משרד הכלכלה מבקש להאריך התקשרות לגבי הפעלת קהילת חדשנות בתחום הבריאות

הגוף המפרסם: משרד הכלכלה והתעשייה

שם הספק: המכון הישראלי לחדשנות וחברה

מהות ההתקשרות: הארכת התקשרות לגבי הפעלת קהילת חדשנות בתחום הבריאות [התקשרות לביצוע מיזם משותף ללא כוונת רווח]

התחלת ההתקשרות: 1 ביוני 2020; סיום ההתקשרות: 30 בנובמבר 2020

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: נעמה קאופמן פס משנה למנכ”ל משרד הכלכלה והתעשייה ויו”ר מטה כחול לבן כותבת בין היתר בנימוקים לבקשת ההתקשרות כי “[…] בתקופה זו של אי ודאות, פעילויות אשר מסייעות להטמעת חדשנות במשק וסיוע לקידום מואץ של תשתיות צמיחה למשק, הינן הכרחיות ובמיוחד בסיוע להתאוששות המשק לאחר חזרה לשיגרה. פעילות המיזם המשותף נותנת מעטפת לסטרט-אפים ולחברות בתחום ויכולות לסייע רבות בפעילות מקוונת, סדנאות, חיבורים, סיוע למציאת מימן ועוד. כפי שהופיע בחבילת הצעדים של משרד האוצר לשמירה על יציבות המשק יש דגש על החשיבות לקידום חדשנות  ומו”פ במיוחד בעת הזו”.

“פעילות קהילת הבריאות הדיגיטלית הכרחית בייחוד בימים אלה לבצע חיבורים בין חברות, סטרט-אפים וארגוני הבריאות על-מנת למפות את האתגרים הקריטיים בעידן קורונה, פתיחת ערוץ מהיר להעברת משאבים מחברות טכנולוגיה לטובת מערכת הבריאות, חיבור ורתימת טכנולוגיה לשתף פעולה ולפתח פיתרונות להתמודדות עם האתגרים שעולים, יצירת פרקטיקות חדשנות לתחומי הבריאות הדיגיטלית ושיתוף ידע בין גורמים, טיפוח קהילות אונליין, וובינרים וסדנאות ועוד. כל אלו חשובים בעת הטיפול בנגיף קורונה ולאחריו”.

בהמשך המסמך מוסבר כי “טרם נבחר זוכה חדש להפעלת הקהילה במכרז קהילות החדשנות וניתנה הארכה של הגשת ההצעות במכרז לאור התפשטות נגיף קורונה. לאור זאת אנו רואים חשיבות רבה ביצירת רציפות תפקודית של הקהילה בתקופת הביניים, עד אשר ייבחר זוכה לניהול הקהילה. יש לחדד כי כל קהילה במכרז הינה ‘מכרז’ בפני עצמו ויהיה כמובן תיעדוף בטיפול בבחירה, כך שקהילות קיימות יתועדפו ראשונות. מיותר לציין כי ‘אירוע קורונה’ טרם נסתיים ועלינו לקחת בחשבון אף פניות נוספות להארכת תקופת הגשת ההצעות במכרז. הגם שאנו מעוניינים מאוד להתקדם, לאחרונה הוכיחו החיים כי הם חזקים מהכללים”.

“בעקבות סטטוס המכרז המפורט לעיל, נסיבות התפשטות נגיף קורונה והיעדר ממשלה, אין ודאות לגבי מתי ייבחר זוכה במכרז. לפיכך יש דחיפות וחשיבות לדאוג לכך שהקהילה תפעל באופן רציף וזאת על-מנת למנוע מצב בו לא יהיה מפעיל לקהילה במשך תקופה של מספר חודשים”.

“[…] חשוב לציין כי על אף שלא יתקיימו אירועים פיזיים בתקופה הקרובה, יש חשיבות רבה להמשך הפעילות הדיגיטלית ומתן מענה לחברי הקהילה דווקא בתקופת משבר זו, למשל: יצירת חיבורים בין ארגוני בריאות וסטרט-אפים שעובדים על מענה לאתגרים שהמשבר הנוכחי מציף”.

* על קהילות החדשנות של משרד הכלכלה והתעשייה ניתן לקרוא בידיעות כאן.