משרד הכלכלה: מכרז למתן שירותי פיתוח, הטמעה ותחזוקה של מערכת אינטרנט לבודקים מקצועיים ולקוחות לשכת המדען הראשי

הגוף המפרסם: לשכת  המדען הראשי במשרד הכלכלה (ועדת המכרזים של לשכת המדען הראשי)

נושא המכרז: מכרז למתן שירותי פיתוח, הטמעה ותחזוקה של מערכת אינטרנט לבודקים מקצועיים ולקוחות לשכת המדען הראשי

מס’ המכרז: 8/15

תאריך פרסום: 20 באפריל 2015

מועד אחרון: 21 ביוני 2015

הערות: לשכת המדען הראשי פועלת מתוקף החוק לעידוד מחקר ופיתוח בתעשייה, התשמ”ד – 1984 ומעודדת ומקדמת יזמות, ממנפת כישורים מדעיים ויכולות טכנולוגיות ומעודדת מחקר ופיתוח פורצי דרך בישראל לחיזוק כושר התחרות של התעשייה הישראלית בשווקים הגלובליים.

המו”פ הוא החוליה המקשרת המובילה מרעיון מחקרי לפיתוח מוצר. לחוליה זו השלכות כלכליות אדירות והיא מאפשרת להפוך ידע תאורטי למוצר שימושי. חשיבות המו”פ בהחדרת טכנולוגיות חדשניות לחיי היום-יום עלתה מאוד.

המדען הראשי הציב לעצמו מטרה לסייע לחברות ישראליות להגדיל את בסיס הידע התעשייתי הקיים על ידי יצירת ידע טכנולוגי חדש וחדשני ולתמוך בשיתופי פעולה תעשייתיים בין-לאומיים ובשיתופי פעולה בין התעשייה לאקדמיה. באמצעות חיזוק המחקר והפיתוח בתעשייה הישראלית לשכת המדען הראשי מגדילה את התועלת הכלכלית שהתעשייה מניבה למשק הישראלי, מקדמת את היצוא, יוצרת מקומות עבודה ושומרת על מקומה של מדינת ישראל בחזית החדשנות העולמית.

מטרת מכרז זה היא הקמה ותפעול של מערכת אינטרנט שתאפשר לבודקים וללקוחות לשכת המדען הראשי לבצע את הפעולות הנדרשות בתהליכים השונים. הספק שייבחר יידרש לפתח ולהקים מערכת אינטרנטית שתאפשר למשתמשים חיצוניים (כגון לבודקים ולחברות המבקשות מענק או שכבר קיבלו מענק) לבצע את הפעולות הנדרשות בתהליכים השונים. בנוסף, הספק הזוכה יהיה אחראי באחריות מלאה לביצוע כל הפעולות הנדרשות ולאספקת כל הציוד והשירותים הנדרשים להקמת ותפעול המערכת.

בלשכת מדען הראשי מנוהל כל תהליך הבקשות והבדיקה על ידי מערכת ייעודית קיימת. בנוסף אליה, יש מערכת ניהול מסמכים השומרת אל מול מערכת ניהול התהליך את המסמכים הרלוונטיים של החברות והבודקים. תפקיד המערכת החדשה יהיה לקלוט את הנתונים מהחברות והבודקים ולהכניסם למערכת הניהול ולמערכת ניהול המסמכים. כמו כן תאפשר המערכת החדשה קבלת מידע לפי הרשאות, מהמערכות הפנימיות הללו.

הפרויקט יחולק לשני שלבים עיקריים: שלב א’ – שלב פיתוח והקמת המערכת (בין 6-9 חודשים) ומיד לאחריו שנת אחריות, אירוח ותחזוקה ראשונה שתימשך 12 חודשים מיום סיום שלב הפיתוח. שלב ב’ – תקופת אירוח המערכת, אחריות ותחזוקת המערכת ותפעולה שתחל מיד עם סיום שלב א’ על פי שיקול דעת המזמין.

בעיות במצב הקיים: המשתמשים החיצוניים של לשכת המדען הראשי עובדים היום מול המדען הראשי בצורה לא מקוונת מלאה. ישנה מערכת פנימית המנהלת את תהליך העבודה לבדיקת ואישור בקשות ומעקב אחרי ביצוע מענקים קיימים. מערכת זו אינה מכילה רכיב הפונה החוצה ומנהל את התהליך מקצה עד קצה. כתוצאה מכך, כל התהליך של הגשת הבקשה, הטיפול בידי הבודקים למיניהם והגשת הדוחות השוטפים אינו ניתן לבקרה ולניהול שוטף. הבירור הידני של סטטוס הבקשות על ידי החברות גוזל מזמנם של עובדי המדען הראשי ואת זמנם של אנשי החברות. קצב הגשת הבקשות למתן המענקים הולך ועולה כל הזמן, יחד עם הציפיה המתמדת של החברות לקבלת תשובה וסטטוס מהירים ככל האפשר. שילוב זה מחייב נקיטת גישה חדשה שתאפשר שיפור מתמיד של מתן השירות.