משרד הכלכלה: מכרז למתן שירותי יעוץ אסטרטגי שיווקי למינהל סחר חוץ ולתוכנית Israel NewTech

20:29 06.12.2016

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

הגוף המפרסם: משרד הכלכלה והתעשייה

נושא המכרז: מכרז למתן שירותי יעוץ אסטרטגי שיווקי למינהל סחר חוץ ולתוכנית Israel NewTech [ברשות להשקעות זרות ושיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה והתעשייה]

מס’ המכרז: 50/16

תאריך פרסום: 5 בדצמבר 2016

מועד אחרון: 12 בפברואר 2017

הערות: “מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אמון על ניהול ונווט מדיניות הסחר הבינלאומית של מדינת ישראל. תחומי הפעילות העיקריים כוללים פעולות לקידום הסחר והיצוא, ייזום ותחזוקת הסכמי סחר לשיפור תנאי הסחר של ישראל, יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות זרות.  יחד עם הפעילות בישראל המינהל מפעיל מערך של נציגים כלכליים אשר מהווים את הזרוע הביצועית של המשרד בשוקי חו”ל.

“המינהל מורכב מהיחידות הבאות: האגף למדיניות סחר והסכמים בינלאומיים, אחראי על קידום ותחזוקה של הסכמים בינ”ל. האגף לקידום היצוא, אחראי על קידום היצוא ותפעול הנציגויות בחו”ל. אגף כלי סיוע לתעשייה, מפעיל כלי תמיכה לתעשייה במטרה לסייע לחברות הישראליות. האגף לאיכות שירות וניהול ידע.

“יעדים לפעילות: סיוע לתעשייה הישראלית להעמקת הפעילות בשווקים קיימים וחדירה לשווקים חדשים. ליווי ותמיכה ליצואן הבודד בפעילות השיווקית בחו”ל. יזום ויישום הסכמי סחר בינ”ל ותחזוקת הסכמים קיימים. שיפור תדמית התעשייה והמשק הישראלי.

“תוכנית Israel NewTech במשרד הכלכלה והתעשייה, נועדה לסייע לענפי המים והאנרגיה לעבור משלב המחקר והפיתוח לשלב הייצור והשיווק, לבסס את מעמדה של התעשייה הישראלית כגורם מרכזי בשוק העולמי ולהפוך את ישראל למובילה עולמית בתחום. התוכנית מרכזת את פעילותם של משרדי הממשלה, גופי האקדמיה והרשויות השונות.
“התוכנית פועלת ב- 4 מישורים עיקריים: פיתוח ההון האנושי בישראל; קידום מחקר ופיתוח; הטמעת טכנולוגיה בשוק המקומי; פריצה לשוק העולמי הכוללת: חתימת הסכמי תפעול ושיתופי פעולה מול רשויות וחברות תשתיות בעולם. פעילות מול רשויות תקינה במדינות יעד – שימוש בתקינה כמנוף שיווקי. עבודה מול ארגונים בינ”ל – ארגונים פיננסיים וארגונים מקצועיים. השתתפות באירועים בינ”ל, כנסים ותערוכות בעולם, כולל ארגון משלחות עסקיות לארץ ולחו”ל. קידום תערוכות בנושא קלינטק וכנסים בינלאומיים המתקיימים בישראל. הפעילות הבני”ל נערכת בשיתוף פעולה מלא עם מינהל סחר חוץ ועם מערך הנספחים בחו”ל.

השירותים הנדרשים:

+ פילוח, מיפוי ואפיון פרופיל קהלי היעד בארץ ובחו”ל וסיוע לנספחים, למינהל לסחר חוץ ולתוכנית Israel NewTech בבניית, ליווי, הטמעה וביצוע תוכנית שיווקית  לצורך קידום היצוא ופעילות חברות ישראליות בשווקים בינ”ל ומשיכת השקעות זרות לישראל, בארץ ובחו”ל, בהתאם ליעדי היחידות.

+ ייעוץ – אסטרטגי שיווקי לנספחים,  למינהל ולתוכנית Israel NewTech, כולל בניית כלי מדידה, והערכה לבחינת הצלחת הפעילות בכלי השיווק המוצעים ומעקב ודיווח שוטף אחר ביצועי כלי השיווק השונים שבשימוש היחידות.

+ מעקב ולימוד מתמיד של גופים מקבילים למינהל, לנספחויות ולתוכנית Israel NewTech  בעולם (גורמים העוסקים בקידום היצוא והסחר הבין לאומי וגורמים העוסקים בפיתוח וקידום טכנולוגיות מים ואנרגיה) והכנת דוחות השוואתיים ומלמדים ככל שיידרש.

+ יצירת כלים שיווקיים, מוצרים ותוכניות פעולה חדשות, בהתאם לצורכי התעשייה הישראלית והיחידות.

+ ליווי, תחזוקה, שדרוג הפקה ועריכה של כלים ופרסומים שונים ביניהם: אתרים, סרטונים, בלוגים – של המינהל בארץ בעברית של הנספחויות בשפות זרות ושל תוכנית Israel NewTech באנגלית, רשתות חברתיות, חוברות, מצגות וניירת משרדית. יש להדגיש כי ביצוע ההתקשרויות וקבלת השירותים הנדרשים (כולם או חלקם) ייעשו בהתאם להוראות כל דין ולהוראות תכ”ם, ולרבות  ההתקשרות מול לשכת הפרסום הממשלתית (לפ”מ).

+ תכנון ופרסום פעילות היחידות בכל אמצעי המדיה  ופיתוח כלים חדשים כדוגמת אתרי  היחידות, בלוג המינהל לסחר חוץ בעברית, בלוגים של הנספחויות המסחריות, בלוג תוכנית Israel NewTech. עריכת ניוזלטר, כתיבת תכנים מקצועיים לקהל הישראלי ולקהל זר,  עריכת פרסומים מודפסים. הנ”ל מתייחס הן לפעילות השוטפת והן לאירועים ייחודיים כגון ביתנים לאומיים בתערוכות בחו”ל (כדוגמת תערוכות מדיקה, MWC) ואירועים בארץ כגון וועידת סחר חוץ, WATEC וכנסים דומים.

+ הדרכה, והכשרה  בתחומי השיווק, מתן כלים שיווקיים פנימיים וכלים טכנולוגיים שונים וכן שיפור השירות בתחום השיווק  של עובדי היחידות בארץ ובחו”ל.

+ בניית מיתוג, יצירת קונספט ופיתוח ועיצוב המותג ובכלל זאת בניית מסרים ועזרים שונים, הכוללים  עיצוב של פרטי מיתוג שונים , בין אם לדפוס ובין אם לשימוש אלקטרוני, לפי דרישת היחידות ובאישורן וכן ייעוץ והכוונה לעובדי היחידות להטמעת מיתוג, בארץ ובחו”ל.

משך ההתקשרות עם הזוכה הוא לשנה אחת. למשרד שמורה הזכות הבלעדית להאריך את תקופת ההתקשרות בתקופות נוספות, בנות עד שנה כל אחת. סך כל תקופות ההארכה לא יעלו על שלוש שנים, הכל בכפוף לצרכי המשרד, לאישור התקציב מדי שנה, למגבלות התקציב, להוראות כל דין לרבות הוראות חוק התקציב, חוק חובת המכרזים, התקנות שהותקנו מכוחו (כפי תוקפן מעת לעת), הוראות התכ”מ ותנאי ההסכם שייחתם עם הזוכה. תקופות ההארכה ייחשבו חלק מתקופת ההתקשרות”.