משרד החינוך: מכרז לתוכנה לניהול הלוואות ומענקים לסטודנטים

הגוף המפרסם: משרד החינוך/ מינהל תקשוב ומערכות מידע

נושא המכרז: מכרז לתוכנה לניהול הלוואות ומענקים לסטודנטים

מס’ המכרז: 91/12.15

תאריך פרסום: 7 בדצמבר 2015

מועד אחרון: 26 בינואר 2016

הערות: האגף לתיאום ובקרה במשרד החינוך אחראי על נושא הלוואות ומענקים לסטודנטים אשר עומדים בקריטריונים. האגף נעזר בקבלן חיצוני אשר יבצע את הפעילות הלוגיסטית הנדרשת וגם יעמוד בקשר עם הסטודנטים.

המערכת נועדה לתמוך בתהליך הגשת הבקשה על ידי הסטודנט, בדיקת עמידתו בקריטריונים הנדרשים,  אישור או דחייה של הבקשה, והפקת ממשק לתשלום.

המטרה היא לשפר את השירות לסטודנט, ולהבטיח בדיקה אמינה ומהירה של עמידה בקריטריונים.

כיום הבקשות מוגשות באמצעות טפסים ידניים דבר המחייב בדיקה פרטנית של כל נתון ונתון שנרשם. במערכת החדשה הסטודנט ימלא טופס אינטרנטי אשר בו יערכו בדיקות מסוימות תוך כדי מילוי הטופס ובדיקות נוספות בתהליכי אצווה כך שהעבודה הלוגיסטית תצטמצם למינימום ההכרחי, רמת האמינות של הבקרה תעלה, וכמות הערעורים תפחת.

יש סיכוי שכמות הבקשות שיוגשו תגדל ביחס לכמות בשנים קודמות בגלל זמינות הטפסים באינטרנט. במצב הקיים ללא מערכת ממוחשבת הוגשו כ- 35,000 בקשות בשנה. התחזית היא שהמערכת הממוחשבת תכפיל את כמות המבקשים השנתית לכ- 70,000 בקשות כשלכל בקשה מוצמדים כ-10 מסמכים.

המערכת תיבנה כמערכת אינטרנטית נגישה משני חלקים עיקריים: מערכת לסטודנט באמצעותה יגיש הסטודנט את הבקשה ומערכת לבדיקת הבקשה, חישובי ניקוד וסימולציה לערך נקודה ועוד.

הקמת המערכת הממוחשבת החדשה  ע”י גוף מקצועי חיצוני הוא חלק מתוכנית העבודה השנתית והרב-שנתית של המשרד.