משרד החינוך: תוכנית ‘היי-טק לגני ילדים’ תחל בשנת תשפ”ג בגני הילדים (גילים 6-5). במסגרת התוכנית, יקבלו כ- 1,900 גנים, ערכת משחקים (קיט משחקים)

ב- 22.3.2023 פירסם משרד החינוך (באמצעות מינהל החינוך הטכנולוגי) את מכרז מספר 14/3.2023 להפקת והדפסת ערכות במסגרת תוכנית היי-טק לגני ילדים.

בפרק העוסק ב’תיאור הפרוייקט והיקפו‘ בנוסח המכרז נאמר כי תוכנית ‘היי-טק לגני ילדים’ “תחל בשנת תשפ”ג בגני הילדים (גילים 6-5). במסגרת התוכנית, יקבלו כ- 1,900 גנים, ערכת משחקים (קיט משחקים). הערכה תכלול כשלושה משחקים, שתשמש את ילדי הגן להיכרות עם מאפייני הלימוד של חשיבה מחשובית והכרות עם שפת קוד, תוך כדי התנסות במרחב הגן.

“להלן שמות המשחקים: מהלכים בחווה. מתאים לי. כתוב לי קודלי. הערכה תכלול קיט משחקי קופסה ומשחקי רצפה. בסך הכל יופקו 2,000 ערכות זהות. יובהר כי המשרד יהיה רשאי להגדיל את כמות הערכות הנרכשות בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי.

“על הערכה להיות מחומר עמיד, יציב ושמיש לאורך זמן (לרוב קרטון דחוס, כרומו מט בציפוי למינציה) שיתאים לשימוש סביבת הגן על שולחן פעילות או על הרצפה. הערכה הכוללת את שלושת המשחקים תהיה מאוגדת ע”י שקית מנוילנת וכל משחק ייארז בשקית קטנה נפרדת.

“יובהר כי התקשרות הנפרשת על פני 2 שנות תקציב, תהיה כפופה ותלויה באישור תקציב המדינה בשנה העוקבת. לפיכך, ככל שלא יאושר תקציב מדינה בשנה העוקבת או שלא יהיה תקציב פנוי לנושא, תופסק ההתקשרות”.