משרד החינוך: מכרז פומבי בהיקפים משתנים לרכישת מכשירי טלפון סלולריים כשרים [“כל הסלולרים שיוצעו יעמדו בדרישות הטכניות המוגדרות במכרז ויהיו עם אישורים תקפים של וועדת הרבנים לענייני תקשורת לתמיכה בקו כשר”]

משרד החינוך/מינהל טכנולוגיות דיגיטליות ומידע פירסם מכרז פומבי 102/11.2023- מכרז בהיקפים משתנים לרכישת מכשירי טלפון סלולריים כשרים, “אשר יסופקו למרכז חלוקה שהקים המשרד ע”י הזוכה במכרז זה, לקראת הכנתם לחלוקה (ע”י ספק אחר) לתלמידים ברחבי הארץ כמפורט במסמכי מכרז (להלן השירותים). המכרז הינו מכרז פומבי בהיקפים משתנים, שבו רק יחידות השירותים מוגדרות מראש, בעוד היקפן אינו מוגדר מראש וייקבע מעת לעת בהתאם לצרכי המשרד”.

“[…] משרד החינוך באמצעות מינהל תקשוב, מבקש לרכוש ולספק עשרות אלפי מכשירים טלפון סלולר כשר ואספקתם למוסדות חינוך רבים ברחבי הארץ”; “המשרד מבקש לספק מכשיר טלפון סלולרי כשר לתלמידים במגזר החרדי לטובת קיום סביבת לימוד מרחוק בעקבות מגפת הקורונה“.

לדברי המשרד, “כל מכשירי הטלפון הסלולריים שיוצעו יעמדו בדרישות הטכניות המוגדרות במכרז, וכן, יהיו עם אישורים תקפים של וועדת הרבנים לענייני תקשורת לתמיכה בקו כשר [“יש לצרף אישור וועדת הרבנים לכל מכשיר מוצע”]. כל מכשירי הסלולר המוצעים יהיו באישור משרד התקשורת. כל מטעני הטלפון המוצעים יהיו עם תו תקן ישראלי או מאושרים ע”י מכון התקנים”.

על המציע להיות בעל היקף פעילות בתחום אספקת מכשירי טלפון סלולרי בהיקף של לפחות 2,000 מכשירים לשנה, בשנים 2021 ו- 2022. “אומדן כמות הטלפונים הכשרים הראשונית שתוזמן תעמוד על כ- 2,000 מכשירים. כאשר בכוונת המשרד לחלק במיידי כ- 1,000 מכשירים שיסופקו מיידית ועוד כ- 1,000 מכשירים יסופקו בתוך עד 14 יום”.

חברת פרטנר תקשורת עתידה  לספק את הקווים הכשרים במסגרת מכרז החשב כללי.

תקופת ההתקשרות הראשונית לאספקת הטלפונים הסלולריים במסגרת מכרז זה היא לשנה אחת. הספק הזוכה מחויב בשירותי אחריות עד לתום תקופת האחריות של הטלפונים הסלולריים, כמוגדר במכרז גם במידה והתאריך יהיה לאחר סיום ההתקשרות. למשרד זכות ברירה להרחיב ו/או להאריך את תקופת ההתקשרות לארבע תקופות נוספות בנות שנה כל אחת, בהתאם להוראות חוק חובת המכרזים ותקנותיו.

מועד אחרון להגשה הוא 16 בנובמבר 2023.