משרד החקלאות: מכרז להקמת מערכת למדען הראשי במשרד

18:19 24.12.2016

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

הגוף המפרסם: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

נושא המכרז: מכרז להקמת מערכת למדען הראשי במשרד

מס’ המכרז: 66/2016

תאריך פרסום: 22 בדצמבר 2016

מועד אחרון: 20 בפברואר 2017

הערות: משרד החקלאות ופיתוח הכפר מבקש לקבל הצעות להקמת מערכת מחשוב למדען הראשי של המשרד, וכן לגופים הקשורים עמו  אשר תשמש כלי עזר להנהלת המדען הראשי ולצוות התפעולי לצורך ניהול הצעות המחקר משלב הפצת קול קורא, קליטת הצעות המחקר, מיון, שיפוט ובחירת  המחקרים לקבלת סיוע מהמשרד.

הפיתרון המוצע אמור לכלול פתרונות תוכנה, כלים  (כליworkflow , ניהול מסמכים, ניהול ידע), מתודולוגיה,  רכיבים תשתיתיים הנדרשים  לפתרון המוצע על ידי הספק וכן עובדים אשר יממשו את הפיתרון, יבצעו איפיון מפורט עיצוב טכני, פיתוח, בדיקות, הטמעה, תיעוד ומסירה לידי משרד החקלאות.

למדען הראשי במשרד החקלאות יש כיום פתרון חלקי המורכב משתי מערכות: מערכת המוחצנת החוצה  (web) ומערכת פנימית מבוססת על מחולל יישומים (access). מערכות אלו משמשות את המדען הראשי אולם יש בהן בעיות רבות.

מערכת זו נכתבה ע”י תכניתנית מנוסה אשר משרד החקלאות שומר לעצמו את הזכות לשלבה (מטעם ועל חשבון משרד החקלאות) כתכניתנית נוספת בצוות הפיתוח. הן בתכנון ויישום ההסבה והן בתהליך הפיתוח.  היא תנוהל ע”י מנהל הפרוייקט של המציע הזוכה. אופן שילובה בפרויקט יוסדר בעת התנעת הפרויקט מול מנהל הפרויקט של הספק הזוכה.

בוצע איפיון עסקי נרחב המתאר את רובם המוחלט של התהליכים הנדרשים כולל ממשקים נדרשים.

המדען הראשי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר:

  • הגוף אחראי על התווית מדיניות למימון ביצוע מחקרים אשר רובם הינם מחקרים של כשלוש שנים, בתחומי החקלאות השונים.
  • הגוף אחראי על הפצת קולות קוראים למכוני המחקר.
  • הערכת ההצעות המתקבלות ע”י וועדות שיפוט והיגוי, ובחירת ההצעות הרלוונטיות למחקר לפי תקציב בוועדת מכרזים.
  • הקצאת הכספים מחד ובקרה אחר התוצאות המתקבלות (הן ברמה הכספית והן ברמה המדעית) מאידך – חשוב לציין כי הקצאת הכספים תתבצע רק לאחר שהבקרה נמצאה תקינה.
  • ניהול כולל של המעריכים החיצוניים אשר מסייעים בבחירת ההצעות ובבצוע הבקרה המדעית במהלך המחקר.