משרד הכלכלה מפרסם בקשה לקבלת מידע (RFI) בנושא הקמת “זירת חדשנות” בתחום התחבורה החכמה

ועדת המכרזים והיחידה להשקעות זרות במשרד הכלכלה מעוניינות לקבל מידע בדבר נותני שירותים המעוניינים ומסוגלים לפתח זירת חדשנות בתחום התחבורה החכמה.

בהודעת משרד הכלכלה נאמר כי מטרת הפעילות הנדרשת היא לפתח ולתחזק קהילת חדשנות בתחום התחבורה החכמה – פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לרכב, למערכות תחבורה ולצרכים תחבורתיים המשפרים את תפקוד המערכות, בתחומים כגון אגירת אנרגיה/דלקים, הנעה, איסוף מידע ועיבודו, תקשורת, סייבר, אופטימיזציה לביצועים, שליטה ובקרה, התייעלות וחסכון. זהו תחום חדשני בכל העולם.

פעילות זו צריכה לכלול ניהול בסיס נתונים של אלפי חוקרים, יזמים וחברות בתחום, כולל תפעול פלטפורמה אינטרנטית שתקבץ חומרים על פעילות הקהילה ועל נושאי תוכן רלוונטיים ממקורות שבחזית התעשייה והטכנולוגיה העולמית. על בסיס נתונים זה להיות מתוחזק באופן קבוע, תוך עבודה שוטפת מול תעשיה, יזמים וחברות מתחום התחבורה.

הפעילות תכלול קיום אירועים שוטפים כמו אירועי חדשנות – בכדי להרחיב את מעגלי הפעילות ואת החשיפה של הקהילה: אירועי משקיעים הרלוונטיים לתחום, אירועי נטוורקינג לשחקני תעשייה מרכזיים מהעולם, הפעלת תחרויות אתגרים לשם השגת פיתוחים פורצי גבולות ומסגרות בעולם החדשנות, הפעלת סדנאות והכשרות ליזמים מתחילים.

פעם בשנה יש לקיים כנס מרכזי שימשוך אליו חברות, משקיעים, נציגי חברות ואנשים הפועלים בתחום התחבורה החכמה. האירוע יהווה חלון ראווה למצוינות, חדשנות ויזמות בתחום התחבורה החכמה. במסגרת האירוע יתכנסו יחד מפתחים, יזמים, סטודנטים, ממציאים ובכירים בתעשיית הרכב, ההיי טק, שוק ההון והקלינטק, למפגש שיוקדש כולו לפתרונות ופיתוחים טכנולוגיים בתחום המתפתח של התחבורה החכמה (smart-transportation) ותחליפי הדלקים לתחבורה. במהלך האירוע יוצגו הרצאות וסדנאות, וייווצר מפגש בלתי אמצעי של אנשים שונים, בו לכל יזם ואיש אשר פועל בתחום תהיה הזדמנות לפגוש, להציג ולשתף פעולה עם שחקנים אחרים בתחום.

לצורך כך נדרשת הכרה מעמיקה וגישה להיקף נרחב של גופים, ליזמים, לחברות ולחוקרים הפעילים בארץ בתחום זה. נדרש ניסיון מוכח בהאצת תהליכי חדשנות, כולל יכולת מוכחת לקיים את סוגי האירועים הללו. בנוסף, נדרשת יכולת מוכחת לזהות, לנתח ולהציג מידע מקצועי רלבנטי מהעולם, לארגנו ולהציגו עבור שותפי הקהילה.

נדרשת היכרות מעמיקה עם התחומים הטכניים הרלוונטיים – על-מנת להפעיל את הקהילה סביב נושאי תוכן רלוונטיים לשוק, נדרש ידע של צרכי השוק, שברובו אינו בישראל, אלא אצל גופים מקצועיים, כגון מרכזי פיתוח של חברות רכב. נדרשת יכולת להגיע למידע העדכני ולטייבו מול ספק השירות.

נדרשת יכולת עבודה וקשר עם גופים בינלאומי בתחום התחבורה, כולל  קיומו של קשר ישיר עם חברות ומשקיעים מעולם התחבורה – בשלב ראשון לפחות עשר חברות ענק בתחום, ולפחות שתיים מכל אחת מהמדינות המובילות בתעשייה: ארצות הברית, גרמניה, יפן. מערכת הקשרים צריכה להיות כזו שתגרום לעניין של ממש אצל החברות הזרות לפעול בישראל במגוון צורות – משיתוף פעולה אקדמי, דרך שיתוף פעולה במחקר ופיתוח (מו”פ) תעשייתי ועד לשיתוף פעולה תעשייתי בהשקעות בחברות ישראליות, פתיחת נציגויות של החברה הבינלאומית בישראל ועוד.

לצורך פעילויות אלו נדרש ניסיון בגיבוש תהליכי אסטרטגיה והטמעתה, כולל מיתוג ושיווק התחום, פיתוח שיתופי פעולה אסטרטגיים בין אקדמיה ותעשייה, ויכולת מוכחת לגיוס כספים לטובת הפעילות בהיקף של לפחות 200 אלף ₪.

המשרד מבקש לדעת אילו גופים יהיו מעוניינים באספקת השירותים הללו. המועד האחרון הוא 2 ביולי 2015.

פנייה זו אינה בבחינת הזמנה להציע הצעות ואינה חלק מהליכי מכרז  או בחירת מציעים עימם תתבצע ההתקשרות, אלא רק פנייה מקדמית לצורך קבלת מידע בלבד ובעקבותיה ישקול המשרד את המשך פעולותיו.

מענה לפנייה זו לא יהווה תנאי להשתתפות בכל הליך עתידי של בדיקת הצעות הבאות בחשבון לצורך ביצוע ההתקשרות או בהליך מכרזי שייערכו בעקבותיו ולא יקנה יתרון במכרז או בכל התקשרות אחרת למי שנענה לפנייה זו רק בשל כך שנענה לפנייה.