משרד הכלכלה פירסם טיוטת צו היבוא והיצוא (איסור ייבוא איירסופט) (הוראת שעה), תשפ”ב – 2021

15:54 15.10.2021

קטגוריות: כללי

תגים: ,

משרד הכלכלה והתעשייה פירסם את טיוטת צו היבוא והיצוא (איסור ייבוא איירסופט, Airsoft) (הוראת שעה), תשפ”ב – 2021.

לטיוטת הצו זמן הפצה מקוצר: פתוח להערות הציבור עד 20 באוקטובר 2021. בדברי ההסבר נאמר בין היתר כי “כיום, ניתן ליבא כלי איירסופט לישראל בכפוף לתנאים שונים הקבועים בנוהל של משרד הכלכלה והתעשייה. הגדרת האיירסופט הינה כ’צעצוע מסוכן’, לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (איסור ייצור, יבוא ומכירה של צעצועים מסוכנים), תשמ”ז – 1986, והוא אינו מוגדר ככלי יריה בהתאם לחוק כלי יריה, התש”ט – 1949.

“מחוות דעת שהוצגה על ידי משטרת ישראל עולה, כי מכירת כלי האיירסופט מזינה תעשיה מסוכנת של ייצור כלי נשק מאולתרים, אשר עושים את דרכם לידיהם של גורמי טרור ופשיעה מאורגנת, ומשמשים לפגיעה באזרחים. האמור מהווה סכנה לשלום הציבור ובטחונו, סכנה שאף התממשה באירועי פח”ע ואירועים פליליים בעבר, וכן במהלך מבצע ‘שומר החומות’ בו נעשה שימוש באמל”ח בהפרות סדר נגד כוחות הביטחון ואזרחים. פעולות הפיקוח בתחום מוגבלות ואין בכוחן לבדן לתת הגנה מלאה לציבור. בנסיבות אלה, המשך המצב הקיים, שבו כלי איירסופט מיובאים לישראל ללא מערכת פיקוח מספקת על הכלים המיובאים אשר תמנע את הזליגה האמורה, מסכנת את ביטחון הציבור.

“על כן, מוצע להורות על הפסקת יבוא של כלי איירסופט וחלקי חילוף של כלי איירסופט כהוראת שעה, למשך שלושה חודשים, וזאת על מנת למנוע את המשך זליגת הכלים לידיים עברייניות ועד להסדרת הטיפול והאכיפה בתחום זה.

“האיסור יחול רק על כלים דמויי רובה מסוג M-16, M-4, AR-15 ודגמיהם השונים, כלים דמויי רובה תבור TAR-23, X-95 ודגמיהם השונים, וחלפים וחלקים של כלים אלה.

“כמו כן, האיסור לא יחול על מערכת הביטחון כהגדרתה בצו.

“האיסור האמור יחול גם על רישיונות יבוא שכבר הונפקו על ידי משרד הכלכלה והתעשייה”.