משרד החינוך: מכרז לשירותי מומחה בפלטפורמת קוד פתוח NopCommerce

הגוף המפרסם: משרד החינוך

נושא המכרז: מכרז לשירותי מומחה בפלטפורמת קוד פתוח  NopCommerce

מס’ המכרז: 90/06.15

תאריך פרסום: 25.6.2015

מועד אחרון: 13.8.2015

הערות: משרד החינוך, באמצעות מינהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע, מבקש לקבל הצעות לשירותי מומחה בתוכנת קוד פתוח NopCommerce. המשרד החל לפתח על בסיס פלטפורמת NopCommerce קטלוג תשתיתי של כלל מוצרי החינוך המתוקשבים שיבוטא באמצעות הקטלוג החינוכי. מדובר במערכת של “חנות מקוונת” (Market) למערכת החינוך. קטלוג זה ישמש להנגשה של תוכן, ידע ושירותים מרחוק לשימוש ספקי התוכן, בתי-הספר, המורים והתלמידים.

המערכת תאפשר לבתי-הספר לצרוך בחינם, על חשבון מסגרת תקציבית או בתשלום רכיבי תוכן ושירותים כגון יחידות לימוד שפותחו ע”י חברות או מורים, פלטפורמות לניהול אתרי בתי-הספר, הרצאות מהאקדמיה הווירטואלית, פלטפורמות לניהול בית-הספר, תוכנות וכלים ללמידה שיתופית ועוד. תוכניות הפיתוח של המשרד יכולות להשתנות לפי הצרכים המשתנים של מערכת החינוך ולפיכך יתכנו שינויים בתוכנית העבודה.

המשתמשים במערכת: בתי ספר, מורים, תלמידים הם המשתמשים העיקריים של המערכת. משתמשים נוספים עתידיים הם גם ההורים.

ספקי תוכן וספקי תוכנה של מערכת החינוך יעדכנו מידע במערכת כדי להציג את המוצרים שלהם.

יעדי השירות: שיפור השירות לבתי-הספר. הקמת הקטלוג החינוכי מהווה את אחד הנדבכים בהשגת יעד מרכזי של המשרד, להתאמה לצרכיהם של התלמידים במאה ה- 21 ולביצוע שינוי אסטרטגי של צורת הלימוד בבתי-הספר תוך גישה שנשענת על שיטות מודרניות של לימוד,  ניהול,  שיתוף והנגשת חומרי הלימוד וצורת העבודה בבית-הספר.

מטרות השירות: יצירת “חנות מקוונת” למערכת החינוך שבה יינתן שירות דיגיטלי לבתי-הספר שיאפשר להם לצרוך בצורה מושכלת את תכני הלימוד וכלל השירותים הממוחשבים המתאימים לכל מקצוע וכיתה; מתן אפשרות להגדרת מסגרת תקציבית למימון השירותים הממוחשבים לכל בית ספר שבה יוכל לבחור את השירותים המועדפים עליו בעצמו.

אתגרים שהמערכת אמורה לפתור: השירות הניתן כיום הוא ידני בעיקרו, המשרד מודיע לבתי-הספר שנבחרו בתוכנית מהי המסגרת התקציבית העומדת לרשותם ובתי-הספר מזמינים את השירותים השונים מהספקים הרלוונטיים. ריכוז הפעילות במקום מרכזי הניתן לבקרה היא האתגר המרכזי. בנוסף, קיימים אתגרי מתן השירות האמין והזמינות שלו.