משרד הכלכלה הודיע על כוונת התקשרות לרכישת תוכנה למתן שירותים לאגף לפיקוח על ייצוא דו”ש ואב”כ

15:11 13.05.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים תוכנה

תגים:

משרד הכלכלה והתעשייה הודיע על כוונת התקשרות עם חברת סייף זון בע”מ לרכישת תוכנה למתן שירותים לאגף לפיקוח על ייצוא דו”ש [דו-שימושי] ואב”כ. ההתקשרות היא בהיקף של 2,726,100 ש”ח לתקופה של שנה.

בבקשת ההתקשרות בפטור ממכרז נאמר כי “התוכנה מבצעת בדיקה מהירה, אמינה ואחידה של סיווג המוצר, השירות או הטכנולוגיה המיועדים ליצוא על פי רשימות הפיקוח של ישראל: רשימת הדו שימושי – ואסנאר, רשימות החימוש בעברית, רשימת MTCR ורשימות האב”כ. וכן תיעוד הסיווגים במערכת RMS. [הערת עורך Read IT Now: מדובר בהסדר ואסנאר על בקרת הייצוא של נשק קונבנציונלי וסחורות וטכנולוגיות דו-שימושיות].

הסיווג חיוני לעבודת אגף הפיקוח על היצוא הדו שימושי ואב”כ – בתהליך בדיקת בקשה לרישיון ייצוא, בוועדת תחולה וכן בפיקוח ואכיפה.

“בנוסף, התוכנה מאפשרת בדיקה של משתמשי ביניים ומשתמשים סופיים בבקשות לרישיון ייצוא ברשימות הסנקציות של האו”ם וארה”ב.

“מאז הקמת האגף בתחילת 2019 הושקעו מאמצים רבים לאיתור כלים ממוחשבים המתאימים לביצוע סיווג של טובין, שירותים וטכנולוגיה המיועדים לייצוא על פי רשימות הפיקוח הישראליות . מאמצי האיתור התמקדו באגף המקביל במשרד הביטחון, ארגונים כלכליים, חברות המייצאות מוצרים דו-שימושיים ואב”כ, ומשרדי עו”ד בתחום. כמו כן, ביצע האגף בדיקה אינטרנטית לאיתור כלים בישראל או בחו”ל.

“באמצעות התאחדות התעשיינים אותרה חברת סייף זון אשר פיתחה תוכנה ייחודית, המתאימה לחוקי מדינת ישראל ומאפשרת בדיקה ברשימות הפיקוח הישראליות. לא נמצאו פתרונות אחרים העונים על צרכי האגף.

“המשרד פירסם בחודש פברואר האחרון RFI עבור שירותי תוכנה בהתאם לדרישות האגף. לפרסום התקבלה פנייה אחת בלבד של חברה שהציעה לפתח מערכת כוללת שתסייע לאגף במספר היבטים ובהם בנושא סיווג המוצרים אך מהפנייה עולה כי אינה מסוגלת לתת מענה מיידי לצרכים המבוקשים”.