתר, בפיתוח רשת פעילה סביב נושאי תוכן רלוונטיים בתחומו, אשר יאפשרו ביצוע מחקרים על בסיס Data, קבלת מענה לשאלות נפוצות, שיפור בהעברת ידע ומקצועי ויצירת שיתופי פעולה בין חוקרים ובין האקדמיה לתעשייה; תוקם ועדת היגוי בראשות מדען מוביל בתחום, ובהשתתפות נציג משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה שיקבע על ידי המשרד בהמשך, ומנהל מרכז DeserTech מטעם המשרד להגנת הסביבה.

* על פי הצפי, ההחלטה על ההצעה הזוכה תיעשה במהלך הרבעון האחרון של שנת 2022, בהתאם לכללים ובכפוף לאישור תקציב המדינה ולזמינות התקציב לשנת 2022.