משרד הכלכלה פירסם את תקנות הגנת הצרכן (מאגר להגבלת פניות שיווקיות)

09:33 24.12.2021

קטגוריות: פרסום/שיווק/מדיה

תגים:

משרד הכלכלה והתעשייה פירסם (23.12.2021) את תקנות הגנת הצרכן (מאגר להגבלת פניות שיווקיות). הטיוטה פתוחה להערות הציבור עד ליום 13.1.2022.

בדברי ההסבר נאמר בין השאר כי “ביום 24/11/2020 פורסם תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן, התשמ”א – 1981 הקובע כי הרשות תקים ותנהל מאגר שבו ירשמו מספרי טלפון של צרכנים המעוניינים להגביל פניה שיווקית אליהם מאת עוסקים או מי מטעמם. צרכן רשאי לבקש כי במאגר יירשם מספר טלפון אחד או יותר וכמו כן, רשאי לבקש בכל עת לשנות את המספר או להסירו מהמאגר.

“החוק קובע כי עוסק או מי מטעמו לא יפנה בפנייה שיווקית לצרכן שמספר הטלפון שלו רשום במאגר, לרבות במטרה לשכנע אותו להסיר את המספר שלו מהמאגר. על העוסק, המבקש לבצע פניה שיווקית, כהגדרתה בחוק, לוודא שהמספר שאליו הוא מבקש לפנות אינו רשום במאגר.

“סעיף 16ב(ה) מסמיך את שר הכלכלה לקבוע הוראות בנוגע להקמת המאגר ולניהולו ובכלל זה בעניינים אלה: בקשה של צרכן לרשום מספר טלפון במאגר, לשנותו או להסירו; אופן בירור המידע הרשום במאגר על ידי עוסק וצרכן. תקנות אלה קובעות את אמצעי הגישה למאגר על ידי הצרכן והעוסק”.

בין היתר נקבע כי “המאגר יאפשר לצרכן להגיש בקשה לרישום מספר טלפון אחד או יותר, נייד או נייח, ביותר מדרך אחת כגון, בדרך של פניה למספר טלפון ייעודי, בדרך של שליחת טופס מקוון וכיוצ”ב והכל כפי שיפורסם באתר האינטרנט של הרשות כאמור בתקנת משנה (ד).

“המאגר יכלול אפשרות להגיש בקשה להסרת מספר טלפון אחד או יותר, נייח או נייד באותן דרכים המאפשרות להגיש בקשת רישום, כאמור בתקנת משנה (א).

“דרכי הרישום למאגר וההסרה יפורסמו באופן בולט באתר האינטרנט של הרשות. הרשות תפעיל מוקד תמיכה לצורך טיפול בפניות של עוסקים וצרכנים הנוגעות לשימוש במאגר. פניה למוקד התמיכה תתאפשר באמצעות מספר טלפון ייעודי או באמצעות טופס מקוון”.